Protokół Nr VI/07

 

            P R O T O K O Ł  Nr VI/07

z VI Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 14 sierpnia 2007 r.

 

            Obrady VI sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.

 

            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1530.

 

            Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 15 radnych.

 

Radni obecni:

1/ Pan Jerzy Barańczuk              - Wyczółki,

2/ Pani Beata Dubińska               - Żerczyce,

3/ Pan Jerzy Fiedoruk                 - Klukowicze,

4/ Pan Michał Jadczuk                - Nurzec-Stacja,

5/ Pani Katarzyna Jezierska        - Nurzec-Stacja,

6/ Pan Wiktor Karpiuk                - Moszczona Pańska,

7/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Nurzec Kolonia,

8/ Pan Michał Muszkatel             - Wólka Nurzecka,

9/ Pan Jarosław Nikiforuk            - Siemichocze,

10/ Pan Zbigniew Olesiński         - Nurzec-Stacja,

11/ Pan Jerzy Olesiuk                  - Tymianka,

12/ Pan Zenon Podbielski            - Nurzec-Stacja,

13/ Pan Jan Raczyński                 - Zalesie,

14/ Pani Antonina Rosa               - Nurzec-Stacja,

15/ Pan Roman Wudarski            - Nurzec-Stacja.

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

 

1/ Pan Eugeniusz Czykwin – Poseł na Sejm.

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,

3/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

4/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,

5/ Sołtysi.

/Listy obecności w załączeniu/          Zał. Nr 1.

 

            Obradom VI sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

            Następnie powitał radnych Gminy Nurcu-Stacja, Pana Piotra Jaszczuka Wójta, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.

            Po otwarciu obrad poinformował, że protokół z V sesji wyłożony był do wglądu radnych i obecnie znajduje na sali obrad. Zapytał, czy są uwagi do protokołu z V sesji Rady Gminy.

 

            Uwag do protokołu z V sesji Rady Gminy nie w niesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania protokół z V sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja został przyjęty jednogłośnie 14 głosami, w obecności 14 radnych.

 

Do punktu 2-go:

 

            W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski – zapoznał w proponowanym porządkiem obrad VI sesji. Następnie zapytał, czy są uwagi do proponowanego porządku obrad.

 

1/ Pani Beata Dubińska – Z-ca Przewodniczącego Rady Gminy – zaproponowała, aby podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r. przyjąć w punkcie 5 po interpelacjach i zapytaniach radnych, a kolejne punktu porządku obrad przesunąć jako następne. Wniosek swój uzasadniała koniecznością przekazania tej uchwały w dniu sesji do władz nadrzędnych.

 

            W wyniku jawnego głosowania wniosek Pani Beaty Dublińskiej został przyjęty jednogłośnie 15 głosami w obecności 15 radnych.

 

            Następnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski – zapoznał, ze zmienionym porządkiem obrad i poddał pod glosowanie zmieniony porządek obrad.

 

            W wyniku jawnego glosowania porządek obrad VI sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych. A brzmi on następująco:

      1. Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z V sesji Rady Gminy.

  1. Przyjęcie porządku obrad.
  2. Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja.
  3. Interpelacje i zapytania radnych..
  4. Zmiany w budżecie gminy na 2007 rok.
  5. Informacja o realizacji budżetu gminy za I półrocze 2007 r.
  6. Podjęcie uchwał w sprawach:

            1/ Powołanie zespołu do opiniowania kandydatów na ławników.

            2/ Wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja.

            3/ Zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Nurzec-Stacja.

            4/ Ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe.

            5/ Określenia szczegółowych warunków przyznawania, odpłatności i częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania w zakresie usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania.

            6/ Zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej.

            7/ Wystąpienie ze Stowarzyszenia „GREEN WAY”.

  1. Wybór ławników dla Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim
  2. Wybór drugiego zastępcy przewodniczącego rady gminy.
  3. Rozpatrzenie skargi na działalność Wójta
  4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  5. Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Do punktu 3-go

 

Informacja o realizacji uchwał Rady i działalności Wójta w okresie między sesjami przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.

