Protokół Nr III/06

  Nurzec-Stacja, dnia 29 grudnia 2006 r.

 

            P R O T O K O Ł  Nr III/06

    z III Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 29 grudnia 2006 r.

 

            Obrady III sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.

 

            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1450

 

            Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 15 radnych.

 

Radni obecni:

1/ Pan Jerzy Barańczuk              - Wyczółki,

2/ Pani Beata Dubińska               - Żerczyce,

3/ Pan Jerzy Fiedoruk                 - Klukowicze,

4/ Pan Michał Jadczuk                - Nurzec-Stacja,

5/ Pani Katarzyna Jezierska        - Nurzec-Stacja,

6/ Pan Wiktor Karpiuk                - Moszczona Pańska,

7/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Nurzec Kolonia,

8/ Pan Michał Muszkatel             - Wólka Nurzecka,

9/ Pan Jarosław Nikiforuk            - Siemichocze,

10/ Pan Zbigniew Olesiński         - Nurzec-Stacja,

11/ Pan Jerzy Olesiuk                  - Tymianka,

12/ Pan Zenon Podbielski            - Nurzec-Stacja,

13/ Pan Jan Raczyński                 - Zalesie,

14/ Pani Antonina Rosa               - Nurzec-Stacja,

15/ Pan Roman Wudarski            - Nurzec-Stacja.

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

 

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,

2/ Pan Jan Zalewski – Starosta Powiatu Siemiatyckiego,

3/ Pan Henryk Czmut – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg.

4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

5/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,

6/ Sołtysi.

/Listy obecności w załączeniu/          Zał. Nr 1.

 

            Obradom III sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

            Następnie powitał radnych Gminy Nurcu-Stacja, Pan Jana Zalewskiego Starostę Powiatu Siemiatyckiego, Pan Henryka Czmut Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg,  Pana Piotra Jaszczuka Wójta, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.

            Po otwarciu obrad poinformował, że protokół z II sesji wyłożony był do wglądu radnych i obecnie znajduje na sali obrad. Zapytał, czy są uwagi do protokołu z II sesji Rady Gminy.

 

            Uwag do protokołu z II sesji Rady Gminy nie w niesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania protokół z II sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja został przyjęty jednogłośnie 15 głosami.

 

Do punktu 2-go

 

W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski przedstawił porządek obrad, a następnie zapytał, czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad.

Uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

W wyniku jawnego głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie. A brzmi on następująco:

 

1.      Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z II sesji Rady Gminy.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja.

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.       Podjęcie uchwał w sprawach:

1/  Budżetu Gminy Nurzec-Stacja na 2007 rok.

2/ Zmiana statutu Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Nurcu-Stacji.

3/ Wyboru kandydata na członka Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach.

4/ Powołania Komisji Inwentaryzacyjnej.

6.      Informacja z analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez zobowiązanych pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych, a także radnych Rady Gminy.

7.      Przyjęcie planu pracy Rady Gminy i jej organów na 2007 r.

8.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

9.       Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Do punktu 3-go

 

            Informacje o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.

/Informacja w załączeniu/    Zał. Nr 2.

            Uwag do przedstawionej informacji nie wniesiono.

 

Do punktu 4-go

 

Interpelacje i zapytania radnych:

 

1/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – zapytał, dlaczego nie został przygotowany projekt uchwały w sprawie zwrotu kosztów podróży dla radnych, zgodnie z jego wnioskiem, który zgłaszał na posiedzeniu komisji.

 

 

 

2/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, dlaczego w naszym Gminnym Ośrodku Upowszechniania Kultury nie organizuje się imprezy sylwestrowej dla mieszkańców.

Czy  szkoły planują zajęcia dla młodzieży szkolnej w okresie ferii?

Udostępnić salę gimnastyczną dla mieszkańców, wzorem innych gmin.

 

3/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zwrócił uwagę, na wylewanie nieczystości płynnych na wysypisko śmieci, przez firmy świadczące uwagi w zakresie wywozu nieczystości.

 

4/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja - zapytał, jaka inwestycja będzie wykonywana w szkole, że w budżecie gminy planuje się kwotę 120 tys. zł jako udział własny.

 

5/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że interpelacje i zapytania są kierowane do Wójta, a nie do poszczególnych osób. Wójt może wyznaczyć osoby do udzielenia odpowiedzi w jego imieniu.

