Protokół Nr 9/07
Nurzec- Stacja, dnia 25 października 2007 r.
P R O T O K O Ł Nr 9/07
z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 25 października 2007 r.
Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pani Antonina Rosa - Przewodnicząca Komisji,
2. Pan Jerzy Barańczuk - Członek Komisji.
3. Pani Beata Dubińska - Członek Komisji,
4. Pan Jerzy Fiedoruk - Członek Komisji,
5. Pani Katarzyna Jezierska - Członek Komisji,
6. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz - Członek Komisji.
7. Pan Michał Muszkatel - Członek Komisji,
8. Pan Jarosław Nikiforuk - Członek Komisji,
9. Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji,
10. Pan Jan Raczyński - Członek Komisji,
11. Pan Roman Wudarski - Członek Komisji.
Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
1. Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji,
2. Pan Michał Jadczuk - Członek Komisji,
Nieobecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
1. Pan Wiktor Karpiuk - Z-ca Przewodniczącego Komisji
/Listy obecności w załączeniu/ Zał. Nr 1
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Pan Piotr Jaszczuk - Wójt,
2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,
3. Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy,
4. Pani Irena Kowalewicz - p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy.
W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 10 głosami za, w obecności 10 członków Komisji powierzyły przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu Panu Jerzemu Olesiuk – Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że Gospodarstwo Pomocnicze przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych Eksploatacja Wodociągów w Białymstoku w dniu 22 października 2007 r. przekazało wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków. Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków mamy 45 dni na zajęcie stanowiska, co do proponowanych taryf. Biorąc powyższe pod uwagę, należałoby wprowadzić do porządku sesji i dzisiejszego posiedzenia rozpatrzenie tego wniosku.
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Olesiuk zapoznał z proponowanym porządkiem posiedzenia.
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – przypomniał, iż na poprzednim wspólnym posiedzeniu Komisji nie zostały przegłosowane wnioski do planu budżetu na 2008 r., które zostały zgłoszone w trakcie posiedzenia. Uważa, że pomimo wspólnego posiedzenia głosowanie nad wnioskami i opiniami powinno być oddzielnie i każda komisja powinna przyjmować swoje wnioski i opinie. Poprosił Sekretarza Gminy o wyjaśnienie zasad głosowania na wspólnych posiedzeniach Komisji.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zapoznał, ze statutem Gminy Nurzec-Stacja § 14 ust. 4 dotyczącym przyjmowania wniosków i opinii komisji ze wspólnych posiedzeń Komisji. Który brzmi: „Opinie i wnioski ze wspólnych posiedzeń komisji zapadają zwykłą większością głosów, w obecności quorum każdej z nich, w głosowaniu jawnym.”
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby do porządku posiedzenia wprowadzić punkt: „Głosowanie nad przyjęciem wniosków do planu budżetu gminy zgłoszonych na posiedzeniu komisji w dniu 27 września 2007 r.”
W wyniku jawnego głosowania wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku posiedzenia punktu: „Głosowanie nad przyjęciem wniosków do planu budżetu gminy zgłoszonych na posiedzeniu komisji w dniu 27 września 2007 r.” został przyjęty 4 głosami za, 3 głosami przeciw i 3 głosami wstrzymującymi w obecności 10 członków komisji.
Przewodniczący posiedzenia przedstawił porządek posiedzenia wraz z wniesioną zmianą, który brzmi:
1. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1/ Udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego.
2/ Zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
3/ Ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe.
4/ Stawek podatku od nieruchomości na 2008 r.
5/ Stawek podatku od środków transportowych na 2008 r.
6/ Powiadomienia Sekretarza i Skarbnika Gminy o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego.
2. Rozpatrzenie wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
3. Głosowanie wniosków do planu budżetu gminy zgłoszonych na posiedzeniu komisji w dniu 27 września 2007 r.
4. Sprawy różne.
Do punktu 1-go:
Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
Do p. punktu 1-go:
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 2.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jaki będzie podział kosztów przy budowie chodnika?
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że zgodnie z porozumieniem my finansujemy zakup kostki brukowej, natomiast powiat finansuje zakup krawężnika, rozebranie istniejącego chodnika i ułożenie nowego.
3/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy kwota 15 tys. zł, jest łączną kwotą z poprzednio przeznaczoną nałożenie chodnika przy ul. Tartacznej..
