uchwała nr XXIV/141/06 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 28 kwietnia 2006r.
UCHWAŁA Nr XXIV/141/06
RADY GMINY Nurzec-Stacja
z dnia 28 kwietnia 2006 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na
terenie Gminy Nurzec-Stacja.
Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 07 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków /Dz. U. Nr 72, poz.747, z 2002r. Nr 113, póz. 984, z 2004r. Nr 96, póz. 959, Nr 173, póz. 1808, z 2005r. Nr 85, póz. 729, Nr 130, póz. 1087,/ uchwala się , co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Nurzec-Stacja, zwany dalej „Regulaminem", który określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
§ 2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
i. ustawa - ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków /Dz.U. Nr 72, póz. 747 ze zm./;
ii. odbiorca usług, przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne zwane dalej „Przedsiębiorstwem", właściciel, wodomierz główny, urządzenie pomiarowe - odbiorca usług, w rozumieniu art. 2 pkt. 3, 4, 15,17 i 19 ustawy;
iii. umowa - umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, o której mowa w art. 6 ustawy;
iv. wodomierz - przyrząd pomiarowy zainstalowany na wewnętrznej instalacji wodociągowej obiektu budowlanego przy punkcie czerpalnym wody;
v. dodatkowy wodomierz - przyrząd pomiarowy zainstalowany za wodomierzem głównym służący określeniu ilości wody bezpowrotnie zużytej;
vi. okres rozliczeniowy - określony w umowie okres rozliczeń za usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków.
ROZDZIAŁ I.
minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo w zakresie
DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
§ 3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne:
vii. dostarcza wodę i odbiera ścieki w sposób ciągły i niezawodny zapewniając należytą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków, o stanie i składzie zgodnym z aktualnie obowiązującymi przepisami, pod odpowiednim ciśnieniem, w ilości określonej w warunkach przyłączenia nieruchomości;
viii. określa dopuszczalne wskaźniki zanieczyszczeń odbieranych ścieków, a także kontroluje, czy jakość przyjmowanych ścieków jest zgodna z obowiązującymi przepisami;
ix. zapewnia spełnienie warunków wprowadzenia ograniczeń dostarczania wody w przypadku wystąpienia jej niedoboru;
x. dokonuje na własny koszt niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych będących w jego posiadaniu, za wyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy;
xi. dokonuje na własny koszt niezbędnych napraw przyłączy będących w jego posiadaniu, za wyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy.
§ 4. Przedsiębiorstwo ma prawo:
xii. podejmować stosowne działania prawne, w tym odcinać dostawę wody i zamykać przyłącze kanalizacyjne w przypadku, gdy Odbiorca usług nie wykonuje należycie umowy, a w szczególności:
1. używa wody dostarczanej z sieci wodociągowej niezgodnie z zawartą umową,
2. pobiera wodę przed wodomierzem głównym,
3. wykorzystuje sieć wodociągową do celów niezgodnych z jej przeznaczeniem (np. do uziemiania urządzeń elektrycznych),
4. podłącza do instalacji wodociągowej - bez zgody Przedsiębiorstwa - instalacje sąsiednich nieruchomości,
5. podłącza do instalacji zasilanej z sieci wodociągowej instalacje pobierające wodę z innych źródeł bez zgody Przedsiębiorcy i Inspekcji Sanitarnej,
6. łączy instalację wodociągową bezpośrednio ze zbiornikami lub innymi urządzeniami nie wchodzącymi w skład instalacji wodociągowej np. z kotłami parowymi i urządzeniami technologicznymi itp.,
7. nie wnosi opłat za świadczone usługi.,
8. dokonywać kontroli przyłącza wodociągowego do sieci wodociągowej;
xiii. wstępu na teren nieruchomości lub do pomieszczeń Odbiorcy usług, w celu przeprowadzania kontroli wodomierza głównego lub wodomierzy zainstalowanych na sieci wewnętrznej, dokonywania odczytów wskazań, przeprowadzania badań, pomiarów, przeglądów i napraw urządzeń będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa, którego pracownicy mogą wykonywać ww. czynności, na podstawie pisemnego upoważnienia, które okazują na żądanie Odbiorcy usług.
