Protokół Nr I/06
Nurzec-Stacja, dnia 28 listopada 2006 r.
P R O T O K O Ł Nr I/06
z I inauguracyjnej Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 27 listopada 2006 r.
Obrady I sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.
Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1410.
Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 15 radnych.
Radni obecni:
1/ Pan Jerzy Barańczuk - Wyczółki,
2/ Pani Beata Dubińska - Żerczyce,
3/ Pan Jerzy Fiedoruk - Klukowicze,
4/ Pan Michał Jadczuk - Nurzec-Stacja,
5/ Pani Katarzyna Jezierska - Nurzec-Stacja,
6/ Pan Wiktor Karpiuk - Moszczona Pańska,
7/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Nurzec Kolonia,
8/ Pan Michał Muszkatel - Wólka Nurzecka,
9/ Pan Jarosław Nikiforuk - Siemichocze,
10/ Pan Zbigniew Olesiński - Nurzec-Stacja,
11/ Pan Jerzy Olesiuk - Tymianka,
12/ Pan Zenon Podbielski - Nurzec-Stacja,
13/ Pan Jan Raczyński - Zalesie,
14/ Pani Antonina Rosa - Nurzec-Stacja,
15/ Pan Roman Wudarski - Nurzec-Stacja.
Spoza Rady w sesji udział wzięli:
1/ Pani Marta Agnieszka Sadowska – Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej,
2/ Członkowie Gminnej Komisji Wyborczej,
3/ Pan Jan Markiewicz – Radny, Rady Powiatu,
4/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt IV kadencji,
5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt elekt,
6/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,
7/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,
8/ Sołtysi.
/Listy obecności w załączeniu/ Zał. Nr 1.
Obradom I sesji Rady Gminy /do czasu wyboru przewodniczącego rady gminy/ przewodniczył zgodnie z art. 20 ust. 2c ustawy o samorządzie gminnym, najstarszy wiekiem radny Pan Wiktor Karpiuk.
Do punktu 1-go
Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.
Następnie powitał radnych Gminy Nurcu-Stacja, radnego Rady Powiatu Pana Jana Markiewicza, Gminną Komisje Wyborczą, Panią, Raisę Pachwicewicz Wójta IV kadencji i Pana Piotra Jaszczuka Wójta elekta, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.
Do punktu 2-go
W punkcie tym, przewodniczący obrad poprosił Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej Panią Martę Agnieszkę Sadowską o przedstawienie informacji o wyborach rady i wójta oraz wręczenie zaświadczeń o wyborze radnym i wójtowi.
/Informacja w załączeni/ Zał. Nr 2
Do punktu 3-go
W punkcie tym przewodniczący obrad przypomniał, że zgodnie z art. 23a ust. 1 i 2 przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie: „Wierny Konstytucji i prawy Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”. Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo „ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.
Następnie przystąpiono do złożenia ślubowania przez radnych. Przewodniczący obrad odczytał rotę ślubowania, a następnie czytał listę radnych, a radni wypowiadali słowo „ślubuję”. Część radnych dodało zdanie „Tak mi dopomóż Bóg”. Wszyscy radni złożyli ślubowanie.
Do punktu 4-go
W punkcie tym Przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk przedstawił porządek obrad, a następnie zapytał, czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad.
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad punktu „Określenie zasad wyboru przewodniczącego rady”. Nadmienił, iż jego zdaniem, nie może być takiej sytuacji jak było w poprzedniej kadencji, że karty do glosowania rozdano radnym przy stole. Uważa, ze karty do glosowania powinna wydawać Komisja Skrutacyjna każdemu radnemu, gdy podchodzi do stołu za parawanem, aby po otrzymaniu karty, nie miał kontaktu z pozostałymi radnymi.
2/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – stwierdził, iż skoro zgodnie z przepisami wybór przewodniczącego rady następuje w głosowaniu tajnym, to nie ma sensu ustalania dodatkowych zasad i wprowadzania dodatkowych punktów. Przed przystąpieniem do wyborów przewodniczącego zasady wyboru omówi Sekretarz Gminy, w punkcie, który przewiduje wybór przewodniczącego.