/Informacja w załączeniu/. Zał. Nr 2.

Następnie poinformował, o realizacji niektórych zadań, które są wykonywane w codziennej pracy. W pierwszej kolejności, zwrócił uwagę na realizację zadań w zakresie podatków i opłat. Nadmienił, iż są problemy w realizacji należności podatku od nieruchomości, gdzie zaległości za lata ubiegłe wynoszą około 200 tys. zł oraz zaległość z tytułu wpłat za przyłączenie do kanalizacji wynosi około 100 tys. zł, występują również zaległości w podatku od wspólnot wiejskich. Nadmienił, iż musimy dołożyć wszelkich starań, aby należności finansowe, były wyegzekwowane w jak największym procencie, gdyż mamy do realizacji wiele zadań, na wykonanie, których nie mamy środków finansowych. Największą bolączką jest stan dróg, na których utrzymanie i budowę nie mamy środków finansowych. Poza brakiem środków finansowych kolejnym problemem związanym z utrzymaniem dróg jest brak żwirowni na terenie gminy. Przywożenie żwiru z terenu innych gmin jest bardzo kosztowne z uwagi na koszt transportu, dlatego celowym byłoby rozważenie możliwości uruchomienia żwirowni na terenie naszej gminy. Zwrócił również uwagę, na wygląd budynków stanowiących mienie gminy tj. mieszkania przejęte od Nadleśnictwa, mieszkania przy Szkole Podstawowej w Siemichoczach, budynek mieszkalny przy kaflarni. Wiele z nich wymaga remontu, dlatego poddał po rozwagę, czy nie celowym byłoby zastanowić się nad ich sprzedażą. W ramach promocji gminy uczestniczyliśmy w „Kwietnym Biegu” w dniu 4 czerwca. Podziękował sołtysom Nurca-Stacji. Zalesia i Moszczony Pańskiej za organizację imprez rozrywkowych, a jednocześnie promujących naszą gminę. Podziękował współorganizatorom imprezy „Dni Nurca”, a w szczególności sponsorom, którzy przyczynili się do sfinansowania imprezy, Radnym, Przewodniczącemu Rady Gminy. Nadmienił, iż dzięki zaangażowaniu pracowników a w szczególności Pani Ireny Kowalewicz impreza w ocenie uczestników przygotowana była bardzo dobrze.

 

            Uwag do przedstawionej informacji nie wniesiono.

 

Do punktu 4-go:

 

Interpelacje i zapytania radnych:

 

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – przypomniał, iż w miesiącu styczniu składał interpelację w zakresie przyjęcia drogi dojazdowej do Jednostki Wojskowej. Zapytał, jakie działania zostały poczynione w zakresie przejęcia przez gminę drogi do Jednostki Wojskowej od Nadleśnictwa.

- Czy prawdą jest, że Gmina Mielnik i Siemiatycze przywożą ścieki do naszej oczyszczalni, jeśli tak to czy wnoszą opłaty i w jakiej wysokości. Podkreślił, iż gmina nasza ma zadłużenia w związku z tą inwestycją, dlatego powinny być pobierany opłaty.

 

2/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, kiedy zostanie naprawiona droga we wsi Zalesie poprzez zasypanie masą bitumiczną istniejących dołów, która miała być wykonana w bieżącym roku, jako próba czy taka naprawa będzie właściwa.

- W czasie scalenia gruntów w 1938 r. były wydzielone działki dla wsi Zalesie. Obecnie figurują one jako Skarb Państwa władający Gmina Nurzec-Stacja. W statucie sołectwa jest zapis, że gmina przekazuje te nieruchomości w użytkowanie dla sołectwa. Poprosił o ustalenie, kto jest właścicielem tych nieruchomości i w jaki sposób została dokonana takowa zmiana.

 

3/ Pan Roman Wudarski – Radny Nurzec-Stacja – zapytał, kiedy zostanie zakończona likwidacja wylewek wody, przy ulicach, które są zbędne, a utrudniają odśnieżanie dróg.