 

Do punktu 5-go

 

Podjęcie uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

            Projekt budżetu gminy na 2007 rok oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej do projektu budżetu gminy na 2007 r., przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

            Opinie Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu budżetu gminy na 2007 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/                    Zał. Nr 3.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż na posiedzeniu komisji, były sugestie dotyczące zakupu wykładziny antypoślizgowej, z jakich środków zadanie te będzie realizowane?

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż zadanie w zakresie urządzenia i prowadzenia siłowni ma być realizowane przez Rade Sołecką. Dotychczas nie został ustalony koszt wykładziny. Uważamy, że jeśli dojdzie do zorganizowania siłowni to zadanie te sfinansujemy w funduszy rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

3/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż środki finansowe w dziale kultura fizyczna i sport przewidziane są na utrzymanie drużyny piłki nożnej. 

 

4/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poprosił o wyjaśnienie, czy jest możliwość ustalenia zwrotu kosztów podróży dla radnych, o które wnioskował Radny Pan Michał Muszkatel.

 

5/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym radnym za udział w pracach w radzie przysługują diety, w wysokości ustalonej przez Radę. Brak jest zapisu w ustawie o samorządzie gminnym, odnośnie wypłaty kosztów podróży. Koszty podróży zwracane są w oparciu o Rozporządzenie w sprawie zwrotu kosztów podróży. Z zapisów tego rozporządzenia wynika, że zwrot kosztów podróży przysługuje wówczas, gdy radny wyjeżdża poza teren gminy. Biorąc pod uwagę, powyższe przepisy nie ma możliwości zwrotu kosztów podróży na terenie gminy, dlatego zaproponowano podwyższenie diety, aby zrekompensować koszty podróży, które były wypłacane w oparciu o poprzednią uchwałę.

 

6/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wycofał wniosek w sprawie zwrotu kosztów podróży dla radnych.

 

7/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował, aby przy opracowywaniu dokumentacji na budowę ulicy Zaolzie zaplanować budowę parkingu przy kościele.

 

8/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż przy kościele jest parking.

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt – zwrócił się z zapytaniem do radnych, czy przy opracowywaniu projektów technicznych na budowę dróg planować wykonanie chodników.

 

10/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – wnioskował o zrezygnowanie z opracowania dokumentacji na modernizacje ulicy Wierzbowej i Brzozowej, a w pierwszej kolejności opracować dokumentacje na budowę kanalizacji burzowej na osiedlu w Nurcu-Stacji. Nadmienił, iż po wybudowaniu ulic o nawierzchni bitumicznej bez kanalizacji burzowej ścieki będą zalewały niżej położone posesje.

 

11/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż w pierwszej kolejności należy naprawić studzienki kanalizacyjne, które zostały zbyt nisko usytuowane. Kolejnym problemem jest wyegzekwowania około 130 tys. zł od mieszkańców, którzy podpisali umowy na partycypację w kosztach budowy kanalizacji.

 

12/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że z mieszkańcami były podpisane umowy i zgodnie z umową dokonywane były wpłaty. Od pewnego okresu czasu mieszkańcy zaprzestali uiszczania opłat.

 

13/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zapewnił, iż będą czynione starania w zakresie ściągania należności a przyłączenie do kanalizacji. Nadmienił, iż po nowym roku będą wysyłane upomnienia i uważamy, że do końca czerwca problem ten zostanie rozwiązany.

 

14/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zwrócił uwagę na niewłaściwe usytuowanie studzienki na ulicy szkolnej.

 

15/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, iż wylewanie ze studzienki występuje, dlatego, że została ona zaniżona przez napływanie wody i piasku z ulic. Uważa, że najwłaściwszym rozwiązaniem tego problemu jest wybudowanie kanalizacji burzowej na osiedlu.

 

16/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż problem związany z wylewaniem ze studzienki kanalizacyjnej, musimy rozpatrzyć wspólnie z konserwatorem i ustalić przyczyny oraz potrzeby do rozwiązania tego problemu.

 

17/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż na posiedzeniu komisji składał wniosek, aby na sesję zaprosić przedstawiciela Policji i ustalić sposób rozwiązania problemu z niszczeniem sygnalizacji przy studzienkach.

 

18/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że było wysłane zaproszenie dla Kierownika Posterunku Policji, lecz z przyczyn służbowych nie uczestniczy w dzisiejszym posiedzeniu rady.