3/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż w poprzedniej kadencji rozdano karty radnym, przy stole posiedzeń i było wzajemne wymuszanie przez radnych, na kogo mają oddać głos.
4/ Pan Zenon Podbielski – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż mówienie, że cztery lata temu dokonano niewłaściwie wyboru przewodniczącego rady jest krzywdzące dla jego osoby. Poinformował, że w poprzedniej kadencji był również ustawiony stół z parawanem, przy którym dokonywano wyboru. Uważa, że głosowanie było przeprowadzone na zasadach proponowanych obecnie.
5/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż stawia wniosek, żeby wyboru przewodniczącego dokonać w ten sposób, że każdy radny otrzyma kartę od komisji skrutacyjnej i usiądzie za stołem z parawanem, gdzie dokona wyboru.
6/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż porządek obrad może być zmieniony w wyniku jawnego glosowania większością głosów.
7/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż jeśli Sekretarz Gminy omówi zasady głosowania przy wyborze przewodniczącego rady gminy w tym punkcie to możliwe, że wycofa swój wniosek o zmianę porządku obrad.
8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że wyboru przewodniczącego, dokonuje się w oparciu o art. 19 ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z zapisem tego art., rada wybiera przewodniczącego bezwzględną większością głosów, w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Zapis w ustawie jak i naszym statucie gminy jest bardzo ogólny. Po rozmowach z radnymi, opracowaliśmy regulamin wyboru przewodniczącego rady, jednak po konsultacji z Wydziałem Prawnym Urzędu Wojewódzkiego wyjaśniono nam, ze regulamin takowy nie może być uchwalony, gdyż zostanie uchylony w ramach nadzoru. Następnie omówił ogólne zasady przeprowadzania głosowania tajnego. Nadmienił, iż głosowanie tajne przeprowadza komisja skrutacyjna powołana przez radę gminy. Komisja skrutacyjna opracuje karty do głosowania i rozda wszystkim radnym. Każdy radny podejdzie do stolika z parawanem i dokona wyboru, następnie wrzuci kartę do urny. Po zakończeniu glosowania Komisja dokona ustalenia wyników głosowania na sali obrad.
9/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wyjaśnił, iż chodzi mu o to, aby nie były rozdane karty przy stołach, żeby radni nie ujawniali, na kogo glosują, tak ja było w poprzedniej kadencji.
10/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż stworzyliśmy warunki do glosowania tajnego, jednak nie możemy mieć wpływu na to, że radny ujawni, na kogo glosuje.
11/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wycofał wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu: „ ustalenie zasad wyboru przewodniczącego rady gminy”.
Przewodniczący obrad, przedstawił proponowany porządek obrad, a następnie poddał go pod głosowanie. W wyniku jawnego głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 15 głosami za. A brzmi on następująco:
- Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
- Przedstawienie informacji z wyborów Rady i Wójta Gminy Nurzec-Stacja przez przedstawiciela Gminnej Komisji Wyborczej oraz wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego i wójta.
- Ślubowanie radnych.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Wybór przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja.
a) Zgłoszenie kandydatów,
b) Wybór komisji skrutacyjnej,
c) Przeprowadzenie głosowania.
- Przejęcie prowadzenia obrad przez Przewodniczącego Rady.
- Wybór zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja.
a) Zgłoszenie kandydatów,
b) Wybór komisji skrutacyjnej,
c) Przeprowadzenie głosowania.
- Powołanie Komisji Rewizyjnej i wybór jej przewodniczącego.
- Ustalenie liczby i rodzajów stałych komisji rady oraz ustalenie przedmiotu ich działania.
- Powołanie składów osobowych stałych komisji rady i wybór przewodniczącego.
- Wolne wnioski i zapytania.
- Zamknięcie sesji.