4/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – zapytał, kto podjął decyzję o ustaleniu kolejności budowy dróg powiatowych. Nadmienił, iż zgodnie z wyjaśnieniami Dyrektora Zarządu Dróg droga Tymianka – Wólka Nurzecka nie została ujęta do planu i nie będzie kontynuowana jej budowa.

- Wnioskował o wykonanie remontu świetlicy w Wólce Nurzeckiej /malowanie/.

- naprawienie mostu na drodze Wólka Nurzecka – Zębacze / koło Berskiego/, gdyż zagraża bezpieczeństwu.

 

5/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zapytał, czy były kierowane wnioski do Powiatowego Zarządu Dróg o ustawienie znaku zakazu i postoju przy ul. Żerczyckiej w Nurcu-Stacji / przy posesji Pana Kołtka/, gdyż zatrzymujące się, na tym zakręcie samochody zagrażają dla bezpieczeństwa na tej drodze.

- Zwrócił uwagę, że niewłaściwie wykonywane są prace remontowe na drodze Nurzec-Stacja – Augustynka – Siemichocze, gdyż nawieziony na pobocze żwir nie jest plantowany, lecz tworzy nasypy, które stwarzają zagrożenie przy wymijaniu samochodów.

 

6/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, co będzie z budową drogi Nurczyk – Augustynka skoro nie odbył się przetarg.

- wyraził niezadowolenie, że w dokumentach nie jest uregulowana sprawa własności budynku po byłej szkole w Augustynce. Nadmienił, iż budynek ten został zakupiony przez mieszkańców.

 

7/ Pani Antonina Rosa – Radna, Nurzec-Stacja – wnioskowała o naprawienie drogi Zabłocie – Pakaniewo, gdyż jest ona trudno przejezdna. Nadmieniła, iż w poprzednim okresie naprawiała Gmina Milejczyce.

Do punktu 5-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2007 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/. Zał. Nr 3.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2007 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r… została podjęta jednogłośnie 15 głosami za, w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/39/07 w załączeniu/ Zał. Nr 4.

 

Do punktu 6-go:

 

            Informację o realizacji budżetu gminy za I półrocze 2007 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Informacja w załączeniu/ Zał. Nr 5.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do informacji z realizacji budżetu gminy za I półrocze 2007 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 6

 

            Uwag do przedstawionej informacji z realizacji budżetu gminy i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Informacja została przyjęta jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych.

 

Do punktu 7-go:

           

Podjęcie uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

            W punkcie tym, Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy poinformował, że zgodnie z wnioskiem Prezesa Sądu Okręgowego w Białymstoku mamy wybrać jednego ławnika do Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy. Zgodnie z art. 163 § 2 przed przystąpieniem do wyborów rady gmin powołują zespół, który przedstawia na sesji rady gminy swoją opinię o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie. Nadmienił, iż w przekazanym radnym projekcie uchwały nie został określony skład osobowy Zespołu do opiniowania kandydatów na ławników.

 

Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski – poprosił o zgłaszanie kandydatów do pracy w zespole do opiniowania kandydatów na ławników. Następnie zgłosił kandydaturę Pana Krzysztofa Staniszewskiego do składu zespołu opiniującego kandydatów na ławników, który wyraził zgodę pracować w zespole.

 

Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja zgłosił kandydaturę Pana Artura Trochimiaka – Sołtysa Sołectwa Borysowszczyzna do składu zespołu opiniującego kandydatów na ławników, który wyraził zgodę pracować w zespole.

 

Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja zgłosił kandydaturę Pana Michała Jadczuk – Radnego Rady Gminy do składu zespołu opiniującego kandydatów na ławników, który wyraził zgodę pracować w zespole.

 

Pani Antonina Rosa – Radna, Nurzec-Stacja zgłosiła kandydaturę Pani Bożeny Stasiuk – Sołtysa Sołectwa Augustynka do składu zespołu opiniującego kandydatów na ławników, która wyraziła zgodę pracować w zespole.