§ 5. Odbiorca usług korzysta z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nie utrudniający jego działalności a w szczególności:
xiv. wykorzystuje pobraną wodę oraz wprowadza ścieki w celach określonych w umowie i warunkach przyłączenia nieruchomości;
xv. użytkuje wewnętrzną instalację wodociągową, w sposób eliminujący możliwość wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci, na skutek cofnięcia się wody z wewnętrznej instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania;
xvi. użytkuje wewnętrzną instalację kanalizacyjną, w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej;
xvii. informuje Przedsiębiorstwo o zrzutach awaryjnych lub zmianie jakości ścieków odbiegających od warunków umowy;
xviii. zawiadamia Przedsiębiorstwo o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomb;
xix. informuje Przedsiębiorstwo o zmianach stanu prawnego nieruchomości;
xx. powiadamia Przedsiębiorstwo o wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci;
xxi. udostępnia Przedsiębiorstwu miejsce na elewacji, ogrodzeniu nieruchomości lub w innym stałym miejscu celem umieszczenia tabliczek z oznakowaniem armatury wodociągowej.
§ 6. Odbiorca usług ma prawo:
xxii. do dostawy wody w wystarczającej ilości, odpowiedniej jakości oraz właściwym ciśnieniu wg norm określonych w obowiązujących przepisach i zgodnie z zawartą umową;
xxiii. zgłaszać reklamacje dotyczące nieprawidłowego wykonywania usług przez Przedsiębiorstwo oraz wysokości opłat naliczonych za dostawę wody;
xxiv. żądać odszkodowania za szkody powstałe w związku z wykonaniem, utrzymaniem i eksploatacją urządzeń zaopatrzenia w wodę powstałe z przyczyn leżących po stronie Przedsiębiorstwa.
§ 7. Odbiorca usług ma obowiązek:
xxv. wybudować przyłącze wodociągowe oraz podłączyć budynek mieszkalny lub inny obiekt do sieci wodociągowej na podstawie projektu i na warunkach określonych przez Przedsiębiorstwo, przez dowolnego wykonawcę, posiadającego wymagane do tego uprawnienia, za wyjątkiem dokonania wcinki do czynnej sieci wodociągowej dokonywanej wyłącznie przez Przedsiębiorstwo;
xxvi. wybudować studzienkę wodomierzową lub przeznaczyć odpowiednie pomieszczenie na zainstalowanie wodomierza głównego oraz utrzymywać to pomieszczenie w należytym stanie i czystości. Pomieszczenie lub studzienka wodomierzowa winny być zabezpieczone przed napływem wody opadowej i gruntowej, możliwością mechanicznego uszkodzenia wodomierza głównego, jego zamarznięciem lub kradzieżą;
xxvii. zapewnić pracownikom Przedsiębiorstwa swobodny dostęp do wodomierza głównego i urządzenia pomiarowego, w celu:
1. dokonania odczytu,
2. kontroli jego funkcjonowania,
3. wykonania niezbędnych napraw lub wymiany,
xxviii. na własny koszt konserwować i utrzymywać w należytym stanie technicznym i sanitarnym, posiadaną instalację, urządzenia wodociągowe i kanalizacyjne. Chronić instalację wodociągową oraz studzienkę wraz z wodomierzem przed skutkami niskich temperatur;
xxix. zagospodarowywać teren nad przyłączem wodociągowym i kanalizacyjnym w sposób umożliwiający Przedsiębiorstwu szybkie i bezkolizyjne usunięcie awarii na tym odcinku, wykluczające powstawanie nieuzasadnionych szkód gospodarczych,
xxx. uzgadniać z Przedsiębiorstwem wszelkie zamierzenia przebudowy lub rozbudowy wewnętrznej instalacji wodociągowej jak również inne zamierzenia, w wyniku których może nastąpić zmiana ilości i przeznaczenia wody;
xxxi. zabezpieczyć przed ingerencją osób nieuprawnionych miejsce, w którym zainstalowany jest wodomierz główny i urządzenia pomiarowe.