Do punktu 5-go
Przystępując do wyboru przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk poprosił Sekretarza Gminy Pana Krzysztofa Staniszewskiego o omówienie zasad wyboru.
Sekretarz Gminy Pan Krzysztof Staniszewski omówił zasady wyboru przewodniczącego rady gminy. I tak:
- Przewodniczącego rady gminy wybiera rada w głosowaniu tajnym,
- Do przeprowadzenia glosowania rada powołuje komisje skrutacyjną spośród radnych, którzy nie będą kandydatami na stanowisko przewodniczącego rady,
- Komisja skrutacyjna opracuje karty do glosowania, każda karta zostanie opatrzona pieczęcią podłużną rady gminy,
- Radni będą dokonywali wyboru przy stoliku z parawanem, przy którym zostanie zapewniona tajność glosowania,
- Glosowanie będzie polegało na postawieniu znaku x w kratce obok nazwiska kandydata, na którego oddawany jest glos,
- Postawienie znaku x w więcej niż jednej kratce lub niepostawienie znaku x przy nazwisku żadnego z kandydatów, powoduje nieważność głosu
- Wyniki glosowania ustali komisja skrutacyjna na sali obrad rady w obecności radnych.
Pan Jan Raczyński – Radny Zalesie – poprosił o wyjaśnienie zasad postępowania, jeżeli będzie np. 3 kandydatów i 2 otrzyma równa liczbę głosów.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w sytuacji, gdy kandydaci otrzymają równą liczbę głosów należy powtórzyć glosowanie. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym i orzeczeniami sądu nie może być innych zasad wyboru. Członek Komisji skrutacyjnej nie może być kandydatem na przewodniczącego.
W związku z brakiem uwag do przedstawionych zasad wyboru przewodniczącego rady gminy przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk zaproponował, aby przystąpić do zgłaszania kandydatów na przewodniczącego.
Zgłaszanie kandydatów:
1/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk – zgłosił kandydaturę na przewodniczącego rady gminy radnego Pana Zenona Podbielskiego. Nadmienił, iż Pan Zenon Podbielski, był radnym w dwóch kadencjach. W ostatniej kadencji pełnił funkcje przewodniczącego rady. Zna problemy gminy i prawidłowo stara się je rozwiązywać. Uważa, że zasługuje na ponowne powierzenie mu tej funkcji.
Przewodniczący obrad zapytał, czy Radny Pan Zenon Podbielski wyraża zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.
Pan Zenon Podbielski – wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.
2/ Radny, Pan Jerzy Barańczuk - zgłosił kandydaturę na przewodniczącego rady gminy radnego Pana Jana Raczyńskiego. Nadmienił, iż Pan Jan Raczyński, był radnym w poprzedniej kadencjach. Będąc radnym dał się poznać jako sumienny, uczciwy, wytrwale dążący do realizacji zamierzonego celu. Wykazał duże zaangażowanie w zakresie sportu. Uważa, że zasługuje na powierzenie mu tej funkcji.
Przewodniczący obrad zapytał, czy Radny Pan Jan Raczyński wyraża zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.
Pan Jan Raczyński – wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.
W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów, przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk zamknął listę zgłoszeń kandydatów na przewodniczącego Rady Gminy.
Następnie przystąpiono do zgłaszania kandydatów na członków komisji skrutacyjnej. I tak:
1/ Radny, Pan Zenon Podbielski – zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Jerzego Olesiuk.
Radny Pan Jerzy Olesiuk wyraził zgodę pracować w komisji skrutacyjnej.
2/ Radny, Pan Jan Raczyński - zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Zbigniewa Olesińskiego.
Radny Pan Zbigniew Olesiński wyraził zgodę pracować w komisji skrutacyjnej.
3/ / Radna, Pani Antonina Rosa – zgłosiła kandydaturę Radnego, Pana Michała Muszkatel,
Radny Pan Michał Muszkatel wyraził zgodę pracować w komisji skrutacyjnej.
