Ogłoszenie o zamówieniu (Budowa zbiornika wodnego do gromadzenia wody-retencji w obrębie Chanie-Chursy gm. Nurzec-Stacja. Część VI - Roboty związane z czaszą zbiornika)
Nurzec-Stacja: Budowa zbiornika wodnego do gromadzenia wody-retencji w obrębie Chanie-Chursy gm. Nurzec-Stacja.
Część VI - Roboty związane z czaszą zbiornika.
Numer ogłoszenia: 209662 - 2014; data zamieszczenia: 23.06.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nurzec-Stacja , ul. Żerczycka 32, 17-330 Nurzec-Stacja, woj. podlaskie, tel. 085 6575078, faks 085 6575063.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa zbiornika wodnego do gromadzenia wody-retencji w obrębie Chanie-Chursy gm. Nurzec-Stacja. Część VI - Roboty związane z czaszą zbiornika..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa zbiornika wodnego do gromadzenia wody - retencji wraz z urządzeniami towarzyszącymi o pow. 1,10 ha, na części działek o Nr ewidencyjnym 128/2, 137, 140/1, 404 położonych w obrębie geodezyjnym Chanie-Chursy, gm. Nurzec-Stacja. Inwestycja budowy zbiornika wodnego (urządzenia melioracji wodnych) związana jest z zaspokajaniem potrzeb rolnictwa w czasie niskich stanów wód w rzece oraz dodatkowo rekreacji i wypoczynku miejscowej ludności. Zbiornik powstanie w miejscu nieużytków w miejscu wyrobisk piaskowo-żwirowych. Zbiornik będzie gromadzić wody źródliskowe i gruntowe. Powierzchnia ogółem zajęta pod zbiornik - 1,10 ha, Powierzchnia dna zbiornika - 0,62 ha, Rzędna korony krawędzi skarpy i terenu wokół zbiornika 159,50 m n.p.m. i do istniejącej. Materiał uzyskany z wykopu, typu piasek zostanie wbudowany w zadolenia - podniesienie krawędzi - korony skarpy wokół zbiornika. Działki są własnością inwestora. Budowa zbiornika wodnego do gromadzenia wody - retencji w obrębie Chanie-Chursy gm. Nurzec-Stacja. Część VI - Roboty związane z czasza zbiornika, obejmuje swoim zakresem następujące roboty: Zakres I: Roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,40m3 w gr. kat. III z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1,0 km. Zakres II: Rozwiezienie urobku z odkładu budowanego zbiornika w obrębie Chanie-Chursy w miejsca wskazane przez zamawiającego wraz z doziarnianiem nawierzchni żwirowych, rozplantowaniem i wyprofilowaniem dostarczonego kruszywa ze spadkiem na miejscu. Część VI - Roboty związane z czaszą zbiornika, jest ostatnią z części mająca na celu zakończenie całości prac przewidzianych w projekcie. Zakres robót dotychczas wykonanych: Część I zamówienia, tj. roboty przygotowawcze i budowla upustowa, obejmowała: - roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych - karczowanie pni o śr. 26-35 cm koparką podsiębierną w gatunkach kat. II-IV o normalnej wilgotności - usunięcia warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o grubości do 15 cm za pomocą spycharek - usunięcie i spalenie pozostałości po karczowaniu - roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi w gr. Kat. III-IV z transportem urobku - wykonanie budowli upustowej - mnicha Ø800mm L-57m - wykonanie wieży budowli upustowej - mnicha - odwodnienie wykopu przy budowie mnicha - upustowego - zbrojenie konstrukcji wieży budowli upustowej Roboty w zakresie Części I wykonano w 2009r. Część II zamówienia, tj. roboty związane z budową czaszy zbiornika obejmowała: Wykonanie zbiornika wymaga przeprowadzenia robót ziemnych o znacznym rozmiarze, ze względu na poziom wody w gruncie. W celu uzyskania minimalnej głębokości uniemożliwiającej zarastanie, dno uformowane zostało na rzędnej 156,55m n.p.m., tj. śr. ok. 0,45m poniżej posadowienia mnicha. Powstała zatem niespuszczana część zbiornika (tzw. objętość martwa). Skarpy zostały uformowane ze spadkiem 1:3 (plaża 1:10). Niezbędne było wykonanie robót przygotowawczych w czaszy zbiornika co wynikało z potrzeby utrzymania wód w zakładanej klasie czystości jak też z wymogów bezpiecznej