4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że kwota 15 tys. zł została przeznaczona na drugi odcinek budowy chodnika przy ul. Tartacznej.
5/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, do jakiego miejsca będzie wybudowany chodnik na ul. Tartacznej.
6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż chodnik będzie ułożony do końca ul. Tartacznej tj. do posesji kaflarni.
W związku z brakiem głosów w dyskusji przewodniczący posiedzenia Pan Jerzy Olesiuk – poddał pod głosowanie opinię Komisji do projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego.
W wyniku jawnego głosowania Komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały, a opinia do projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego została podjęta jednogłośnie 1 głosami za w obecności 11 członków komisji.
/Opinia Komisji w załączeniu./ Zał. Nr 3.
Do p. punktu 2-go:
Projekt uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2007 r. omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy. Poinformowała, że w stosunku do projektu uchwały przedłożonego radnym zachodzi konieczność wprowadzenia dodatkowych zmian i omówiła te zmiany.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 4.
D y s k u s j a:
1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, na budowę, której drogi w Tymiance planowane są środki finansowe.
2/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – poinformował, że planowana do budowy droga w Tymiance jest drogą gminną, która przebiega w części wsi Tymianka w prawo od drogi powiatowej w kierunku pół.
3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż na naprawy dróg była planowana kwota 104 tys. zł, dlaczego teraz proponuje się zwiększenie wydatków na naprawy dróg.
4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że jest możliwość otrzymania dofinansowania do budowy drogi dojazdowej do pól w miejscowości Tymianka, dlatego musimy zapewnić środki finansowe jako udział gminy. Nadmienił, iż nie mamy gwarancji, że droga zostanie wykonana w roku bieżącym jednak, jeśli nie zostaną wykorzystane środki finansowe w bieżącym roku zostanie zawarte porozumienie, że będzie możliwość wykorzystania w roku przyszłym. Ponadto nie mamy gwarancji, że jeśli będziemy występowali o dofinansowanie w roku przyszłym czy otrzymamy dofinansowanie.
5/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy - poinformowała o wydatkach bieżących na remonty dróg.
6/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż na remont mostku w Klukowiczach była planowana kwota 15 000 zł, a bez zgody rady zostały zwiększone datki na ten cel.
7/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że mostek był remontowany w ramach bieżącego utrzymania dróg i nie była określana kwota wydatków.
8/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy na remont mostku została wykorzystana cała kwota 15 000 zł.
8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że mostek był remontowany sposobem gospodarczym i w chwili obecnej trudno jest określić jaka kwota została wykorzystana.
9/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poprosił o przygotowanie informacji o wydatkach na remonty poszczególnych dróg tj. budowę mostku w Klukowiczach, dróg w Sokólu, Zalesiu itp.. Następnie zapytał, co się dzieje ze środkami finansowymi przewidzianymi na budowę wodociągu.
10/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że planowane środki finansowe na budowę wodociągu muszą być zachowane na ewentualność złożenia wniosku o dofinansowanie.
11/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że dotychczas nie było naboru wniosków o dofinansowanie do budowy wodociągu. Biorąc pod uwagę, że może zostać ogłoszony nabór wniosków musimy mieć zagwarantowany udział własny.
12/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy za żwir na budowę drogi Nurczyk – Augustynka zapłaci wykonawca, czy był to nasz udział własny.
13/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że sprawa żwiru została określona w specyfikacji.
W wyniku jawnego głosowania 10 glosami za, przy 1 głosie wstrzymującym Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2007 r.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 5.
Do p. punktu 3-go:
Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 6.
D y s k u s j a:
1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy dzienna stawka żywienie jest pobierana za każdy dzień pobytu dziecka w przedszkolu.
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż w projekcie uchwały jest określona dzienna stawka żywieniowa i dzienna stawka za pozostałe świadczenia.
3/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy stawka za pozostałe świadczenia będzie również zwracana, jeśli dziecko nie przebywa w przedszkolu.
4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zgodnie z uchwałą zwracana będzie tylko stawka żywieniowa.
5/ Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż we wszystkich przedszkolach zwracana jest tylko stawka żywieniowa.
W wyniku jawnego glosowania komisje jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 członków komisji, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 7.