W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów do komisji skrutacyjnej przewodniczący obrad zamknął listę kandydatów do komisji skrutacyjnej, a następnie poddał pod głosowanie skład osobowy komisji skrutacyjnej.
W wyniku jawnego głosowania Komisja skrutacyjna została powołana jednogłośnie 15 głosami za, przy frekwencji 100%.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że zgodnie z § 14 ust. 2 statutu gminy, wyboru przewodniczącego komisji dokonuje rada gminy spośród członków komisji. Zgodnie z § 11 ust. 5 statutu gminy wyboru przewodniczącego komisji dokonuje się w głosowaniu jawnym.
Radny, Pan Michał Muszkatel – zapytał, w jaki sposób będzie przebiegało głosowanie na przewodniczącego komisji skrutacyjnej.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż przystępując do wyboru przewodniczącego komisji skrutacyjnej powinna być zgłoszona kandydatura, spośród członków komisji. Jeżeli będzie kilku kandydatów wówczas należy przeprowadzić głosowanie jawne nad wszystkimi kandydatami
Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji skrutacyjnej:
1/ Radny, Pan Roman Wudarski – zgłosił kandydaturę Radnego Pana Michała Muszkatel,
2/ Radny, Pan Zenon Podbielski – poparł kandydaturę Radnego Michała Muszkatel na przewodniczącego komisji skrutacyjnej.
Radny, Pan Michał Muszkatel wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji skrutacyjnej.
Wyniku jawnego głosowania 14 głosami za i 1 głosem wstrzymującym w obecności 15 radnych rada gminy wybrała na przewodniczącego komisji skrutacyjnej Radnego Pana Michała Muszkatel.
Komisja skrutacyjna przystąpiła do wykonywania swoich zadań. Przewodniczący obrad ogłosił przerwę w obradach.
Wznowienie obrad.
Głosowanie:
Radny, Pan Jerzy Olesiuk – Członek komisji skrutacyjnej – wyczytywał kolejno nazwiska radnych, którym Radny Pan Zbigniew Olesiński wydawał karty do głosowania. Każdy radny dokonywał wyboru przy stole przygotowanym do tajnego głosowania i wrzucał kartę do urny.
Przed przystąpieniem do ustalenia wyników wyborów Radny, Pan Jan Raczyński – wnioskował, aby w pomieszczeniu, w którym będzie komisja ustalała wyniki wyborów nie były obecne inne osoby poza komisją.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż komisja dokona ustalenia wyników wyborów na sali obrad, w obecności radnych i wszystkich obecnych na sesji.
Komisja dokonała ustalenia wyników wyborów. Protokół komisji przedstawił Pan Michał Muszkatel – Przewodniczący Komisji.
W wyniku tajnego glosowania przewodniczącym Rady Gminy został wybrany Radny, Pan Zenon, Podbielski, który otrzymał 8 głosów na ogólna liczbę radnych 15.
Uchwałę w sprawie stwierdzenia wyboru Przewodniczącego Rady Gminy przedstawił Pan Wiktor Karpiuk – przewodniczący obrad.
/Uchwała Nr I/1/06 w załączeniu/ Zał. Nr 3.
Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – złożył gratulacje nowo wybranemu przewodniczącemu Rady Gminy. Nadmienił, iż pomimo przegrania wyboru dołoży wszelkich starań, aby współpraca układała się bardzo dobrze.
Pan Zenon Podbielski – Radny, Nurzec-Stacja – podziękował, za wybór jego osoby na przewodniczącego Rady Gminy pomimo, wielu oszczerstw w stosunku do jego osoby podczas kampanii wyborczej, do rady gminy jak i w okresie przed dzisiejszą sesją.
Do punktu 6-go
W punkcie tym, Przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk – złożył gratulacje nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Gminy. Życzył zadowolenia z pełnionej funkcji. Następnie przekazał dalsze przewodnictwo obradom I sesji Rady Gminy.