 

W wyniku jawnego glosowania rada jednogłośnie 15 głosami za postanowiła przyjąć zaproponowany skład osobowy zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

 

Pan Krzysztof Staniszewski- Sekretarz Gminy zaproponował, aby na przewodniczącego zespołu powołać Pana Michała Jadczuk, który nie wyraził zgody na przewodniczenie zespołowi do opiniowania kandydatów na ławników.

 

Pan Michał Jadczuk zaproponował, aby przewodnictwo zespołowi do opiniowania kandydatów na ławników powierzyć Panu Krzysztofowi Staniszewskiemu – sekretarzowi gminy, który wyraził zgodę na przewodnictwo zespołowi.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie powołania zespołu do opiniowania kandydatów na ławników została podjęta jednogłośnie 15 głosami w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/40/07 w załączeniu/ Zał. Nr 7.

 

Do p. punktu 2-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja omówiła Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 8.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja została podjęta jednogłośnie 15 glosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/41/07 w załączeniu/ Zał. Nr 9.

 

Do p. punktu 3-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji 0 Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 10.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Nurzec-Stacja została podjęta jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/42/07 w załączeniu/ Zał. Nr 11.

 

Do p. punktu 4-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy zapytał Panią Dyrektor Przedszkola samorządowego, czy ma uwagi do projektu uchwały.

 

            Pani Elżbieta Mazurek – Dyrektor Przedszkola – poinformowała, że projekt uchwały był konsultowany z rodzicami i nie zostały wniesione uwagi.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe została podjęta jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/43/07 w załączeniu/ Zał. Nr 13.

 

Do p. punktu 5-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania, odpłatności i częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania w zakresie usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania, odpłatności i częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania w zakresie usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 14.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania, odpłatności i częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania w zakresie usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania, odpłatności i częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania w zakresie usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania została podjęta jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/44/07 w załączeniu/ Zał. Nr 15.

 

Do p. punktu 6-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 16.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej została podjęta jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/45/07 w załączeniu/ Zał. Nr 17.

 

Do p. punktu 7-go:

 

             Projekt uchwały w sprawie wystąpienie ze Stowarzyszenia „GREEN WAY” omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy. Nadmienił, iż współpraca z tym Stowarzyszeniem uległa rozluźnieniu, dlatego postanowiliśmy, przedstawić projekt uchwały o wystąpieniu z tego Stowarzyszenia.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie wystąpienia ze Stowarzyszenia „GREEN WAY” przedstawił Pan Jerzy Olesiuk Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 18.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii Komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie wystąpienia ze Stowarzyszenia „GREEN WAY” przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie wystąpienia ze Stowarzyszenia „GREEN WAY” została podjęta jednogłośnie 15 glosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr VI/46/07 w załączeniu/ Zał. Nr 19.

 

Do punktu 8-go

 

            Przystępując do wyborów ławników Pan Krzysztof Staniszewski Sekretarz Gminy zapoznał z przepisami dotyczącymi wyboru ławników, wynikającymi z ustawy o sądach powszechnych. Nadmienił, iż wyboru dokonuje Rada Gminy w glosowaniu tajnym. W tym celu konieczne jest powołanie Komisji Skrutacyjnej.

 

            Pani Beata Dubińska – Z-ca Przewodniczącego Komisji zaproponowała, aby przed powołaniem komisji skrutacyjnej zapoznać radnych z opinią zespołu opiniującego kandydatów na ławników.

 

            W wyniku jawnego glosowania wniosek Pani Beaty Dublińskiej został przyjęty jednogłośnie 15 glosami za w obecności 15 radnych.

 

            Opinię o zgłoszonych kandydatach na ławników przedstawił Pan Krzysztof Staniszewski – Przewodniczący Zespołu powołanego do opiniowania kandydatów na ławników.

/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 20.

 

            Uwag do opinii nie wniesiono.