Do p. punktu 4-go:
Projekt uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2008 r. omówił Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 8,
D y s k u s j a:
1/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż zbyt dużo wzrasta stawka podatku od budynków mieszkalnych, co będzie dużym obciążeniem dla mieszkańców.
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w projekcie uchwały zaproponowano stawki niższe od górnych stawek określonych przez Ministra Finansów. Poinformował również, że stosując niskie stawki podatku tracimy na dochodach własnych gminy a następnie na subwencji, gdyż subwencja jest obniżana o skutki zmniejszenia dochodów własnych. Biorąc pod uwagę, że mamy wiele zadań do realizacji wnioskował o przyjęcie proponowanych stawek.
W wyniku jawnego głosowania Komisje 9 głosami za, 1 głosem przeciw i 1 głosem wstrzymującym pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2008 rok.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 9.
Do p. punktu 5-go:
Projekt uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2008 r. omówił Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 10.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2008 r..
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 11.
Do p. punktu 6-go:
Projekty uchwał w sprawie powiadomienia Pana Krzysztofa Staniszewskiego - Sekretarza i Pani Marii Szatyłowicz - Skarbnika Gminy o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekty uchwał w załączeniu/ Zał. Nr 12,
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy chodzi o korektę oświadczenia lustracyjnego.
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że biorąc pod uwagę, iż poprzedni druk oświadczenia lustracyjnego został uchylony, należy złożyć nowe oświadczenia na podstawie nowych druków.
W wyniku jawnego głosowania komisje jednogłośnie 11 głosami za pozytywnie zaopiniowały projekty uchwał w sprawie powiadomienia Pana Krzysztofa Staniszewskiego - Sekretarza i Pani Marii Szatyłowicz - Skarbnika Gminy o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 13.
Do punktu 2-go:
Wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków omówiła Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy. Nadmieniła, że w dniu 24 października br wystąpiono z pismem do Gospodarstwa Pomocniczego przy WZMiUW Eksploatacja Wodociągów o określenie ilości zużycia wody i wprowadzonych ścieków oraz przedstawienie kalkulacji kosztów.
D y s k u s j a:
1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił uwagę, że w przekazanych członkom komisji materiałach brak jest rozliczenia kosztów.
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że zostały przedstawione rozliczenia ogólnozakładowe, nie sprecyzowanych kosztów eksploatacji naszych wodociągów i oczyszczalni, dlatego wystąpiliśmy z pismem o uzupełnienie tych danych. Biorąc pod uwagę, że brak jest pełnych kosztów, nie przekazano ich radnym.
3/ Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy - poinformowała, że biorąc pod uwagę, że mamy 45 dni na zajęcie stanowiska w sprawie taryf za wodę i odprowadzanie ścieków postanowiono przedstawić ten wniosek do rozpatrzenia na posiedzeniu komisji.
4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, jeżeli nie zostaną wykazane błędy w przedstawionym wniosku to, pomimo, że nie zostaną zatwierdzone stawki przez radę to i tak wejdą one w życie.
Komisje nie zajęły stanowiska i nie wyraziły opinii do projektu uchwały.
Do punktu 3-go
Dyskusja przed przystąpieniem do głosowania w sprawie przyjęcia do realizacji wniosków zgłoszonych na posiedzeniu Komisji w dniu 27.09.2007r.
1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zwrócił się do członków komisji o rozważne podejmowanie decyzji w zakresie przyjmowanych do realizacji zadań. Nadmienił, iż przyjmując wszystkie zgłoszone wnioski do realizacji nie będziemy mieli środków finansowych na ich realizacje.
2/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, kiedy można będzie wnosić zadania do realizacji w ramach przyszłorocznego budżetu. Podkreślił, iż nie może być tak, że zgłoszone wnioski nie będą uwzględnione do realizacji.
3/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że zgodnie z przepisami projekt budżetu opracowuje Wójt i przedkłada Radzie Gminy do zatwierdzenia. Rada może nanosić poprawki, jednak musi wskazać środki na realizację wnoszonego zadania, bądź wskazać z którego planowanego zadania należy zrezygnować.
4/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że na dzisiejszym posiedzeniu komisji należy przegłosować, które wnioski należy przyjąć do realizacji.
Głosowanie wniosków do planu budżetu gminy zgłoszonych na posiedzeniu komisji w dniu 27 września 2007 r. I tak:
1/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o zmianę kursu autobusu szkolnego tj. aby z Nurczyka jechał do Augustynki nowo wybudowaną drogą.