Nowo wybrany Przewodniczący Rady Gminy po przejęciu przewodnictwa obradom I sesji Rady ogłosił 10 min. przerwę w obradach.
Wznowienie obrad:
Po wznowieniu obrad zabrał głos Radny, Pan Jan Raczyński, który stwierdził, iż kampania wyborcza była przeprowadzona uczciwie.
Do punktu 7-go
Przystępując do wyboru wiceprzewodniczącego rady gminy Pan Zenon Podbielski poinformował, że zasady wyboru są takie same jak przy wyborze przewodniczącego rady gminy.
Zapytał, czy są uwagi do zasad wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował o wprowadzenie zmiany do statutu gminy i powołanie dwóch wiceprzewodniczących rady gminy.
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zmiana do statutu może być wprowadzona, jednak porządek obrad dzisiejszej sesji został już przyjęty. W porządku obrad nie przewidziana jest zmiana statutu gminy, dlatego nie możemy obecnie przyjąć zmiany do statutu gminy.
3/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – wnioskował, o przygotowanie na następną sesję zmiany do statutu gminy.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek o przygotowanie na następną sesję projektu uchwały w sprawie zmiany w statucie gminy polegającej na wprowadzeniu zapisu, że może być większa ilość wiceprzewodniczących rady gminy.
W wyniku jawnego głosowania 7 głosami za, 6 glosami przeciw i 2 głosami wstrzymującymi, wniosek w sprawie zmiany w statucie gminy polegającej na zwiększeniu liczby wiceprzewodniczących rady gminy został przyjęty.
Zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Gminy:
1/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk – zgłosił kandydaturę Radnej, Pani Beaty Dubińskiej.
Radna, Pani Beata Dubińska wyraziła zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczącego rady gminy.
2/ Radny, Pan Roman Wudarski – zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Jana Raczyńskiego.
Radny Pan Jan Raczyński wyraził zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczącego rady gminy.
Na tym zamknięto listę zgłoszeń kandydatów na wiceprzewodniczącego rady gminy.
Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja zaproponował, aby wybory wiceprzewodniczącego rady gminy przeprowadziła komisja skrutacyjna, powołana do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego rady gminy.
Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski – zapytał, czy są uwagi bądź inne propozycje, dotyczące składu komisji skrutacyjnej.
W wyniku jawnego głosowania, Rada jednogłośnie 15 głosami za, zaakceptowała skład osobowy komisji skrutacyjnej powołanej do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego rady gminy, aby przeprowadziła wybory wiceprzewodniczącego rady gminy.
Komisja skrutacyjna przystąpiła do pracy. Przewodniczący rady gminy ogłosił przerwę w obradach.
Wznowienie obrad.
Głosowanie – wybór wiceprzewodniczącego rady gminy:
Radny, Pan Jerzy Olesiuk – Członek komisji skrutacyjnej – wyczytywał kolejno nazwiska radnych, którym Radny Pan Zbigniew Olesiński wydawał karty do głosowania. Każdy radny dokonywał wyboru przy stole przygotowanym do tajnego głosowania i wrzucał kartę do urny.
Komisja dokonała ustalenia wyników wyborów, na sali obrad w obecności radnych i wszystkich uczestników sesji. Protokół komisji przedstawił Pan Michał Muszkatel – Przewodniczący Komisji.
W wyniku tajnego głosowania wiceprzewodniczącym Rady Gminy została wybrana Radna, Pani Beata Dubińska, który otrzymała 8 głosów na ogólna liczbę radnych 15.
Uchwałę w sprawie stwierdzenia wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy przedstawił Pan Zenon Podbielski– Przewodniczący Rady Gminy.
/Uchwała Nr I/2/06 w załączeniu/ Zał. Nr 4.
Radna, Pani Beata Dubińska podziękowała, za wybór na stanowisko wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Zapewniła, że w swoim postępowaniu dołoży wszelkich starań, aby właściwie wykonywać zadania przewidziane dla wiceprzewodniczącego rady gminy.