eksploatacji, rekreacji itp. Usunięto z czaszy zakrzaczenia oraz pozostałe karpy. Zakrzaczenia, które koniecznie trzeba usunąć, występiły głównie wzdłuż drogi gminnej. Po usunięciu zakrzaczeń, przeprowadzono prace porządkowe i niwelacyjne. Grunt wydobyty z czaszy (w znacznej części piasek - żwir) został użyty do podniesienia terenu wokół zbiornika. Nadmiar zagospodarowano zgodnie z przeznaczeniem oraz wskazaniem przez inwestora. Po wykonaniu wykopu dna zbiornika przystąpiono do formowania skarp i planowania dna. Odpowiednie ukształtowanie terenu wokół zbiornika umożliwi swobodny ruch pieszy. Po zakończeniu robót ziemnych przy zbiorniku przystąpiono do robót wykończeniowych wraz z zagospodarowaniem terenu i urobku. Część II - Roboty związane z budową czaszy zbiornika - zostały zrealizowane w 2010r. w zakresie i ilości oraz rodzaju robót przewidzianych do wykonania w ramach tej części zamówienia. Część III - Roboty związane z czaszą zbiornika obejmowały: -roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi w gr. Kat. III-IV z transportem urobku na odległość do 1 km samochodem samowyładowczym. Dodatek za każdy rozpoczęty 1 km transportu ziemi samochodem samochodami samowyładowczymi po terenie lub drogach gruntowych (kat. Gr. I-IV) dodatek za następne 5 km, mnożnik do RM i S=5, odległość transportu i składowania ustalił inwestor. -przemieszczanie spycharkami mas ziemnych kat. I-III uprzednio odspojonych na odległość do 10 m. -prace porządkowe przy wykopach, 50% kubatury wykopu. Część III - Roboty związane z czaszą zbiornika - zostały zrealizowane w 2011r. w zakresie i ilości oraz rodzaju robót przewidzianych do wykonania w ramach tej części zamówienia. Część IV - Roboty związane z czaszą zbiornika obejmowały Stanowiły kontynuację prac objętych częścią II i III zamówienia w zakresie i ilości określonej szczegółowo w przedmiarze robót. Roboty ziemne wykonywane były koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0,60 m3 w gat. kat. III-IV na odkład w ilości 2 900 m3. Część IV - Roboty związane z czaszą zbiornika - zostały zrealizowane w 2012r. w zakresie i ilości oraz rodzaju robót przewidzianych do wykonania w ramach tej części zamówienia. Część V - Roboty związane z czaszą zbiornika obejmowały Stanowiły kontynuację prac objętych etapami II-IV w zakresie i ilości określonej szczegółowo w przedmiarze robót, stanowiącym załącznik do SIWZ. - Dotyczyły robót ziemnych wykonywanych koparkami przedsiębiernymi o poj. łyżki 0,40 m3 w gr. kat. III z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1,00 km w ilości 3 000 m3. Część V - Roboty związane z czaszą zbiornika - zostały zrealizowane w 2013r. w zakresie i ilości oraz rodzaju robót przewidzianych do wykonania w ramach tej części zamówienia. ROBOTY PRZEWIDZIANE DO WYKONANIA: Część VI - Roboty związane z czaszą zbiornika (objęte niniejszym zamówieniem): Roboty stanowią kontynuację i jednoczesne zakończenie prac objętych etapami (częściami) II-V w zakresie i ilości określonych szczegółowo w przedmiarze robót, stanowiącym załącznik do SIWZ. Zamówienie obejmuje dwa zakresy robót: Zakres I - dotyczy robót ziemnych wykonywanych koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,40m3 w gr. kat. III z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1,0 km w ilości 6 000 m3, w zakresie o którym mowa w poz. 1 przedmiaru robót stanowiącego załącznik do SIWZ. Wykonawca winien doprowadzić cały obiekt, w tym, w szczególności skarpy i dno zbiornika, do należytego stanu zgodnego z projektem budowlanym, z zachowaniem rzędnych określonych w dokumentacji projektowej. Roboty winny obejmować właściwe i ostateczne ukształtowanie skarp zbiornika, wyprofilowanie dna oraz uporządkowanie i zagospodarowanie terenu wokół zbiornika. Roboty winny obejmować swoim zakresem cały obiekt i winny być wykonane należycie i zgodnie ze sztuką budowlaną oraz prawidłowo