W wyniku jawnego głosowania wniosek został przyjęty jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 członków komisji/
2/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby w planie budżetu gminy na 2008 r. przewidzieć środki finansowe na opracowanie dokumentacji na budowę przyłącza kanalizacyjnego do Osiedla Jednostki Wojskowej. Uważa, że koszt opracowania dokumentacji wyniesie około 3 tys. zł.
W wyniku jawnego głosowania wniosek został przyjęty 6 głosami za, 1 głosem przeciw i 4 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – stwierdził, iż na opracowanie dokumentacji nie będzie zagwarantowana większa niż wnioskowana przez Radnego kwota 3 000 zł.
Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapewnił, iż jeśli koszt opracowania dokumentacji na przyłączenie do kanalizacji osiedla po Jednostce Wojskowej będzie wyższy jak 3 000 zł to Wspólnota Mieszkaniowa pokryje z własnych środków.
3/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby zakupić rzutnik i na posiedzeniu Komisji pokazać radnym, jaki odcinek drogi czy chodnika będzie wykonywany i w jakiej miejscowości.
W wyniku jawnego głosowania 1 głosem za, 3 głosami przeciw i 7 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji wniosek dotyczący zakupu rzutnika nie został przyjęty.
4/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – wnioskował o naprawienie drogi Borysowszczyzna – Werpol i drogi w Augustynce koło Kondeja, gdyż drogi te są trudno przejezdne.
W wyniku jawnego głosowania wniosek został przyjęty 7 głosami za i 4 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji.
5/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o uwzględnienie w planie budżetu na 2008 r. opracowanie dokumentacji na odprowadzenie wody z ul. Słonecznej w Nurcu-Stacji, modernizację ulicy Młyńskiej i budowę chodnika na ulicy Okrężnej /przy kościele/.
W wyniku jawnego głosowania wniosek został przyjęty 5 głosami za i 6 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji.
6/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o naprawę drogi Augustynka - Siemichocze.
W wyniku jawnego głosowania wniosek został przyjęty 7 głosami za i 4 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji.
7/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – poparł wniosek Radnej Lucyny Lickiewicz dotyczący naprawy drogi Augustynka Siemichocze. Uważa, że wystarczy dowiezienie kilku wywrotek żwiru, aby nawierzchnia tej drogi była przejezdna.
W wyniku jawnego głosowania wniosek został przyjęty 6 głosami za, 1 głosem przeciw i 4 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji.
8/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos w dyskusji zwróciła uwagę, że priorytetowym zadaniem powinna być budowa wodociągów. Następnie wnioskowała o zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadań w zakresie oświaty a w szczególności na zakup pomocy dydaktycznych, remont dachu, remont jadalni. Przekazała również wnioski mieszkańców wsi Żerczyce dotyczące wybudowania zadaszenia na przystanku PKS w Żerczycach oraz wybudowania chodnika po drugiej stronie ulicy we wsi Żerczyce. Nadmieniła, iż we wsi Żerczyce sprzedano nieruchomość za 30 tys. zł, a w odczuciu społecznym w ramach tych środków powinny być zrealizowane zadania dla tej miejscowości. Jako główne zadanie do realizacji w miejscowości Żerczyce wnioskowała o wybudowanie zadaszenia na przystanku PKS.
W wyniku jawnego głosowania wniosek dotyczący zadań w zakresie oświaty a w szczególności na zakup pomocy dydaktycznych, remont dachu, remont jadalni został przyjęty 4 głosami za, 3 głosami przeciw i 3 głosami wstrzymującymi, w obecności 10 członków komisji.
W wyniku jawnego głosowania 4 głosami za, 6 głosami przeciw i 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 członków komisji pozostałe wnioski zgłoszone przez Radną Dubińską nie został przyjęty.
9/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o przeniesienie w roku 2008 chodnika z ulicy do oczyszczalni ścieków na inną ulicę w Nurcu-Stacji.
Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – przypomniał, iż chodnik do oczyszczalni ścieków został wybudowany w ramach inwestycji, dlatego nie możemy go rozbierać. Ponadto koszt rozbiórki przewyższy wartość chodnika.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że do realizacji tego zadania było dofinansowanie z WFOŚ i może być cofnięta dotacja.