Do punktu 8-go
W punkcie tym, Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że zgodnie z art. 18a ustawy o samorządzie gminy mamy powołać komisję rewizyjną. Następnie poprosił Pana Krzysztofa Staniszewskiego Sekretarza Gminy o omówienie zadań i zasad wyboru komisji rewizyjnej.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zapoznał z zadaniami i zasadami działania komisji rewizyjnej, które określa § 16 statutu gminy oraz regulamin Komisji rewizyjnej stanowiący załącznik nr 4 do statutu gminy. Nadmienił, że zgodnie z § 3 ust. 2 załącznika nr 4 do statutu gminy w skład komisji rewizyjnej wchodzi 3 radnych z wyjątkiem przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady. Wyboru składu osobowego komisji oraz jej przewodniczącego dokonuje rada gminy w głosowaniu jawnym.
Zgłaszanie kandydatów do składu Komisji rewizyjnej:
1/ Radny, Pan Jan Raczyński – zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Michała Jadczuk.
Radny, Pan Michał Jadczuk wyraził zgodę na prace w komisji rewizyjnej.
2/ Radna, Pani Antonina Rosa – poparła kandydaturę Radnego Michała Jadczuk.
3/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk – zgłosił kandydaturę Radnego Pana Wiktora Karpiuk.
Radny Pan Wiktor Karpiuk wyraził zgodę na prace w komisji rewizyjnej.
4/ Radny, Pan Zenon Podbielski – zgłosił kandydaturę Radnego Pana Jerzego Olesiuk.
Radny, Pan Jerzy Olesiuk wyraził zgodę na prace w komisji rewizyjnej.
Na tym lista zgłoszeń kandydatów na członków komisji rewizyjnej została zamknięta.
W wyniku jawnego głosowania 3 jednogłośnie 15 glosami za Rada powołała skład osobowy komisji rewizyjnej.
Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji rewizyjnej:
1/ Radny, Pan Zenon Podbielski – zgłosił kandydaturę Radnego, Jerzego Olesiuk.
Radny Pan Olesiuk wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji rewizyjnej.
2/ Radny, Pan Jan Raczyński – zgłosił kandydaturę Radnego Michała Jadczuk.
Radny, Pan Michał Jadczuk wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji rewizyjnej.
W wyniku jawnego głosowania za kandydaturą na przewodniczącego komisji rewizyjnej Radnego, Pana Jerzego Olesiuk głosowało 8 radnych, 7 było przeciwnych, na ogólny stan radnych 15.
W wyniku jawnego głosowania za kandydaturą na przewodniczącego komisji rewizyjnej Radnego, Pana Michała Jadczuk głosowało 7 radnych, 8 było przeciwnych, na ogólny stan radnych 15.
Wobec powyższego Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej został wybrany Radny, Pan Jerzy Olesiuk, który otrzymał 8 głosów.
Uchwałę w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
/Uchwała Nr I/3/06 w załączeniu/ Zał. Nr 5.
Do punktu 9-go
W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poinformował, że zgodnie z art. 21 ustawy o samorządzie gminy rada może powołać komisje stałe. Poprosił o zgłaszanie propozycji odnośnie liczby i rodzajów oraz określenia przedmiotu ich działania.
Radny, Pan Jerzy Olesiuk poinformował, że w poprzedniej kadencji było dwie komisje stałe, tj. Komisja Kulturalno Oświatowa i Komisja Problemowo Budżetowa. W trakcie działalności w większości rozpatrywane sprawy należały do kompetencji komisji problemowo budżetowej. Komisja kulturalno oświatowa rozpatrywała projekty uchwały jednak opinie były brane pod uwagę tylko komisji problemowo budżetowej. Proponował, aby powołać jedna komisje stałą tj. problemowo budżetową, w składzie 11 osobowym. Powołanie tylko jednej komisji umożliwi branie udziału przy rozpatrywaniu spraw wszystkim radnym.