ukończone, a w szczególności zgodnie z projektem, a sam obiekt winien być wykonany z zachowaniem szczegółowych parametrów, tj. profili, rzędnych i wymiarów określonych w projekcie budowlanym, w sposób pozwalający na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i tym samym na oddanie obiektu do użytkowania. Zakres II - dotyczy rozwiezienia na odległość do 15 km. pozostałego urobku z budowanego zbiornika w obrębie Chanie-Chursy w miejsca wskazane przez zamawiającego wraz z doziarnianiem nawierzchni żwirowych, rozplantowaniem i wyprofilowaniem dostarczonego kruszywa ze spadkiem na miejscu, zgodnie z poz. 2 przedmiaru robót stanowiącego załącznik do SIWZ. Szczegółowy zakres prac został określony w załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej, SST oraz przedmiarach robót. Projekt i przedmiar stanowią integralną część dokumentacji ze wskazaniem na projekt. Przedmiar służy określeniu zakresu rodzaju i zakresu robót przewidzianych do wykonania w ramach zamówienia. Przedmiar stanowi element pomocniczy do wyceny oferty na wykonanie robót ujętych w dokumentacji projektowej. Roboty nie uwzględnione w przedmiarach robót powinny być ujęte przy ustaleniu ogólnej ceny ofertowej. Przedmiary robót stanowiące podstawę sporządzenia kosztorysu są opracowaniem wtórnym w stosunku do projektu i specyfikacji technicznej i to nie one determinują zakres prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienie ma obrazować skalę robót budowlanych i pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego przedmiarowi robót można przypisać wyłącznie charakter dokumentu pomocniczego. Zgodnie z SIWZ oferta ma stanowić cenę ryczałtową i winna obejmować wszelkie roboty objęte dokumentacją projektową oraz uwzględniać w szczególności: -wykonanie zadania zgodnie z warunkami technicznymi, wymaganymi uzgodnieniami i opiniami, pozwoleniem na budowę oraz warunkami umowy i SIWZ, -wykonania zadania w sposób należyty, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończone, w tym w szczególności, w zakresie niezbędnym do oddania inwestycji do użytkowania i należytego bieżącego funkcjonowania, -przedłożenie Zamawiającemu wymaganych przepisami prawa dokumentów, w tym dokumentów niezbędnych do prawidłowego prowadzenia inwestycji, oddania do użytkowania oraz do rozliczenia zadania. -uwzględnienie kosztów wynikających z warunków technicznych, zawartych w projektach budowlanych i wykonawczych. Odbiór wykonanych robót będzie dokonany zgodnie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi oraz warunkami określonymi w umowie. Ponadto Wykonawca sporządzi inwentaryzacje geodezyjną robót w 3 egzemplarzach. Koszty inwentaryzacji ponosi Wykonawca. Rozliczenie za przedmiot umowy odbędzie się na podstawie faktur wystawionych na podstawie protokołów odbioru końcowego (po zakończeniu danego zakresu tj. zakresu I, zakresu II VI części zamówienia) podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę. Faktury będą płatne w terminie 30 dni od daty dostarczenia jej przez Wykonawcę do siedziby Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność za skutki wynikające z nieterminowego i nienależytego wykonania zadania. Wykonawca wskaże części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcy oraz poda nazwy firm podwykonawców, na których zasoby powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1. Pzp (informacje te należy zamieścić w formularzu ofertowym - zał. Nr 1 i Nr 3 do SIWZ). Wymaganym terminem realizacji zamówienia jest - zakres I do 30.09.2014r. - zakres II do 30.09.2014r. Za dotrzymanie terminu wykonania przedmiotu umowy uznaje się datę podpisania bez uwag protokołu odbioru końcowego robót danego zakresu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.00-2, 45.11.12.91-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych). 