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż należy ten wniosek przegłosować.
W wyniku jawnego głosowania 4 głosami za, 6 głosami przeciw i 1 głosem wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek dotyczący rozbiórki chodnika do oczyszczalni ścieków nie został przyjęty.
10/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o wytyczenie drogi za stodołami we wsi Zalesie od strony szosy. Podkreślił, iż wytyczenie tej drogi jest konieczne z uwagi na fakt, ze w okresie, gdy będzie budowana kanalizacja we wsi Zalesie, mieszkańcy nie będą mieli dojazdu do swoich posesji. Ponadto wnioskował o:
- remont przepustu w Syczach /zasypanie żwirem/, gdyż może dojść do uszkodzenia kręgów.
- wybudowanie wiaty przystankowej we wsi Sycze oraz w innych miejscowościach. Proponował, aby zamówić wykonanie 10 wiat.
- zwiększyć środki na bieżące utrzymanie dróg.
W wyniku jawnego głosowania 4 głosami za, 6 głosami przeciw i 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 członków komisji, wnioski zgłoszone przez Radnego Raczyńskiego nie zostały przyjęte.
11/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – wnioskował o zwiększenia środków finansowych na bieżące utrzymanie dróg.
W wyniku jawnego głosowania 8 głosami za i 3 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
12/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby przy wykonywaniu równania dróg wcześniej /z kilku dniowym wyprzedzeniem/ powiadamiać radnego i sołtysa, aby można było ustalić zadania do wykonania.
W wyniku jawnego głosowania 10 głosami za i 1 głosem wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zaproponował, aby wcześniej ustalić wykaz zadań do realizacji, gdyż trudno jest powiadamiać sołtysów po otrzymaniu informacji o otrzymaniu równarki.
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż jedna osoba nie może podejmować decyzji o równaniu dróg dlatego musi być wcześniej powiadomiony sołtys, aby można było ustalić zadania do realizacji.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż mamy problemy z wcześniejszym powiadomieniem sołtysów, gdyż my otrzymujemy wiadomość o możliwości skorzystania z równarki czasami z kilkugodzinnym wyprzedzeniem.
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż musi być wcześniej powiadomiony sołtys, aby można było ustalić zadania do realizacji.
13/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – wnioskował o remont dróg oraz wybudowanie zadaszenia na przystanku w Kolonii Moszczona Pańska.
W wyniku jawnego głosowania 10 głosami za i 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że na zebraniu w Syczach mieszkańcy zwracali uwagę, że w miejscowości tej nie ma wolnej nieruchomości na której można by było ustawić wiatę przystankową.
14/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o opracowanie dokumentacji na modernizacje ulic dochodzących do ul. Zakątnej tj. 11 Listopada, Nowa, itp..
W wyniku jawnego głosowania 4 głosami za i 7 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
15/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o zainstalowanie dwóch lamp oświetleniowych od bramki z osiedla Jednostki Wojskowej w kierunku drogi, aby zwrócone one były w kierunku Remizy Strażackiej, gdyż obecnie na tym odcinku jest ciemno.
W wyniku jawnego głosowania 6 głosami za i 5 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
16/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o modernizację drogi powiatowej Nurczyk- Żerczyce.
Następnie wnioskowała o zabezpieczenie środków finansowych na pomoc dla ludzi chorych, gdyż wiele osób nie ma pieniędzy na zakup leków.
W wyniku jawnego głosowania 1 głosami za, 2 głosami przeciw i 8 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek dotyczący zabezpieczenia środków finansowych na pomoc dla ludzi chorych na zakup leków nie został przyjęty.
17/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – wnioskował o wygospodarowanie środków finansowych na remont budynku poszkolnego w Augustynce, który należy wykonać po ustaleniu prawa własności tego budynku.
W wyniku jawnego głosowania 8 głosami za i 3 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
18/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o wykonanie remontu świetlicy w Nurcu wsi.
W wyniku jawnego głosowania 8 głosami za i 3 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
19/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o uwzględnienie w planie budżetu gminy na 2008 rok większej ilości środków finansowych na bieżące utrzymanie dróg tj. równanie i żwirowanie.
Wniosek dotyczący zwiększenia środków finansowych na bieżące utrzymanie dróg był już głosowany.