 

19/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – proponował, aby w sprawie wnoszenia opłat za przyłączenie do kanalizacji wystąpić z pismem do mieszkańców o wpłacanie tych należności, ze wskazaniem celu, na jaki środki te zostaną przeznaczone. Uważa, że wyroki sądu mogą być negatywne dla gminy i poniesione zostaną tylko dodatkowe koszty.

 

20/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że dochody 07 z tytułu wpłat na podstawie umów nie mogą być wykazane w budżecie z określeniem wydatków.

 

21/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w chwili obecnej trudno jest podjąć decyzję odnośnie egzekwowania należności od mieszkańców z tytułu podpisanych umów za przyłączenie do kanalizacji. Część mieszkańców wniosła opłaty i co z tymi mieszkańcami.

 

22/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie - uważa, że należności z tytułu podpisanych umów powinny być wpłacone. Odnośnie opłat za przyłączenie lokali w bloku, powinna być niższa kwota, aniżeli od przyłączenia domu jednorodzinnego.

 

23/ Pani Katarzyna Jezierska – Radna, Nurzec-Stacja – uważa, że każdy korzysta z przyłączenia i opłaty powinny być w równej wysokości.

 

24/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – stwierdził, iż w poprzednim okresie były pobierane opłaty za przyłączenie do wodociągów. Część mieszkańców wniosła również opłaty za przyłączenie do kanalizacji. Uważa, że nie powinniśmy różnicować społeczeństwa i opłaty powinny być wyegzekwowane.

 

25/ Pan Jerzy Prochowicz – Przewodniczący Rady Osiedla „Zieloni” – poinformował, że zgodnie z prawem mieszkańcy nie powinni wnosić opłat za przyłączenie do kanalizacji.

 

26/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w okresie, gdy były podpisywane umowy, były inne przepisy prawa.

 

27/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – poprosił o wskazanie środków finansowych, które będą mogły być wykorzystane na pokrycie kosztów sądowych, jeśli wyroki sądu będą negatywne dla gminy.

 

28/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż nie mamy w budżecie gminy środków finansowych na pokrycie kosztów sądowych. Uważamy, że wynik będzie pozytywny dla gminy.

 

29/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – uważa, że nie należy występować do sądu, gdyż zgodnie z zapisami w protokołach z kontroli przeprowadzonych przez jednostki nadrzędne gmina pobierała opłaty niezgodnie z prawem.

 

            Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie wniosek Radnego Pana Michała Jadczuka dotyczący wycofania z planu modernizacji ulicy Wierzbowej i Brzozowej, a przyjęcia do realizacji budowy kanalizacji burzowej na osiedlu w Nurcu-Stacji.

 

            W wyniku jawnego głosowania za wnioskiem Radnego Pana Michała Jadczuka glosowało 7 radnych, przeciw było 8 radnych w obecności 15 radnych. Wobec powyższego wniosek w sprawie wycofania z planu modernizacji ulicy Wierzbowej i Brzozowej, a przyjęcia do realizacji budowy kanalizacji burzowej na osiedlu w Nurcu-Stacji nie został przyjęty.

 

30/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, dlaczego zadania w zakresie modernizacji szkół zostało ujęte do planu jako zadanie inwestycyjne.

?

31/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że wystąpiono z wnioskiem o dofinansowanie w ramach programu docieplania budynków szkół i wymiany dachu. Realizacja tego zadania powinna być wykazana jako inwestycja.

 

32/ Pan Jerzy Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, dlaczego wymiana dachu w szkole nie jest remontem tylko inwestycją.

 

33/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że ze względu na docieplanie budynku realizacja tego zadania musi być inwestycją.

 

34/ Pan Robert Sobieszuk – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nurcu-Stacji – poinformował, iż przy remoncie dachu należy wykonać zmianę elewacji, gdyż są zacieki. Nadmienił, iż budynek szkoły pokryty jest eternitem w związku, z czym będą dodatkowe koszty związane z utylizacją eternitu.

 

35/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy będzie wykonany remont kuchni w Gimnazjum w Nurcu-Stacji i czy będą wykonane jakieś prace remontowe w Szkole Podstawowej w Siemichoczach.

 

36/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że przewiduje się remont kuchni w Gimnazjum w Nurcu-Stacji. W Szkole Podstawowej w Siemichoczach przewidziana jest wymiana części okien.