Radny, Pan Jan Raczyński – wnioskował o powołanie dwóch komisji stałych tj. problemowo budżetowa i komisja ds. drogownictwa i ochrony środowiska. Komisja ds. drogownictwa i ochrony środowiska miałaby za zadanie dokonywanie odbioru dróg. Nadmienił, iż dotychczasowe odbiory dróg miały dużo uwag.
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poprosił Sekretarza Gminy Pana Krzysztofa Staniszewskiego o wyjaśnienie zasad głosowania wniosków.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, zasady glosowania wniosków. Jako pierwszy został zgłoszony wniosek o powołanie jednej komisji problemowo budżetowej. W sytuacji, jeśli w wyniku jawnego głosowania zostanie przyjęty wniosek o powołanie jednej komisji problemowo budżetowej, będzie on wnioskiem najdalej idącym.
Pan Zenon, Podbielski Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek Radnego Pana Jerzego Olesiuka w sprawie powołania jednej komisji problemowo budżetowej.
W wyniku jawnego glosowania za wnioskiem w sprawie powołania jednej komisji problemowo budżetowej głosowało 8 radnych, 7 radnych wstrzymało się od głosu.
Wobec powyższego został przyjęty wniosek o powołanie jednej komisji problemowo budżetowej.
Radny, Pan Jan Raczyński – zapytał, czy pod względem prawnym możliwe jest odbywanie wspólnych posiedzeń komisji, a głosowanie nad rozpatrywanymi sprawami przeprowadzanie oddzielnie w poszczególnych komisjach? Uważa, że odbywanie oddzielnych posiedzeń komisji utrudnia prace dla Wójta.
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy - stwierdził, iż w wystąpieniu swoim Radny, Pan Jan Raczyński wskazuje, że właściwym jest powołanie tylko jednej komisji.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż statut gminy dopuszcza odbywanie wspólnych posiedzeń przez komisje rady gminy, jednak brak jest zapisu odnośnie, kto ma przewodniczyć wspólnemu posiedzeniu. Następnie poinformował, że do realizacji określonych zadań komisje mogą powoływać podkomisje.
Radny, Pan Jan Raczyński – stwierdził, iż wspólne posiedzenie komisji ułatwi prace Wójtowi i pracownikom Urzędu Gminy, gdyż przy oddzielnych posiedzeniach tracony jest czas na udział w posiedzeniach. Uważa jednak, że podjecie decyzji w omawianej sprawie powinno odbywać się oddzielnie przez poszczególne komisje.
Pan Zenon, Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zaproponował, aby zgodnie z wcześniej przegłosowanym wnioskiem powołać jedną komisje problemowo budżetową, w składzie 11 osobowym. Następnie przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby i rodzajów komisji stałych Rady Gminy Nurzec-Stacja oraz określenia przedmiotu ich działania.
W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie ustalenia liczby i rodzajów komisji stałych Rady Gminy Nurzec-Stacja oraz określenia przedmiotu ich działania została podjęta jednogłośnie 15 głosami za.
/Uchwała Nr I/4/06 w załączeniu/ Zal. Nr 6.
Do punktu 10-go
W punkcie tym, Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy zaproponował skład osobowy komisji problemowo budżetowej tj.:
1/ Pan Jerzy Barańczuk
2/ Pani Beata Dubińska
3/ Pan Jerzy Fiedoruk
4/ Pani Katarzyna Jezierska
5/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz
6/ Pan Michał Muszkatel
7/ Pan Jarosław Nikiforuk
8/ Pan Zbigniew Olesiński
9/ Pan Jan Raczyński
10/ Pani Antonina Rosa
11/ Pan Roman
Proponowany skład osobowy Komisji Problemowo Budżetowej został przyjęty jednogłośnie 15 glosami.
Następnie przystąpiono do wyboru przewodniczącego komisji.
Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej:
1/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk – zgłosił kandydaturę Radnej, Pani Antoniny Rosa, która wyraziła zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej.