20/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił się z prośbą o ponowne przegłosowanie jego wniosków, przeprowadzając glosowanie nad każdym wnioskiem oddzielnie. Wyjaśnił, iż mieszkańcy pogrodzili drogę za stodołami i obecnie chodzi o wytyczenie drogi przez geodetę.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż problem z wytyczeniem dróg występuje na terenie wielu miejscowości. Przyjmując do realizacji zadania w zakresie wytyczenia dróg należy przeznaczyć na ten cel budżet gminy z kilku lat. Ponadto zwrócił uwagę, że na realizację wniosków przyjętych w wyniku dzisiejszego głosowania nie będziemy mieli środków finansowych. Przystępując do realizując tych wniosków musimy zrezygnować z wcześniej zaplanowanych inwestycji.
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że na terenie gminy mamy bardzo dużo dróg, których gmina nie jest właścicielem. Zgodnie z obowiązującymi przepisami nie można inwestować na nieswoim terenie.
Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia – poddał pod głosowanie poszczególne wnioski zgłoszone przez Radnego Jana Raczyńskiego. I tak
Wniosek o wytyczenie drogi za stodołami we wsi Zalesie od strony szosy.
W wyniku jawnego głosowania 5 głosami za i 3 głosami wstrzymującymi, 3 wstrzymujące, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
Remont przepustu w Syczach /zasypanie żwirem/, gdyż może dojść do uszkodzenia kręgów.
W wyniku jawnego głosowania 8 głosami za i 3 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
Wybudowanie wiaty przystankowej we wsi Sycze oraz w innych miejscowościach. Proponował, aby zamówić wykonanie 10 wiat.
W wyniku jawnego głosowania 9 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
21/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o naprawienie drogi w Wólce Nurzeckiej.
W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
22/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wnioskował o ujęcie do planu i wybudowanie chodnika na ulicy Okrężnej na odcinku od ul. Akacjowej do kościoła, jeśli nie będzie realizowane zadanie w zakresie modernizacji ul Zaolzie, Okrężna.
W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za, w obecności 11 członków komisji, wniosek został przyjęty.
Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, że zgłaszał ten wniosek wcześniej, lecz nie został on przyjęty.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zapytał, w jaki sposób należy postąpić z tymi wnioskami skoro wiadomym jest, że na ich realizację nie będziemy mieli środków finansowych.
Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż wnioski przyjęte na dzisiejszym posiedzeniu mogą być realizowane po zakończeniu realizacji wniosków już wcześniej przyjętych, a które nie zostały zrealizowane.
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – przypomniał, iż ustalając zadania do realizacji musimy brać pod uwagę niezrealizowane zadania, które zgłaszano w trakcie zebrań wiejskich.
Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – przypomniał, iż od kilku lat budowana jest droga Tymianka – Wólka Nurzecka. Uważa, że w pierwszej kolejności należy zakończyć realizację zadań już rozpoczętych.
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, iż mamy zapewnienia Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg, że budowa drogi Tymianka – Wólka Nurzecka zostanie zakończona w ramach własnych środków finansowych powiatu.
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż na pewno nie zdołamy wykonać wszystkich zadań. Uważa, że należy wykonywać remonty dróg oraz ustawić kilka wiat tj. w Syczach i w Zalesiu na drugim przystanku.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że przystępując do realizacji zadań takich jak ustawienie wiat, wykonanie oświetlenia uliczne musimy mieć pozwolenie, a z tym wiążą się koszty. Następnie poinformował, że powiat przystępuje do opracowania planu rozwoju lokalnego na lata 2008 – 2013. Zgodnie z ustaleniami Zarządu Powiatu, do planu będą ujęte te zadania inwestycyjne, do których dofinansują gminy. Na terenie naszej gminy przewidziane są do realizacji następujące inwestycje: budowa drogi Żerczyce – Tymianka, Żerczyce – Nurczyk, Anusin – Wilanowo, Siemiatycze – Grabarka, lecz my musimy zapewnić współ finansowanie.
Budowa drogi Tymianka-Wólka Nurzecka będzie realizowana w ramach własnego budżetu powiatu, gdyż jest budowa została rozpoczęta.
Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż budowa drogi Tymianka – Wólka Nurzecka miała być zakończona w 2009 r. lecz na wniosek Wójta realizacja tej drogi została wstrzymana.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że budowa drogi, Tymianka-Wólka Nurzecka ma być zakończona ze środków własnych powiatu. Wniosku o wycofanie tej drogi z realizacji nie było.
Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż skoro Starosta zapewnia, że droga Tymianka – Wólka Nurzecka ma być realizowana w ramach budżetu powiatu to należy czekać na wykonanie.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zapytał, czy ma przystępować do negocjacji w zakresie planowanych zadań inwestycyjnych na drogach powiatowych.
Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, jakiej szerokości planowana jest droga Nurzec-Stacja – Tymianka.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż droga Nurzec-Stacja – Tymianka ma być modernizowana na całej szerokości. Nadmienił, iż projektowane zadania nie są wiążące, gdyż uzależnione jest czy powiat otrzyma dofinansowanie z funduszy unijnych, jednak musi być opracowywany plan zadań.
Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, jak będzie załatwiona sprawa ulicy Pogodnej, której gmina nie jest właścicielem.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że przystępując do uregulowania stanu prawnego ulicy pogodnej należy wykupić grunt i zawrzeć akty notarialne z właścicielami nieruchomości.
Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący posiedzenia – poddał pod głosowanie porozumienie w sprawie dofinansowania do budowy dróg powiatowych.
W wyniku jawnego glosowania komisje jednogłośnie 11 głosami za pozytywnie zaopiniowały dofinansowanie do planowanej budowy dróg powiatowych.
Do punktu 4-go:
Sprawy różne:
1. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że wpłynął wniosek z Posterunku Policji w Nurcu-Stacji o zakup komputera laptop za kwotę 3000 zł, co usprawni pracę policji.
W wyniku jawnego glosowania 10 glosami za i 1 głosem wstrzymującym komisje pozytywnie zaopiniowały zakup komputera dla Policji za kwotę 3000 zł.
2. Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o wynajęcie mieszkania dla Pani Bajena. Pani Bajena mieszka wraz córką i mężem we wsi Zalesie. W rodzinie tej są ciągłe nieporozumienia
Ustalono, że Gmina nie dysponuje wolnymi mieszkaniami.
3. Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, kiedy będą zlikwidowane wysypiska śmieci? Poinformował, że na drodze w Augustynce /droga do Łukianiuka, centralnie pod linią wysokiego napięcia/ w trakcie równania dróg został wyrwany kopiec graniczny.
Czy wyjaśniono sprawę własności działek we wsi Zalesie? Czy wnioski na asfaltowanie dróg będą składane indywidualnie czy łącznie na wszystkie drogi? Czy nie zostaną zablokowane inwestycje własne, jeśli zaplanujemy środki na dofinansowanie do budowy dróg powiatowych?
4. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił wyjaśnień na zgłoszone zapytania Pana Raczyńskiego. I tak:
- odnośnie likwidacji wysypisk śmieci poinformował, iż musimy zapewnić środki finansowe na realizację tego zadania.
- odnośnie wyrwania kopca granicznego zostanie sprawdzone i naprawione.
5. Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy – poinformowała, że jeśli sołectwo Zalesie chce mieć akt własności na nieruchomości wiejskie musi wystąpić do Sądu o ustalenie prawa do tych nieruchomości.
6. Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jak przedstawia się sprawa sprzedaży nieruchomości po byłej kaflarni? Czy był przetarg na wycięcie topoli na terenie po byłej Jednostce Wojskowej.
6. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że został ogłoszony przetarg na sprzedaż kaflarni. Nieruchomość ta jest wyceniona na 40 000 zł, dlatego trudno jest przewidzieć czy będzie osoba zainteresowana jej nabyciem.
Odnośnie przetargu na wycięcie topoli poinformował, że odbył się przetarg lecz oferent pomimo utraty wadium zrezygnował z zakupu topoli. Do drugiego przetargu nie przystąpił żaden oferent. Obecnie ogłoszono trzeci przetarg.
7. Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, co poczyniono w zakresie uregulowania spraw własnościowych świetlicy w Augustynce.
8. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż jest to bardzo trudna sprawa do uregulowania, gdyż gmina nie dysponuje żadnymi dokumentami dotyczącymi tej nieruchomości.
Na tym posiedzenie komisji zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Eugenia Naumiuk Jerzy Olesiuk
Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej
Antonina Rosa
Metryka strony