 

37/ Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, że w zakresie modernizacji drogi w Moszczonie Pańskiej przewidziany jest odcinek około 1700m.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2007 rok.

 

            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Nurzec-Stacja na 2007 rok została podjęta jednogłośnie w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr III/17/06 w załączeniu/                Zał. Nr 4.

 

Do p. punktu 2-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Gminie Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Gminie Nurzec-Stacja przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/           Zał. Nr 5.

 

            Uwag do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Gminie Nurzec-Stacja oraz do opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Gminie Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Gminie Nurzec-Stacja została podjęta jednogłośnie 15 głosami, na ogólny stan radnych 15.

/Uchwała Nr III/18/06 w załączeniu/            Zał. Nr 6.

 

Do p. punktu 3-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie wyboru kandydata na członka Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie wyboru kandydata na członka Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/                 Zał. Nr 7.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie wniosek komisji dotyczący wskazania kandydata na członka Rady Społecznej Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach Pana Romana Wudarskiego.

 

            W wyniku jawnego glosowania wniosek komisji dotyczący wskazania kandydata na członka Rady Społecznej Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach Pana Romana Wudarskiego został przyjęty 14 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym, na ogólny stan radnych 15.

 

            Projekt uchwały w sprawie wyboru kandydata na członka Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała  w sprawie wyboru kandydata na członka Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Siemiatyczach została podjęta 14 głosami za, przy 1 głosie wstrzymującym, na ogólny stan radnych 15.

/Uchwała Nr III/19/06 w załączeniu/           Zał. Nr 8.

 

Do p. punktu 4-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/                    Zał. Nr 9.

 

            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

Przewodniczący obrad poddał pod glosowanie wniosek komisji dotyczący powołania na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej Radnego Pana Zbigniewa Olesińskiego.

 

W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 15 głosami za Rada przyjęła wniosek Komisji dotyczący powołania na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej Radnego Pana Zbigniewa Olesińskiego.

 

Następnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie wniosek Komisji dotyczący składu osobowego Komisji Inwentaryzacyjnej w osobach: Pan Roman Wudarski, Pan Michał Muszkatel i Pani Beata Dubińska.

 

W wyniku jawnego głosowania Rada Gminy jednogłośnie 15 głosami za przyjęła proponowany skład Komisji Inwentaryzacyjnej.

 

Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej przedstawił Pan Zenon Podbielski.

 

W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej została podjęta jednogłośnie 15 głosami za, na ogólny stan radnych 15.

/Uchwała Nr III/20/06 w załączeniu/                       Zał. Nr 10.

 

Do punktu 6-go:

 

            Informację z analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez zobowiązanych pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych, a także radnych Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

/Informacje w załączeniu/                      Zał. Nr 11.

 

            Uwag do przedstawionych informacji nie wniesiono.

 

Do punktu 7-go

 

            Projekt planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2007 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski Przewodniczący Rady Gminy.

 

            Uwag do planu pracy Rady Gminy nie wniesiono.

            W wyniku jawnego głosowania Plan pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2007 r. został przyjęty jednogłośnie 15 głosami.

/Uchwała Nr III/21/06 w załączeniu/                     Zał. Nr 12.

 

            Projekt planu pracy Komisji Problemowo Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2007 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            Uwag do planu pracy Komisji Problemowo Budżetowej nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania plan pracy Komisji Problemowo Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2007 r. został przyjęty jednogłośnie 15 głosami.

/Plan pracy w załączeniu/                                    Zał. Nr 13.

 

            Projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2007 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            Uwag do planu pracy Komisji Rewizyjnej nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania plan pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2007 r. został przyjęty jednogłośnie 15 głosami.

/Plan pracy w załączeniu/              Zał. Nr 14.

 

Do punktu 8-go:

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych:

 

1/ Pani Irena Janoszuk – Kierownik Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Nurcu-Stacji -  poinformowała, że od szeregu lat organizowany jest sylwester w plenerze, dlatego nie było możliwości organizopwania sylwestra w Gminnym Ośrodku Upowszechniania Kultury. Ponadto od czterech lat w sali Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury organizowany jest sylwester przez Koło Emerytów i Rencistów.