2/ Radny, Pan Roman Wudarski – zgłosił kandydaturę Radnej, Pani Lucyny Stanisławy Lickiewicz, uważa, że Pani Lickiewicz jako księgowa godnie będzie wykonywała zadania przewodniczącej komisji. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz nie wyraziła zgody na kandydowanie na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej.
3/ Radny, Pan Roman Wudarski – zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Zbigniewa Olesińskiego. Nadmienił, iż Pan Olesiński pracował jako szef kuchni w byłej jednostce wojskowej, dlatego uważa, że godnie będzie wykonywał obowiązki przewodniczącego komisji. Pan Zbigniew Olesiński wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej.
W związku z brakiem zgłoszeń Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski zamknął listę zgłoszeń kandydatów na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej. Następnie przeprowadził głosowanie w sprawie wyboru przewodniczącego komisji problemowo budżetowej.
W wyniku jawnego glosowania za powołaniem Pani Antoniny Rosa na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej 9 głosów, 6 głosów wstrzymujących.
W wyniku jawnego glosowania na powołaniem Pana Zbigniewa Olesińskiego na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej 5 głosów, 9 głosów przeciw, 1 głos wstrzymujący.
Wobec powyższego Przewodniczącym Komisji Problemowo Budżetowej została wybrana Radna, Pani Antonina Rosa.
Projekt uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Problemowo Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie wyboru członków Komisji Problemowo Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja została podjęta jednogłośnie 15 głosami za.
/Uchwała Nr I/5/06 w załączeniu/ Zal. Nr 7.
Przewodniczący obrad ogłosił 15 min przerwę w obradach.
Wznowienie obrad.
Do punktu 11-go
Zapytania i wolne wnioski:
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – poprosił o poinformowanie, kiedy zostanie zwołana następna sesja Rady Gminy. Nadmienił, iż wiadomym jest, że jest napięty termin związany z ustaleniem stawek podatków i opłat lokalnych.
2/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, iż termin następnej sesji uzależniony jest od terminu ogłoszenia przez Państwową Komisje Wyborczą wyników wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.
3/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zgodnie z ustawą Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz ustawą o bezpośrednim wyborze wójtów, burmistrzów i prezydentów miast Państwowa Komisja Wyborcza ogłasza wyników wyborów w Dzienniku Ustaw. W terminie 7 dni od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw wyników wyborów musi być zwołana sesja rady, na której Wójt złoży ślubowanie i z tym dniem rozpocznie urzędowanie.
4/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował, aby sesje zwoływać w soboty, żeby praca w radzie nie kolidowała z pracą zawodową dla radnych. Uważa, że urzędnicy mogą dostosować się i pracować w soboty.
5/ Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – stwierdził, iż w radzie są również rolnicy, którym w sobotę pomagają w pracach dzieci, którzy w sobotę mają dzień wolny.
6/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wnioskował, aby sesje zwoływać na godz. 9-tą.
7/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż ustalając sesje na soboty musimy zapytać również Wójta i pracowników, czy jest taka możliwość.
8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż ustalając sesje w sobotę to musielibyśmy ustalić, że sobota jest dniem pracy, gdyż musieliby pracować wszyscy pracownicy.
9/ Pan Piotr Jaszczuk Wójt elekt – poinformował, iż jest możliwość odbywania sesji w soboty. Wówczas w sobotę pracowaliby wszyscy pracownicy, a odbieraliby wolne w innym dniu z zachowaniem pracy Urzędu Gminy.
10/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż w soboty nie ma kursują autobusy komunikacji publicznej, w związku z czym radni z terenu nie będą mieli możliwości dojazdu na posiedzenia sesji czy komisji.
W związku z różnymi głosami w dyskusji prawa terminu sesji w dni wole od pracy tj. w soboty została otwarta do rozpatrzenia w późniejszym terminie.
Do punktu 12-go
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady I sesji Rady Gminy.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Rady:
E. Naumiuk Zenon Podbielski
Metryka strony