 

Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono następujących kandydatów:

1/ Pan Jerzy Olesiuk – wyraził zgodę na prace w komisji,

2/ Pan Roman Wudarski – wyraził zgodę na pracę w komisji,

3/ Pani Lucyna Lickiewicz – wyraziła zgodę na pracę w komisji.

 

            W wyniku jawnego głosowania Rada jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych powołała komisję skrutacyjną w zaproponowanym wyżej składzie.

 

            Komisja jednogłośnie przewodnictwo Komisji Skrutacyjnej powierzyła Panu Romanowi Wudarskiemu.

 

            W wyniku tajnego głosowania na poszczególnych kandydatów oddano następujące ilości głosów ważnych:

1/ Pan Piotr Nalewajek otrzymał 4 glosy ważne.

2/ Pan Robert Antoni Sobieszuk otrzymał 11 głosów ważnych.

Wobec powyższego ławnikiem Sadu Rejonowego w Bielsku Podlaskim do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy został wybrany Pan Robert Antoni Sobieszuk.

/Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu/ Zał. Nr 21.

 

            Uchwałę w sprawie wyboru ławników dla Sądu Rejonowego w Bielsku Podlaskim przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

/Uchwała Nr VI/47/07 w załączeniu/ Zał. Nr 22.

 

Do punktu 9-go

 

Wybór drugiego zastępcy przewodniczącego rady gminy. Przystępując do wyboru zastępcy Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski – przypomniał, iż zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego i 1-3 wiceprzewodniczących bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. W związku z powyższym zaproponował, aby przystąpić do powołania Komisji Skrutacyjnej, która przeprowadzi głosowanie tajne. Do Komisji skrutacyjnej zgłoszono następujących kandydatów:

1/ Pani Katarzyna Jezierska, która wyraziła zgodę na pracę w komisji,

2/ Pan Roman Wudarski, który wyraził zgodę na pracę w komisji,

3/ Pan Jerzy Barańczuk, który wyraził zgodę na pracę w komisji.

 

W wyniku jawnego głosowania Rada jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych powołała komisję skrutacyjną w zaproponowanym wyżej składzie.

Komisja jednogłośnie przewodnictwo Komisji Skrutacyjnej powierzyła Panu Romanowi Wudarskiemu.

 

            Kandydaci na zastępcę przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja:

1/ Pan Jan Raczyński.

 

            Po przeprowadzeniu głosowania i ustaleniu wyników wyborów zastępcy przewodniczącego Rady Gminy, protokół Komisji Skrutacyjnej przedstawił Pan Roman Wudarski – Przewodniczący Komisji.

/Protokół Komisji Skrutacyjnej w załączeniu/ Zał. Nr 23.

 

            W wyniku tajnego głosowania Rada Gminy Nurzec-Stacja nie dokonała wyboru drugiego zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy, gdyż zgłoszony kandydat nie otrzymał bezwzględnej większości głosów.

 

1/ Pan Jan Raczyński – stwierdził, iż skoro rada gminy nie dokonała wyboru drugiego zastępcy przewodniczącego rady gminy, to powinno być przeprowadzone kolejne głosowanie.

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – omówił zasady głosowania przez radę gminy. Biorąc pod uwagę, że kandydat nie otrzymał bezwzględnej większości głosów sprawa nie została rozstrzygnięta, gdyż rada nie dokonała wyboru.

 

Do punktu 10-go

 

Rozpatrzenie skargi na działalność Wójta:

            Skargę na działalność Wójt wniesioną przez Pana Tadeusza Nesterowicza za pośrednictwem Wojewody Podlaskiego przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

/Skarga w załączeniu/ Zał. Nr 24.

 

            Opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie rozpatrzonej skargi przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 25.

 

Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – oświadczył, iż radca prawny nie jest osobą spokrewnioną ani bliską, o czym pisze w skardze skarżący.

 

            Radni nie wnieśli uwag do omawianego tematu.

            Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski – zapoznał z projektem uchwały w sprawie załatwienia skargi na działalność Wójta Gminy Nurzec-Stacja.