 

2/ Pan Mirosław Wierchow – Dyrektor Gimnazjum w Nurcu –Stacji – poinformował, iż ferie są okresem wolnym dla nauczycieli. Pomimo wolnego czasu nauczyciele przychodzą i pracują. W ubiegłym roku było zorganizowane lodowisko i nie było wykorzystane.

Odnośnie udostępniania sali dla mieszkańców poinformował, iż jest możliwość udostępnienia sali za odpłatnością, jeżeli będzie zainteresowanie społeczne. Nadmienił, iż odpłatność jest konieczna z uwagi na niszczenie parkietu.

 

Pan Jan Raczyński- Radny, Zalesie – zaproponował, aby zorganizować turniej tenisa dla młodzieży i mieszkańców. Turniej można zorganizować w sołectwach, a turniej finałowy w szkole. Zaproponował, aby puchary dla zwycięzców zakupili radni.

 

3/ Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, iż do odbioru nieczystości mamy zgłoszone dwie firmy. Nadmienił, iż na wysypisku nie mamy zatrudnionego pracownika, który by nadzorował, dlatego trudno jest ustalić firmę wylewającą nieczystości na wysypisku.

 

Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż nie możemy ograniczać ilości firm świadczących usługi w zakresie odbioru nieczystości.

Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy na wysypisku są ustawione tablice informacyjne zakazujące wylewanie nieczystości.

 

Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, iż na wysypisku nie mamy tablic zakazujących wylewanie nieczystości.

 

Na zapytania dotyczące zwrotu kosztów podróży dla radnych i kosztów związanych z remontem szkoły, wyjaśnienia zostały udzielone w trakcie dyskusji nad projektem budżetu gminy.

 

Do punktu 9-go

 

Sprawy różne:

 

1/ Pan Jan Zalewski – Starosta Powiatu Siemiatyckiego – podziękował, za zaproszenie na sesję, a następnie pogratulował wyboru radnym i Wójtowi Gminy, życzył dobrej współpracy z powiatem i województwem. Następnie poinformował o sytuacji społeczno gospodarczej powiatu. W zakresie realizacji zadań gospodarczych kontynuowana jest rozbudowa Zespołu Szkół w Siemiatyczach, budowana jest hala sportowa w Zespole Szkół w Czartajewie. Podstawowym zadaniem, na które oczekują mieszkańcy gminy są drogi. W zakresie drogownictwa na terenie Gminy Nurzec-Stacja wybudowano odcinek drogi Klukowicze – Zubacze. Nadmienił, iż środki finansowe będące w dyspozycji powiatu są bardzo skromne, dlatego powiat nie jest w stanie zrealizować wszystkich zadań w zakresie drogownictwa, na które oczekują mieszkańcy. Kończąc w kilku słowach omówił zasady rozdziału środków z funduszy unijnych.

 

2/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zwrócił uwagę na właściwe utrzymanie dróg powiatowych, szczególnie Nurzec-Stacja – Augustynka – Siemichocze oraz Augustynka – Radziwiłówka, w zakresie odśnieżania i odkrzaczania poboczy.

 

3/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wnioskował o zakończenie budowy drogi Wólka Nurzecka – Tymianka oraz o jej przedłużenie o odcinek Wólka Nurzecka Borowiki we wsi Wólka Nurzecka.

 

4/ Pan Jerzy Barańczuk – Radny, Wyczółki – wnioskował o remont drogi we wsi Wyczółki.

 

5/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – podziękował, Staroście za pozyskiwanie funduszy na realizację zadań. Następnie zapytał, jakie zadania planowane są do realizacji na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

 

6/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Radna, Nurczyk – wnioskowała o modernizacje drogi Żerczyce – Nurczyk.

 

7/ Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – wnioskował o modernizację drogi Klukowicze – Wyczółki.

 

8/ Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – wnioskował o budowę drogi Grabarka – Siemiatycze.

 

9/ Pan Wiesław Zawadzki – Sołtys Sołectwa Grabarka – poparł wniosek Radnego Karpiuka dotyczący modernizacji drogi Grabarka Siemiatycze.

10/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wnioskował o budowę drogi Zabłocie – Żerczyce. Nadmienił, iż Gmina dofinansowała do opracowania dokumentacji na budowę tej drogi, a obecnie został wykonany odcinek tej drogi we wsi Żurobice. Na terenie naszej gminy zadanie w zakresie budowy tej drogi nie jest realizowane.