§ 8. 1. Odbiorcy usług zabrania się:
xxxii. pobierania wody przed wodomierzem głównym i zmiany jego lokalizacji;
xxxiii. naruszania plomb na wodomierzu głównym oraz na zaworach przy wodomierzu;
xxxiv. czerpania wody z ulicznych hydrantów przeciwpożarowych na cele nie związane z gaszeniem pożarów.
3. Odbiorcy usług zabrania się wprowadzania do sieci kanalizacyjnej:
1) odpadów stałych, które mogą powodować zmniejszenie przepustowości sieci kanalizacyjnej i przyłączy, a w szczególności żwiru, piasku, popiołu, szkła, wytłoczyn, drożdży, szczeciny, ścinko w skór, tekstyliów, włókien, nawet jeżeli znajdują się one w stanie rozdrobnionym;
2) odpadów płynnych nie mieszających się z wodą a w szczególności sztucznych żywic, lakierów, mas bitumicznych, substancji smołowych i ich emulsji, mieszanin cementowych;
3) substancji palnych i wybuchowych, których punkt zapłonu odpowiada temp. poniżej 85°C, a w szczególności benzyn, nafty, oleju opałowego, karbidu, trój nitrotoluenu;
i. substancji żrących i toksycznych, a w szczególności mocnych kwasów i zasad, formaliny, siarczków, cyjanków oraz roztworów amoniaku, siarkowodoru i cyjanowodoru;
ii. odpadów i ścieków z hodowli zwierząt, a w szczególności gnojówki, gnojowicy, obornika, ścieków z kiszonek;
iii. nie zdezynfekowanych ścieków z obiektów służby zdrowia, zakładów weterynaryjnych oraz placówek naukowych;
iv. wód opadowych i drenażowych.
ROZDZIAŁ 2
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 9. Postanowienia umowy nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych oraz postanowień Regulaminu.
§ 10. 1. Przedsiębiorstwo zawiera umowę na wniosek Odbiorcy usług, jeżeli są spełnione warunki przyłączenia określone niniejszym Regulaminem oraz istnieją techniczne możliwości świadczenia usług a także po okazaniu tytułu prawnego do nieruchomości.
2. Umowa może być zawarta z osobą, która korzysta z nieruchomości o nie uregulowanym stanie prawnym, po uprawdopodobnieniu faktu korzystania z przyłączonej nieruchomości.
§ 11. 1. Umowa winna zawierać postanowienia wynikające z ustawy oraz z niniejszego Regulaminu.
2. W sytuacji nie przekazania na stan majątkowy Przedsiębiorstwa przyłącza wodociągowego i/lub przyłącza kanalizacyjnego umowa ogranicza odpowiedzialność i zakres świadczenia usług przez Przedsiębiorstwo do ostatniego miejsca na sieci będącego w jego eksploatacji.
3. Umowa określa miejsce wykonywania usługi dostawy wody i odbioru ścieków.
§ 12. 1. Umowa może być zawarta z osobami korzystającymi z lokali na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego, na warunkach określonych w ustawie.
2. Do wniosku dołącza się schemat wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku wielolokalowym za wodomierzem głównym.
3. W terminie 14 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku, przedsiębiorstwo jest zobowiązane określić wymagania techniczne dla włączenia budynku do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej.
§ 13. 1. Umowa jest zawierana na czas nieoznaczony lub oznaczony.
2. Zmiana umowy następuje w formie aneksu do umowy, na piśmie, pod rygorem nieważności.
3. Nie wymaga formy pisemnej zmiana umowy dotycząca taryfy lub adresu do korespondencji.
§ 14. 1. Strony ustalają w umowie sposób jej rozwiązania.
2. Oświadczenie woli w tym względzie winno być złożone pisemnie w siedzibie przedsiębiorstwa lub przesłane listem poleconym.