 

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie załatwienia skargi na działalności Wójta Gminy Nurzec-Stacja została podjęta 12 głosami za, 2 głosami wstrzymującymi w obecności 14 radnych.

/Uchwała Nr VI/48/07 w załączeniu/  Zał. Nr 26.

 

Do punktu 10-go

           

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

1. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zgłoszone zapytania i interpelacje radnych. I tak:

- odnośnie przejęcia drogi dojazdowej do osiedla po Jednostce Wojskowej poinformował, iż załatwienie tej sprawy wymaga wielu uzgodnień. Przyjąć tę drogę możemy tylko na zasadzie wymiany. Zaproponowaliśmy do wymiany działkę na terenie wsi Żerczyce, jednak musimy zmienić klasyfikację tej działki.

            Radny Zbigniew Olesiński – stwierdził, iż odpowiedź jest wyczerpująca.

 

2. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – odnośnie przyjmowania ścieków z gmin ościennych jest to informacja niepełna. Wyjaśnił, iż przyjęliśmy kilka beczkowozów z Gminy Mielnik to są ścieki z Urzędu Gminy i Szkoły.

D y s k u s j a:

1/ Pan Zbigniew Olesiński – wyraził niezadowolenie, że Gmina wybudowała oczyszczalnię ścieków i w dalszym ciągu musi spłacać kredyty, a ktoś inny pobiera opłaty.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż oczyszczalnia została przekazana do eksploatacji dla Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Usług Wodnych w Białymstoku i oni pobierają opłaty. My w ramach dobrej współpracy zgodziliśmy się na przyjęcie ścieków z Gminy Mielnik.

 

3/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż przed wyrażeniem zgody na przyjęcie ścieków należało zasięgnąć opinii radnych.

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż trudno jest zasięgać opinii radnych w tak prostej sprawie.

 

5/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż były ustalenia, że muszą być uprawnienia dla Wójta do realizacji zadań, dlatego nie zachodziła potrzeba zasięgania opinii radnych w tej sprawie.

 

6/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż skoro była taka sytuacja, że wyrażono zgodę na przyjęcie ścieków to powinno to być w informacji Wójta.

 

3. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – odnośnie naprawy drogi w Zalesiu poinformował, że zabrakło masy bitumicznej do wykonania tego zadania. Nadmienił, iż na terenie wsi Zalesie wykonano wiele zadań. W roku bieżącym nie mamy środków finansowych, aby można było przeznaczyć na remont wnioskowanej drogi we wsi Zalesie.

4. Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu – poinformowała, że sprawa związana z ustaleniem działek wiejskich we wsi Zalesie wymaga uzgodnień z Wydziałem Geodezji w Siemiatyczach. Zapewniła, iż w najbliższym czasie wyjaśni tę sprawę.

 

5. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił wyjaśnień w zakresie likwidacji wylewek. Poinformował, że część wylewek została zlikwidowana, jednak z uwagi na konieczność zaopatrzenia w wodę tych mieszkańców, którzy nie mają doprowadzonej wody do mieszkań, wylewki nie mogą być zlikwidowane w całości.

 

Następnie udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Michała Muszkatel w zakresie ustalenia zakresu budowy dróg powiatowych. Wyjaśnił, iż zwracał się do radnych o ustalenie zakresu robót na drogach powiatowych. Radni nie zajęli stanowiska w tej sprawie, dlatego zmuszeni byliśmy ustalić samodzielnie zadania do realizacji przez powiat.

 

Odnośnie porządku przy świetlicy w Wólce Nurzeckiej stwierdził, iż osoba prowadząca działalność gospodarczą w tym budynku powinna utrzymywać porządek.

 

Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wyjaśnił, iż wnioskował o malowanie świetlicy w Wólce Nurzeckiej.

 

6. Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – udzielił odpowiedzi odnośnie naprawy drogi Wólka Nurzecka – Zubacze. Wyjaśnił, iż wnioskowany odcinek drogi leży na terenie Gminy Czeremcha. Wystąpiliśmy z wnioskiem o naprawę tej drogi do Gminy Czeremcha i jak dotychczas nie mamy odpowiedzi na ten wniosek.