 

11/ Pan Jan Zalewski – Starosta Powiatu Siemiatyckiego – poinformował, iż znane są problemy w zakresie drogownictwa, jednak z uwagi na skromne środki finansowe jakimi dysponuje powiat, zadania te będą realizowane jeszcze przez wiele lat.

 

12/ Pan Henryk Czmut – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg – udzielił odpowiedzi na zgłoszone wnioski w zakresie dróg powiatowych. I tak:

-         odnośnie budowy drogi Żerczyce – Zabłocie - Żurobice wyjaśnił, iż została opracowana dokumentacja, jednak ze względów finansowych nie ma możliwości budowy tej drogi. Nadmienił, iż dotychczas został wykonany odcinek tej drogi we wsi Żurobice.

-         Odnośnie budowy drogi Grabarka – Siemiatycze wyjaśnił, iż została opracowana dokumentacja, jednak nie została ona zakwalifikowana do dofinansowania, a własne środki finansowe nie pozwalają na jej wybudowanie.

-         Droga Żerczyce – Nurczyk została ujęta do planu jako ciąg drogowy Makarki – Zabłocie – Żerczyce – Nurczyk, będzie to duży ciąg drogowy, dlatego apelował o współfinansowanie tej inwestycji.

-         Na wykonanie drogi Klukowicze – Wyczółki potrzeba około 200 tys. zł, a na realizację tego zadania nie mamy środków finansowych.

-         Odnośnie drogi Tymianka – Wólka Nurzecka wyjaśnił, iż zadanie jest inwestycją wieloletnią i przy dofinansowaniu gminy jest realizowane etapami.

-         Odnośnie odkrzaczania poboczy dróg na terenie Gminy Nurzec-Stacja wyjaśnił, iż zadanie te należą do punktu Powiatowego Zarządu Dróg w Milejczycach, gdzie jest zatrudnione cztery osoby i przy tej obsadzie etatowej trudno jest wykonać wszystkie zadania.

-         Odnośnie odśnieżania i utrzymania dróg poinformował, iż trudno jest ustalić jaki jest stan nawierzchni wszystkich dróg. W zarządzie dróg pełnione są dyżury. Proponował, aby o wszystkich problemach informować osobę dyżurującą pod nr tel. (085) 6552580. Nadmienił, iż skromne środki finansowe nie zawsze pozwalają na właściwe wykonanie zadań. Kończąc poinformował, iż koszt budowy drogi Klukowicze – Zubacze wyniósł 860 tys. zł, w całości zadanie te zostało sfinansowane z budżetu powiatu z dofinansowaniem ze środków zewnętrznych.

 

13/ Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – podziękował za wybudowanie drogi Klukowicze – Zubacze.

 

14/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – wnioskował o odśnieżanie i posypywanie drogi Nurzec-Stacja, Augustynka Siemichocze, szczególnie w rejonie lasów, gdyż często dochodzi do wypadków. Nadmienił, iż w miejscowości Tymianka powstał zakład, który będzie korzystał z tej drogi.

 

15/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – zwrócił uwagę, iż nie została udzielona odpowiedź na jego zapytanie dotyczące niewłaściwego wykonania drogi Tymianka – Wólka Nurzecka. Nadmienił, iż droga do wsi Werpol została wykonana podobną metodą i nawierzchnia tej drogi jest dobra, a droga do Wólki Nurzeckiej jest wykonana niewłaściwie.

 

16/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – poinformował, iż dojeżdża do pracy i na podstawie własnych spostrzeżeń wie, że najgorzej w zakresie zimowego utrzymania dróg jest na następujących odcinkach dróg: na ulicy Leśnej w kierunku Augustynki, w rejonie lasu „Klateczka” i na drodze Nurzec Stacja – Borysowszczyzna.

 

17/ Pan Henryk Czmut – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg – poinformował, iż dołoży wszelkich starań, aby posypywane były drogi na wnioskowanych odcinkach.

Odnośnie drogi Tymianka – Wólka Nurzecka wyjaśnił, iż poczynione będą starania, aby wyegzekwować od wykonawcy naprawienie tej drogi w ramach gwarancji.

 

18/ Pan Artur Trochimiak – Sołtys sołectwa Borysowszczyzna – poinformował, iż na drodze do Borysowszczyzny załamane zostały dwa przepusty.