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)gwarancjach bankowych, d)gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm./ Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem (tj. w formie bezgotówkowej) na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym Oddział Nurzec-Stacja Nr rachunku 22 8071 0006 0021 8809 2000 0040 a oryginalny dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Wydruk potwierdzenia dokonania elektronicznego przelewu winien być podpisany przez osobę podpisująca ofertę. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium - Budowa zbiornika wodnego do gromadzenia wody - retencji w obrębie Chanie-Chursy gm. Nurzec-Stacja. część VI - Roboty związane z czasza zbiornika. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej należy w oryginale złożyć razem z ofertą w jednej wspólnej kopercie, a potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu wpiąć do oferty. Wniesione wadium w formie innej niż pieniężna, dołączone wyłącznie w kopii, traktowane będzie jak jego brak. 3.Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert, tj. do dnia 08.07.2014r. do godz. 12.00. 4.Wykonawca, który nie wniesie wadium, lub nie wniesie wadium w terminie, o którym mowa w pkt. 3, zostanie wykluczony z postępowania. 5.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10. 6.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 2, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą.
-
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Wykonawca spełni warunek, o którym mowa powyżej, w sytuacji kiedy wykaże, że wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: -dwa zamówienia, których przedmiotem była robota budowlana odpowiadająca swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia. Do zadań podobnych zaliczane będą roboty budowlane polegające na wykonaniu prac ziemnych przy robotach melioracyjnych lub ogólnobudowlanych lub drogowych - o wartości z zakresu robót ziemnych na min. 50.000,00 zł każda. Wykonawcy mogą polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charaktery prawnego łączących ich z nimi stosunków. Korzystając z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów należy wskazać jaki zakres robót wykona ten podmiot jako podwykonawca co pozwoli na wykorzystanie ich doświadczenia i wiedzy. /W przypadku Wykonawców zagranicznych Zamawiający dokona przeliczenia waluty obcej na PLN wg średniego kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski na dzień składania ofert/. Ocena spełnienia przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia wymagany warunek na podstawie: a.oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). b.Wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 3 do SIWZ). Zamawiający przy ocenie spełniania tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia weźmie pod uwagę łączny potencjał Wykonawców.
-
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
W celu spełnienia warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca winien wykazać, że dysponuje w pełni sprawnymi jednostkami: 1)KOPARKO-ŁADOWARKA - SZT. 1, 2)SAMOCHÓD SAMOWYŁADOWCZY - SZT. 1 Ocena spełnienia przez Wykonawców wymienionego warunku udziału w postępowaniu będzie dokonania na podstawie: -oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ), -wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 4 do SIWZ).
-
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
w celu spełnienia warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca winien wykazać, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym przynajmniej jedną osoba posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności melioracyjnej, która ma co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w ww. specjalności.
-
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
-
Do oceny spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje środkami finansowymi w wysokości min. 50.000,00 zł.