 

7. Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – wycofał wniosek w sprawie ustawienia znaku zakazu zatrzymywania i postoju przy posesji Pana Kołtka.

 

8. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował o problemach związanych z budową drogi Nurczyk-Augustynka. Nadmienił, iż jeśli będą trudności w rozwiązaniu tej sprawy, to przesunięta zostanie w czasie budowa drogi w Tymiance.

 

Odnośnie niewłaściwego wykonywania remontu drogi Nurzec-Stacja – Siemichocze poinformował, iż przeprowadzi rozmowę z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg.

 

9. Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż naprawa drogi Zabłocie – Pakaniewo wymaga żwirowania, a na realizację tego zadania nie mamy zabezpieczonych środków finansowych w naszym budżecie.

 

Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że na terenie po byłym dworze nie możemy wykonywać prac, gdyż jest to teren prywatny.

 

Do punktu 12-go:

 

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

1. Pan Eugeniusz Czykwin – Poseł Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej – poinformował, o działalności w Sejmie. Zwrócił szczególną  uwagę na potrzebę ruchu przygranicznego.

 

2. Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy są jakieś ustalenia odnośnie utworzenia przejścia granicznego w Koterce.

 

3. Pan Eugeniusz Czykwin – Poseł Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej – poinformował, iż jako grupa posłów zgłaszali potrzebę otwarcia pięciu nowych przejść granicznych. Białorusini wyrazili zgodę na utworzenie trzech przejść granicznych, jeżeli dojdzie do utworzenia tych przejść, możliwe, że w przyszłości będą kontynuowane następne, między innymi w Koterce.

 

4. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował o działaniach gospodarczych na terenie gminy.

 

5. Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował o naprawę drogi do Świętej Góry Grabarka, a w szczególności przepustu, który nie jest zasypany żwirem i może dojść do uszkodzenia kręgów.

 

6. Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż znane są potrzeby w zakresie drogownictwa. Ponadto wiele potrzeb zgłaszają radni, jednak na realizację zadań w zakresie utrzymania dróg mamy bardzo skromne środki finansowe, co nie pozwala na właściwe utrzymanie nawierzchni dróg.

 

7. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w zakresie drogownictwa mamy wiele potrzeb, lecz skromny budżet gminy nie pozwala na wygospodarowanie środków finansowych na realizację wszystkich zadań.

 

8. Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował, aby wygospodarować środki finansowe na uregulowanie własności oraz utrzymanie bieżące dróg.

 

9. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż prowadzone są prace związane z uporządkowanie spraw własnościowych naszego majątku, wiele spraw zostało uregulowanych za wiele wymaga jeszcze uregulowania. Biorąc pod uwagę, że wiele spraw jest skomplikowanych mamy trudności z ich uregulowaniem.

 

10. Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – zwrócił uwagę, że na terenie wsi Moszczona Pańska teren jest górzysty, dlatego należy wyprofilować niektóre drogi. Następnie wnioskował o naprawę drogi we wsi Wakułowicze, Naprawę drogi do wsi Sokóle, gdyż gałęzie utrudniają przejazd oraz odkrzaczenie innych dróg gminnych.

 

11. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w zakresie odkrzaczania dróg mamy dużo potrzeb, jednak nie mamy możliwości zatrudnienia mężczyzn, z dofinansowanie z Biura Pracy, gdyż nie ma zainteresowania podjęciem pracy przez osoby bezrobotne. Kolejnym problemem jest brak środków finansowych na realizację wszystkich zadań.

 

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski zamknął obrad VI sesji Rady Gminy.

 

            Na tym protokół VI sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja zakończono.

 

Protokołowała:                                                                Przewodniczący Rady                  

Eugenia Naumiuk                                                             Zenon Podbielski

Metryka strony

Udostępniający: UG Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-01-02

Data modyfikacji: 2008-05-20

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-01-02