3. Odcięcie wody lub zamknięcie przyłącza kanalizacyjnego przez Przedsiębiorstwo w związku z nienależytym wykonywaniem umowy przez Odbiorcę usług, o których mowa w § 4, pkt. l lit.a-f Regulaminu, powoduje wygaśnięcie umowy o świadczenie usług. Wznowienie usług wymaga zawarcia nowej umowy i poniesienia kosztów z czynnością tą związanych. W sytuacji natomiast gdy odcięcie wody lub zamknięcie przyłącza kanalizacyjnego następuje z powodu nie wnoszenia opłat za świadczone usługi, spłata zadłużenia pozwoli na wznowienie usług bez konieczności zawierania nowych umów.
§ 15. Po rozwiązaniu umowy lub jej wygaśnięciu Przedsiębiorstwo dokonuje zamknięcia przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego oraz demontuje wodomierz główny.
§ 16. 1. W przypadku odcięcia dostaw wody, niezależnie od przyczyn, Przedsiębiorstwo zapewni zastępczy punkt poboru wody.
2. O zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody Przedsiębiorstwo zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, Wójta Gminy oraz Odbiorcę usług co najmniej na 10 dni przed planowanym terminem odcięcia dostawy wody.
§ 17. Dla usług w zakresie odprowadzania wód z wykopów i dostawy wody poprzez zamontowany stojak zawierane są umowy indywidualne.
§ 18. Jeżeli Odbiorca usług nie otrzyma faktury w okresie planowanych rozliczeń zgodnie z zawartą umową, powinien ten fakt zgłosić w Przedsiębiorstwie.
ROZDZIAŁ 3
SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH
§ 19. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone z odbiorcami usług zgodnie z zasadami określonymi w ustawie oraz przepisach wykonawczych, z uwzględnieniem poniższych uregulowań.
§ 20. 1. Strony określają w umowie okres rozliczeniowy oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty jak również sposób uiszczania opłat.
2. Wniesienie przez odbiorcę reklamacji, co do wysokości faktury, nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności.
§ 21. 1. Odbiorca reguluje należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki na podstawie faktur wystawianych przez Przedsiębiorstwo po dokonaniu odczytów.
2. Odczyty wodomierzy głównych dokonywane będą zgodnie z umową w okresach miesięcznych, kwartalnych lub półrocznych - w zależności od potrzeb.
3. Przedsiębiorstwo ma prawo wystawiać faktury zaliczkowe na podstawie dotychczasowego zużycia, które zostaną rozliczone w fakturze ostatecznej, po dokonaniu odczytu wskazań wodomierza głównego.
4. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za wodę i ścieki w terminie określonym w umowie.
rozdział 4
warunki przyłączania do sieci oraz sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wykonanego przyłącza
§ 22. 1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie.
2. Przedsiębiorstwo po otrzymaniu wniosku określa warunki techniczne przyłączenia do posiadanej sieci.
3. Przed zawarciem umowy o świadczenie usług Przedsiębiorstwo dokonuje odbioru technicznego wykonanego przyłącza sporządzając protokół odbioru.
§ 23. 1. Wniosek o wydanie technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:
v. oznaczenie wnioskodawcy;
vi. określenie:
1. rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
2. rodzaju i ilości, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości, odprowadzanych ścieków,
3. przeznaczenia wody,
vii. informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, a w szczególności:
1. powierzchnię użytkową i rodzaj lokali /mieszkalne, użytkowe/,
2. wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki,
viii. proponowany termin rozpoczęcia poboru wody.
2 Do wniosku, o którym mowa w ust. l, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci powinna załączyć:
1) dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek;
2) mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w ust. l, względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
§ 24. 1. Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Warunki przyłączenia są ważne trzy lata od dnia ich określenia.