 

19/ Pani Alfreda Siedlecka – Sołtys sołectwa Klukowicze Kolonia – wnioskowała o naprawienie dróg w Kolonii Klukowicze. Nadmieniła, że droga od asfaltu do Kolonii Klukowicze jest zakrzaczona co utrudnia korzystanie rolnikom z tej drogi. Zwróciła się, z prośbą do Starosty o pomoc w wybudowania drogi w Kolonii Klukowicze.

 

20/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – podziękował Staroście i Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg za udział w sesji Rady Gminy.

 

21/ Pan Jan Zalewski – Starosta Powiatu Siemiatyckiego – poinformował, iż skromne środki finansowe jakimi dysponuje starostwo nie pozwala na wykonanie wszystkich zadań, dlatego też nie ma możliwości dofinansowania do budowy drogi w Kolonii Klukowicze. Kończąc złożył życzenia noworoczne, a wyznawcom prawosławia życzenia świąteczne.

 

22/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – podziękował Staroście i Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg za udział w sesji oraz złożył życzenia noworoczne.

 

23/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, co można zrobić z eternitem.

 

24/ Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, iż dysponuje adresami firm, które odbierają eternit.

 

25/ Pan Zbigniew Mirosław Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – zapoznał z pismem Terenowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej odnośnie jakości wody z ujęcia po Jednostce Wojskowej. Wnioskował o poczynienie starań odnośnie przyłączenia osiedla przy ul. Świerczewskiego do hydroforni w Nurcu-Stacji.

 

26/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż woda nie spełnia dyrektyw, lecz gdyby było zagrożenie dla mieszkańców, na pewno SENEPID zamknąłby hydrofornię. Dotychczas nie mamy takiej decyzji SENEPID.

 

27/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował o stanie wody na terenie po byłej Jednostce Wojskowej. Nadmienił, iż po przyjęciu hydroforni przez gminę jakość wody uległa poprawie. Następnie poinformował o przygotowywanych wyborach do Izby Rolniczej. Kończąc poinformował, o wyłożeniu planów urządzenia lasów.

 

28/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – zwróciła się do radnych, aby podali swoje nr rachunków bankowych, na które można by było przekazywać diety radnych.

 

29/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt – poinformował, że w związku z zaistniałymi incydentami w zachowaniu młodzieży w drugi dzień świąt, zamierza odstąpić od organizacji sylwestra w plenerze, gdyż nie jesteśmy w stanie zabezpieczyć tej imprezy.

 

30/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – uważa, że nie należy rezygnować z organizacji imprez w plenerze. Nadmienił, iż rozmawiał z funkcjonariuszami policji Panem Demianowiczem i Panem  Galimskim, którzy oświadczyli, że mogą zabezpieczyć imprezę, dlatego uważa, że impreza powinna być organizowana.

 

31/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż impreza sylwestrowa powinna być organizowana. Nadmienił, iż nie możemy bać się, że młodzież z Milejczyc zastraszy naszych mieszkańców.

 

32/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – stwierdził, iż nie należy organizować imprezy skoro nie mamy możliwości jej zabezpieczenia.

 

33/ Pani Irena Janoszuk – Kierownik GOUK – poinformowała, że nie jest w stanie zabezpieczyć imprezy, dlatego nie chce być organizatorem tej imprezy.

 

34/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – zwrócił uwagę, że funkcjonariusze policji z miejscowego Posterunku Policji obsługują trzy gminy dlatego trudno jest zagwarantować, że impreza będzie właściwie zabezpieczona.

 

35/ Pani Irena Janoszuk – Kierownik GOUK – poinformowała, że zgodnie z przepisami zabezpieczenie imprezy należy do organizatora, dlatego nie możemy oczekiwać współodpowiedzialności funkcjonariusz policji za zabezpieczenie imprezy.

 

36/ Pan Mirosław Wierchow – Dyrektor Gimnazjum – zwrócił uwagę na nadużywanie alkoholu przez młodzież, dlatego trudno jest zabezpieczyć imprezę.

 

37/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż organizacja imprez nie należy do kompetencji rady gminy, dlatego problem ten nie powinien być rozpatrywany.

 

      W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski złożył życzenia noworoczne i zamknął obrady III sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:                                                                Przewodniczący Rady

 

E. Naumiuk                                                                      Zenon Podbielski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2007-04-30

Data modyfikacji: 2008-01-25

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2007-04-30