-
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)formularz ofertowy - załącznik Nr 1 do SIWZ, 2)pełnomocnictwo - w przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika lub gdy oferta została złożona przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 Pzp. 3)dowód wniesienia wadium w kwocie 5.000,00 zł.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 Pzp przewiduje zmianę istotnych postanowień umowy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: I.Zmiana terminu realizacji kontraktu: 1).Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a)Warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, zgodnie z wymaganiami szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, (fakt ten musi być potwierdzony pisemnie przez Inspektora nadzoru inwestorskiego) b)Klęski żywiołowe, 2).Zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: a)Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, itp.) b)Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 3).Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności: a)Wstrzymanie realizacji umowy przez zamawiającego, b)Konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji lub dokumentacji technicznej urządzeń, 4).Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: a)Przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp., b)Odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów dokumentacji projektowej, c)Wydanie postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt. 4 prawa budowlanego, d)Konieczność uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy, e)Konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, f)Kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, 5).Zmiana na skutek wystąpienia którejkolwiek z okoliczności, o których mowa w akapitach następnych. 6).Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: -Udzielenia i wykonania zamówień uzupełniających na podst. art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp, w czasie zamówienia podstawowego, jeżeli Wykonawca w związku z wykonywaniem zamówienia uzupełniającego nie będzie mógł dotrzymać terminu realizacji przedmiotu zamówienia podstawowego, O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w Dzienniku Budowy. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1-5 termin wykonania kontraktu może ulec odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty - nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. Zmiana umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia, w przypadkach określonych powyżej, winna nastąpić w formie pisemnej w drodze aneksu. II.Zmiany sposobu spełnienia świadczenia: 1). Zmiany technologiczne, w szczególności: a)Niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej lub technicznej, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b)Pojawienie się na rynku części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu kontraktu lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu kontraktu, c)Pojawienie się nowszej technologii wykonania przedmiotu zamówienia, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu kontraktu, d)Konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem kontraktu, e)Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.), skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu kontraktu przy dotychczasowych założeniach technologicznych, f)Odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej warunki terenowe, geologiczne, wodne, istnienie niezinwentaryzowanych (nieujętych w dokumentacji) urządzeń, instalacji lub obiektów, g) Konieczność zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, h)Konieczność zaspokojenia roszczeń i oczekiwań osób trzecich nieartykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy, i)Konieczność zrealizowania robot przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych/materiałowych ze względu na kolizję z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, przy czym zmiany te ograniczają się do zmian koniecznych, umożliwiających uniknięcie lub usunięcie kolizji. Zmiany, o których mowa w lit. a), mogą być podstawą zwiększenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej wyłącznie w przypadku, w którym wykonawca udowodni, iż ceny materiałów lub urządzeń zastępujących wycofane z produkcji lub rynku są wyższe od proponowanych ofercie o co najmniej 10%. Zmiany, o których mowa w lit. b) lub c), nie mogą stanowić podstawy zwiększenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej, z zastrzeżeniem postanowień zdania następnego. Zatwierdzona kwota kontraktowa wykonawcy może ulec podwyższeniu o kwotę stanowiącą równowartość dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wprowadzeniem zmian, o których mowa w lit. b) lub c), jeżeli zakładane w okresie amortyzacji oszczędności w kosztach eksploatacji przedmiotu umowy, uzyskane na skutek wprowadzenia tych zmian, przewyższą kwotę tej podwyżki. Zmiana, o której mowa w lit. d), nie może stanowić podstawy do zwiększenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej. Zmiany, o których mowa w lit. e) - f), mogą być wprowadzone w sytuacjach odpowiadających przesłankom udzielenia zamówień dodatkowych oraz w innych sytuacjach, jednakże w tym ostatnim przypadku zamawiający nie zgodził się na zwiększenie zatwierdzonej kwoty kontraktowej, gdy przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robot budowlanych. Zmiany wskazywane w lit. g) będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia zatwierdzonej kwoty kontraktowej z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. Jeśli