3. Warunki przyłączenia powinny określać w szczególności:
ix. miejsce i sposób przyłączenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z instalacjami odbiorcy;
x. przepływ obliczeniowy wody lub urządzenia sanitarne i techniczne, w których jest zużywana woda i odprowadzane są ścieki;
xi. wymagania dotyczące:
1. miejsca zainstalowania wodomierza głównego,
2. miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego,
3. jakości odprowadzanych ścieków,
4. termin ważności warunków przyłączenia.
rozdział 5
techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo -
kanalizacyjnych
§ 25. Odbiorcy usług, w tym odbiorcy potencjalni, mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności usług:
xii. w Urzędzie Gminy w Nurcu-Stacji, który udostępni, nieodpłatnie, do wglądu:
1. studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
2. miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
3. niniejszy Regulamin,
4. warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
xiii. w Przedsiębiorstwie, które udostępni do wglądu:
1. niniejszy Regulamin,
2. posiadane zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
ROZDZIAŁ 6
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU NIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI USŁUG I ODPOWIEDNICH PARAMETRÓW DOSTARCZANEJ WODY I WPROWADZANYCH DO SIECI KANALIZACYJNEJ ŚCIEKÓW
§ 26. Przedsiębiorstwo może wstrzymać lub ograniczyć dostawę wody, w razie:
xiv. wystąpienia uszkodzenia elementu dystrybucji wody (przyłącza wodociągowe, sieć wodociągowa, przewody rozdzielcze) lub przyłącza kanalizacyjnego i sieci kanalizacyjnej uniemożliwiających dopływ wody;
xv. braku wody w ujęciu;
xvi. potrzeby zwiększenia dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych;
xvii. konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw, prac modernizacyjnych i planowanych remontów sieci i urządzeń wodociągowych;
xviii. uszkodzenia instalacji wewnętrznej grożącej niebezpieczeństwem;
xix. przerw w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych;
xx. klęsk żywiołowych;
xxi. wystąpienia sytuacji, o których mowa w § 4 pkt. l Regulaminu.
§ 27. 1. Przedsiębiorstwo zobowiązuje się do udzielenia odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenia usług, w szczególności gdy:
xxii. z powodu nagłej awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków,
xxiii. dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.
3. O przerwach w dostawie wody wynikających z planowanych prac konserwacyjno -remontowych Przedsiębiorstwo powiadomi Odbiorcę najpóźniej na 48 godzin przed jej planowanym terminem. W takim przypadku Przedsiębiorstwo zapewni zastępczy punkt poboru wody oraz poda przewidywany czas usuwania awarii.
4. W czasie trwania klęski żywiołowej, szczególnie gdy nastąpiło zanieczyszczenie wody w ujęciu, Przedsiębiorstwo ma prawo wprowadzić ograniczenia zużycia wody do konsumpcji po zawiadomieniu Odbiorców usług o zastosowaniu ograniczeń. Nie zwalnia to jednak Przedsiębiorstwa z obowiązku zastosowania wszelkich dostępnych sposobów dla złagodzenia tych uciążliwości dla Odbiorców usług.
ROZDZIAŁ 7
standardy obsługi odbiorców usług a w szczególności sposoby reklamacji
ORAZ WYMIANY INFORMACJI DOTYCZĄCYCH ZAKŁÓCEŃ W DOSTAWIE WODY I DPROWADZANIU ŚCIEKÓW
§ 28. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na żądanie Odbiorców usług informacji w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług nie później niż w ciągu:
xxiv. 12 godzin - na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług;
xxv. 7 dni - na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt. l.
§ 29. 1. Reklamacje dotyczące ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego, w siedzibie Przedsiębiorstwa, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej.
2. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty jej wpływu. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego.
rozdział 8
warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe.
§ 30. Woda do celów przeciwpożarowych dla obiektów jest dostępna przede wszystkim z hydrantów zainstalowanych na sieci wodociągowej.
§ 31. Zapewnienie dostawy wody na cele przeciwpożarowe następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą i Przedsiębiorstwem.
§ 32. Ilość wody pobranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostkę straży pożarnej.
rozdział 9
postanowienia końcowe
§ 33. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy
§ 34. Traci moc uchwała Nr XXVII/175/02 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 12 września 2002 r. w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Nurzec-Stacja.
§ 35. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Zenon PodbielskiMetryka strony