wykonywanie zamówienia ze względu na okoliczności wskazane w lit. h) - i) będzie powodować poniesienie dodatkowych kosztów, zatwierdzona kwota kontraktowa z tytułu umowy może zostać zwiększona o wysokość tych kosztów. W przypadku dostarczenia w wyniku zmiany urządzeń lub materiałów, na które wymagane było posiadanie określonych prawem świadectw, certyfikatów lub innych podobnych zaświadczeń, takie świadectwa, certyfikaty lub zaświadczenia będą zawsze wymagane wobec urządzeń lub materiałów zastępujących te wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej. Zmiana umowy zakresie sposobu spełnienia świadczenia, w przypadkach określonych powyżej, winna nastąpić w formie określonej w pkt. VI ust. 2. III.Zmiany organizacji spełnienia świadczenia: a)Zmiana zasad dokonywania odbiorów świadczonych usług lub robót, jeśli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby zamawiającego, b)Zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji kontraktu lub sposobu informowania o realizacji kontraktu; zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych zamawiającemu do prawidłowej realizacji kontraktu, c)Zmiany zasad oznaczania rzeczy lub obiektów, jeśli oznaczenie nie narusza prawa i zasad bezpieczeństwa, d)Zmiany zasad oznaczania i opakowania rzeczy, jeśli nowe oznaczenie lub opakowania zamienne nie naruszają prawa i zasad bezpieczeństwa. Zmiana umowy zakresie organizacji spełnienia świadczenia, w przypadkach określonych powyżej, winna nastąpić w formie pisemnej w drodze aneksu. IV.Zmiana wartości i zakresu robót: a)Cena kontraktowa może ulec odpowiedniemu zmniejszeniu, w sytuacji gdy wykonawca po uzgodnieniu z zamawiającym nie wykona którejś z pozycji wymienionych w dokumentacji projektowej. b)Zmniejszenie zakresu robót dopuszczalnie jest w sytuacji ograniczenia lub odmowy dofinansowania ze środków Unii Europejskiej; w takiej sytuacji zamawiający zapłaci wykonawcy za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy świadczeniami, c)Zmiana wartości zamówienia brutto w przypadku zmiany podatku VAT. Zmiana umowy zakresie wartości i zakresu robót, w przypadkach określonych powyżej, winna nastąpić w formie pisemnej w drodze aneksu. V.Pozostałe zmiany: a)Wystąpienie siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze specyfikacją techniczną, b)Zmiana części zamówienia, które wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części zamówienia, w tym również części, których wykonawca nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. c)Rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu kontraktu (w tym przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami), d)Wydłużenie okresu gwarancji lub rękojmi o dowolny okres, e)Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 §1 kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 ksh. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wskazanych w lit. a) - e), zatwierdzona kwota kontraktowa może zostać zmieniona (zwiększona lub zmniejszona). Zmiana umowy w zakresie zapisów występujących w umowie w przypadkach określonych w lit. a) - e) winna nastąpić w formie pisemnej w drodze aneksu. VI.Roboty zamienne: 1.Na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). 2.Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji sporządza kosztorys różnicowy. Po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru kosztorysu różnicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiającego, strony spisują protokół. W przypadku zmiany wartości wynagrodzenia określonego w umowie strony dokonują zmiany umowy w formie aneksu. Zmiana wartości wynagrodzenia będąca następstwem powstania robót zamiennych nie może być wyższa od 20% wartości zamówienia podstawowego. Zmiany projektu winny być ponadto uwidocznione w dzienniku budowy. Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z zamawiającym, według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie zamawiającego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach żądanie i zamówienie robot zamiennych będzie stanowiło dla wykonawcy podstawę o wystąpienie z żądaniem przedłużenia terminu realizacji robót. Liczba dni przedłużających termin realizacji zostanie każdorazowo uzgodniona z zamawiającym, inspektorem nadzoru przed formalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych. VII.Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Pzp w szczególności: a)Ograniczenie przedmiotu świadczenia, jeśli taką możliwość przewidywała umowa, b)Zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), c)Zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, d)Zmiana osób, przy pomocy których wykonawca realizuje kontrakt na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane lub innych ustawach, zmiana osób przy pomocy których wykonawca realizuje kontrakt, a od których wymagano określonego doświadczenia, uprawnień lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem, uprawnieniami lub wykształceniem spełniającym wymóg siwz. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez zamawiającego jak i przez wykonawcę. Zmiany postanowień umowy, o których mowa powyżej mogą nastąpić w okresie obowiązywania umowy, na podstawie uzasadnionego, wystąpienia jednej ze stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nurzec-stacja.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Nurzec-Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.07.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Nurzec-Stacja ul. Żerczcyka 33, 17-330 Nurzec-Stacja pok. nr 5.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony