Protokół Nr 11/08

P R O T O K O Ł Nr   11/08
 
z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 6 marca 2008 r.
 
Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
 
1. Pani Antonina Rosa                                  - Przewodnicząca Komisji,
2. Pan Jerzy Barańczuk                                - Członek Komisji.
3. Pani Beata Dubińska                                 - Członek Komisji,
4. Pan Jerzy Fiedoruk                                   - Członek Komisji,
5. Pani Katarzyna Jezierska                          - Członek Komisji,
6. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz         - Członek Komisji,
7. Pan Michał Muszkatel                             - Członek Komisji,
8. Pan Jarosław Nikiforuk                            - Członek Komisji,
9. Pan Zbigniew Olesiński                            - Członek Komisji.,
10. Pan Jan Raczyński                                  - Członek Komisji,
11. Pan Roman Wudarski                             - Członek Komisji.
 
Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
 
1. Pan Jerzy Olesiuk                            - Przewodniczący Komisji,
2. Pan Wiktor Karpiuk                         - Z-ca Przewodniczącego Komisji
3. Pan Michał Jadczuk                         - Członek Komisji.
/Listy obecności w załączeniu/      Zał. Nr 1
 
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
 
1. Pan Piotr Jaszczuk                - Wójt,
2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,
3. Pani Maria Szatyłowicz        - Skarbnik Gminy,
4. Pani Irena Kowalewicz         - p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy.
 
Przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu komisji powierzono Pani Antoninie Rosa – Przewodniczącej Komisji Problemowo Budżetowej.
 
Przewodnicząca posiedzenia otworzyła posiedzenie i stwierdziła, iż ilość obecnych na sali członków poszczególnych komisji zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych opinii. Następnie powitał wszystkich uczestników posiedzenia.
 
Następnie Pani Antonina Rosa – przewodnicząca posiedzenia zapoznała z proponowanym porządkiem posiedzenia Komisji.
 
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego w porządku posiedzenia jako pierwszy pkt gminny program rozwiązywania problemów alkoholowych na 2008 r. a nie sprawozdanie z wykonania gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych za 2007 r.
 
2/ Eugenia Naumiuk – Insp d/s obsługi rady gminy – wyjaśniła, iż zgodnie z planem pracy rady gminy w miesiącu marcu planowany był do rozpatrzenia gminny program rozwiązywania problemów alkoholowych, a sprawozdanie było planowane na m-c kwiecień. W związku z tym, że zostało przygotowane sprawozdanie zostało ono ujęte jako kolejny punkt porządku posiedzenia.
 
3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zaproponował, aby wprowadzić zmianę w porządku posiedzenia polegająca na rozpatrzeniu projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego w pkt 6, a zmiany w budżecie w punkcie 7, dlatego, że jeśli zostanie pozytywnie zaopiniowany projekt uchwały w sprawie dofinansowania dla powiatu to ulegnie zmianie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy.
 
            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 13 głosami za, w obecności 13 członków komisji proponowane zmiany w porządku obrad zostały przyjęte. Porządek posiedzenia wraz ze zmianami został przyjęty jednogłośnie. A brzmi on następująco:
 
1.        Gminny program rozwiązywania problemów alkoholowych na 2008 r.
2.        Sprawozdanie z realizacji gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych za 2007 r.
3.         Projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk
4.        Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.
5.         Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu funduszu zdrowotnego, dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.
6.        Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego
7.         Projekt uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2008 r.
8.        Projekt uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej.
9.        Ustalenie planu pracy komisji na 2008 r.
10.     Sprawy różne i wolne wnioski.
 
Do punktu 1-go
 
Projekt gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych na 2008 r. przedstawiła Pani Bożena Szyszko – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 2.
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos w dyskusji stwierdziła, iż w programie jest zapis, że siostry udzielają schronienia ofiarom przemocy, a swego czasu był przypadek, że siostry szukały mieszkania dla jednej z ofiar przemocy.
 
2/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, że siostry udzielają pomocy ofiarom przemocy w postaci noclegów doraźnie, jeśli zachodzi konieczność zakwaterowania na dłuższy okres czasu, wówczas siostry i GOPS udzielają pomocy w zakresie wynajęcia mieszkania.
 
3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos w dyskusji stwierdził, iż proponowana stawka 40 zł za godzinę pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów alkoholowych jest zbyt wysoka. Wnioskował o zmniejszenie stawki za godzinę pracy komisji o 50%.
 
4/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, że wynagrodzenie członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostało zaproponowane w programie, jednak należy poinformować, że w roku 2007 członkowie nie pobierali wynagrodzenia za posiedzenia komisji, lecz pracowali społecznie.
 
5/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, ile było kontroli sklepów przeprowadzonych przez komisje.
 
6/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, że zmieniły się zasady przeprowadzania kontroli sklepów. Do przeprowadzenia kontroli musi być wydane upoważnienie, przez Wójta Gminy, a ponadto należy powiadomić na siedem dni przed planowanym terminem kontroli jednostkę kontrolowaną.
 
7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż biorąc pod uwagę, że na siedem dni wcześniej należy powiadomić jednostkę kontrolowaną o planowanej kontroli uznano, że kontrole takie są bezprzedmiotowe i nie przeprowadzano kontroli.
 
8/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, skoro posiedzenia komisji były społeczne, czy odbywały się w godzinach pracy i ile czasu trwało posiedzenie?
 
9/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, że posiedzenia komisji odbywały się na półgodziny przed zakończeniem pracy i trwały około dwóch trzech godzin.
 
            Następnie Komisje w wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 13 głosami za, w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2008.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 3.
 
Do punktu 2-go
 
                  Sprawozdanie z realizacji gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych za 2007 r. przedstawiła Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS.
/Sprawozdanie w załączeniu/ Zał. Nr 4
 
                  Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
 
                  W wyniku jawnego glosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały sprawozdanie z realizacji gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych za 2007 r.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 5.
 
Do punktu 3-go
 
                  Projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 6
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jak przedstawiają się wyniki konsultacji.
 
2/ Pani Eugenia Naumiuk – Inspektor Urzędu Gminy – zapoznała, z wynikami konsultacji oraz mapą topograficzna z zaznaczeniem miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia.
 
                  W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 14 głosami za w obecności 14 członków komisji komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk.
/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 7.
 
Do punktu 4-go
 
                  Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 8
 
                  Uwag do projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach w i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja nie wniesiono.
 
                  W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 14 głosami za w obecności 14 członków Komisji, Komisje pozytywnie zaopiniowały regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja,
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 9
 
Do punktu 5-go
 
                  Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu funduszu zdrowotnego, dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 10.
 
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, od czego liczone jest 0,3% fundusz zdrowotny.
 
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że fundusz zdrowotny liczony jest w wysokości 0,3% funduszu wynagrodzeń.
 
3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, co się dzieje ze środka niewykorzystanymi, czy pozostaje na lata następne.
 
4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że niewykorzystany fundusz zdrowotny pozostaje w budżecie gminy.
                  Następnie w wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 14 głosami za w obecności 14 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu funduszu zdrowotnego, dla nauczycieli szkół prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 11.
 
Do punktu 6-go
 
                  Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego omówił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 12,
 
D y s k u s j a:
1/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił się z wnioskiem do Wójta Gminy, aby przy budowie planowanych dróg powiatowych zwracać uwagę na jakość wykonywanych prac, żeby nie doszło do takiego wykonania jak została wykonana droga Tymianka – Wólka Nurzecka.
 
2/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowejzapytał, na czyj wniosekzostały zaproponowane do wykonaniadrogi, ujęte w projekcie uchwały.
 
3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż są to drogi powiatowe i powiat decyduje, które drogi będą wykonywane.
 
4/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby wstrzymać się z podjęciem decyzji dotyczącego zaopiniowania projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla powiatu. Na sesję zaprosić Radnego Powiatu i po wysłuchaniu jego wyjaśnień podjąć decyzję.
 
5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poprosił o wyrażenie opinii do omawianego projektu uchwały, gdyż, jeśli nie zostanie podjęta uchwała możemy utracić możliwość budowy tych dróg.
 
6/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poparł wniosek Wójta Gminy dotyczący wyrażenia opinii do omawianego projektu uchwały. Uważa, że jeśli na sesji będzie radny powiatu i radni uznają, że dofinansowanie jest niecelowe mogą zmienić zdanie i glosować przeciw podjęciu uchwały.
 
7/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż zgodnie z wyjaśnieniami Wójta omawiana uchwała dotyczy opracowania dokumentacji na budowę dróg w miejscowości Nurzec, Tymianka i odcinek drogi Klukowicze-Wyczółki, więc należy pozytywnie zaopiniować omawiany projekt uchwały.
 
8/ Pan Jerzy Barańczuk - Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż nawierzchnia planowanych do przebudowy dróg jest w bardzo złym stanie, dlatego uważa, że należy pozytywnie zaopiniować projekt uchwały. Uważa, że jeśli będzie opracowana dokumentacja to w przyszłości być może zostaną wybudowane nawierzchnie tych dróg.
 
9/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił uwagę, że planuje się tylko budowę drogi w samych miejscowościach a nie jest przewidziana budowa drogi Żerczyce-Nurczyk. Uważa, że budowa tej drogi jest również pilnym zadaniem.
10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt –poinformował, iż zgodnie z wyjaśnieniami Starosty dokumentacja będzie opracowana na drogę Nurzec-Stacja – Tymianka i ciąg drogowy Milejczyce – Nurzec – Tymianka – Klukowicze – Wyczółki na odcinki drogi tylko w samych miejscowościach.
 
11/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż w projekcie uchwały jest mowa o ciągach drogowych a nie tylko samych miejscowościach. Ponadto w projekcie uchwały jest mowa, że odcinku drogi 1700 m, poprosił o wyjaśnienie, w jakich miejscowościach, jaki odcinek drogi ma być wykonywany.
 
12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż planuje się opracowanie dokumentacji na modernizację odcinków dróg w samych miejscowościach.
 
13/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poprosił o wyjaśnienie, jaki odcinek drogi będzie budowany w Nurcu, Wyczółkach, gdyż w projekcie uchwały mówi się tylko o docinku drogi w miejscowości Tymianka 1700 m, a nic nie ma o innych miejscowościach.
 
14/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że na sesję zaprosił Starostę i Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg, którzy udzielą szczegółowych wyjaśnień w zakresie planowanych zadań w drogownictwie na terenie naszej gminy.
 
15/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy planowane 40 tys. zł, na opracowanie dokumentacji na modernizację dróg powiatowych stanowią dodatkowe środki w budżecie gminy.
 
16/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż zadanie w zakresie udzielenia pomocy dla Starostwa na opracowanie dokumentacji na modernizację dróg jest dodatkowym zadaniem.
 
17/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby na sesję przedstawić szczegółowo odcinki dróg w poszczególnych miejscowościach, na które będzie opracowywana dokumentacja
 
            Przewodnicząca posiedzenia Pani Antonina Rosa poddała pod głosowanie wniosek Radnego Raczyńskiego dotyczący przedstawienia informacji o odcinkach dróg wykonywanych w poszczególnych miejscowościach.
 
            W wyniku jawnego głosowania 5 glosami za wnioskiem, 7 przeciw, i 1 głosem wstrzymującym wniosek Radnego Raczyńskiego nie został przyjęty.
 
18/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż na opracowanie dokumentacji i dotację będzie opracowane porozumienie, w którym będą szczegółowe informacje o odcinkach dróg.
 
            Nastepnie Przewodnicząca posiedzenia poddała pod głosowanie opinię do projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy dla Powiatu Siemiatyckiego.
 
            W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za 2 głosami przeciw i 1 głosem wstrzymującym komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Siemiatyckiego.
/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 13.
 
Do punktu 7-go
 
                  Projekt uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2008 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 14.
 
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, od jakich dróg gmina płaci podatek od nieruchomości.
 
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż podatek od nieruchomości płaci gmina od dróg, które nie są ujęte jako drogi gminne, a w ewidencji gruntów figurują jako drogi.
 
3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy na realizację zadań w zakresie likwidacji wysypisk śmieci są planowane dodatkowe środki finansowe.
 
4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż nie przewiduje dodatkowych środków finansowych na likwidację wysypisk śmieci.
 
5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że planowana kwota środków finansowych na likwidację wysypisk śmieci nie pozwoli na likwidację wszystkich wysypisk, jednak w miarę możliwości finansowych sukcesywnie będziemy likwidować wysypiska śmieci.
 
6/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby przed przystąpieniem do likwidacji wysypisk śmieci poinformować mieszkańców o zakazie składowania śmieci. Uważa, że porządkowanie wysypisk śmieci nie przynosi pożądanych efektów. Przystępując do porządkowania wysypisk należy w pierwszej kolejności wykopać rowy a następnie zasypać śmieci.
 
7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował o prowadzonych pracach na wysypiskach śmieci.
 
                  W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za, 2 głosami wstrzymującymi Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 r.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 15.
 
Do punktu 8-go
 
                  Projekt uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej przedstawił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy. Nadmienił, iż proponowana zmiana składu osobowego Komisji inwentaryzacyjnej pokierowana jest koniecznością usprawnienia prac komunalizacyjnych. Informacje dotyczące mienia komunalnego są jawne i każda osoba może mieć wgląd do dokumentów.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 16.
 
                  Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
                  W wyniku jawnego głosowania 13 glosami za, przy 1 głosie wstrzymującym Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 17.
 
Do punktu 9-go
 
Ustalenie planu pracy komisji na 2008 r.:
  1. Projekt planu pracy Komisji Problemowo Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.
 
  1. Projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
 
D y s k u s j a :
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby w planie pracy komisji uwzględnić posiedzenie wyjazdowe, podczas, którego zostanie dokonane sprawdzenie realizacji zadań w 2008 r. i ustalone zostaną najpilniejsze do realizacji zadania na 2009 rok. Zaproponował, aby takie posiedzenie odbyć w miesiącu wrześniu.
 
2/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zaproponował, aby nie organizować dodatkowych posiedzeń, lecz dopisać posiedzenie wyjazdowe do któregoś z planowanych posiedzeń np. w miesiącu sierpniu.
 
3/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż posiedzenie komisji w zakresie sprawdzenia realizacji zadań w 2008 r. i ustalenie zadań na 2009 r. odbywane w miesiącu sierpniu nie przyniesie pożądanych efektów.
 
4/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponowała, aby nie ujmować do planu pracy posiedzenie wyjazdowego, lecz odbyć je w ostatnią sobotę września i wówczas nie pobierać diet za posiedzenie.
 
5/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż aby posiedzenie mogło być odbyte musi być ujęte w planie pracy bądź zlecone przez Radę Gminy.
 
6/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby odbyć posiedzenie komisji w miesiącu wrześniu/październik, wprowadzając tematykę posiedzenia do planu pracy, gdyż bez dopracowania nie odbędzie się posiedzenie.
 
7/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyjaśnił, iż celem wyjazdowego posiedzenia komisji jest ustalenie, co zostało wykonane, a jakie zadania mamy przyjąć do realizacji na rok następny.
 
            Projekt planu pracy Komisji Problemowo Budżetowej na 2008 r. z uwzględnieniem posiedzenia wyjazdowego w miesiącu sierpniu przedstawiła Pani Antonina Rosa Przewodnicząca Komisji.
 
            W wyniku jawnego głosowania Komisja Problemowo Budżetowa 10 glosami za, 1 głosem przeciwnym w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowała projekt planu pracy Komisji Problemowo Budżetowej na 2008 r.
/Projekt planu pracy w załączeniu/ Zał. Nr 18.
 
            Projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 r. wraz ze zmianą polegającą na uwzględnieniu w miesiącu sierpniu posiedzenia wyjazdowego celem sprawdzenia wykonania zadań w 2008 r. i ustalenia zadań do realizacji na rok przyszły przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
 
            W wyniku jawnego głosowania Komisja Rewizyjna 2 glosami za i 1 głosem przeciwnym w obecności 3 członków komisji pozytywnie zaopiniowała projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2008 r.
/Projekt planu pracy w załączeniu/ Zał. Nr 19.
 
Do punktu 10-go
 
Sprawy różne i wolne wnioski.
 
1.       Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – poinformowała, że w dniu 29.02.2008 r. został ogłoszony nabór wniosków na dofinansowanie do budowy dróg, a termin składania wniosków określono do 29.04.2008 r.. Zgodnie z określonymi kryteriami gmina nasza została zakwalifikowana do grupy, dla której ustalono udział własny w wysokości 45% kosztów inwestycji. Przyjmując, że złożymy wnioski na wszystkie planowane inwestycje drogowe musimy zapewnić wkład własny w wysokości 1 600 000 zł.
 
D y s k u s j a:
1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że zgodnie z przyjętymi kryteriami mamy zapewnić udział własny do budowy dróg gminnych około 1 600 000 zł. Do budowy dróg powiatowych mamy dofinansować 330 000 zł. Ponadto mamy jeszcze planowane zadanie w zakresie budowy wodociągów i modernizacji ujęcia wody w Nurcu-Stacji. Realizację tego zadania uważamy, za konieczne a jednocześnie bardzo kosztowne.
 
2/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż w chwili obecnej nie wiemy do realizacji, którego nadania otrzymamy dofinansowanie. Uważa, że należy składać wnioski na wszystkie zadania.
 
3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że składając wnioski o dofinansowanie musimy wskazać środki własne na realizację zadań. W budżecie gminy nie będziemy mieli możliwości wygospodarowania tych środków, gdyż wstępnie planowaliśmy udział własny w wysokości 10%, dlatego musielibyśmy na nasz udział własny zaciągnąć kredyt.
 
4/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż jest to bardzo trudna decyzja, która wymaga szczegółowego wyjaśnienia, jednak bez kredytu trudno jest realizować inwestycje.
5/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że analizowano ewentualność zaciągnięcia kredytu na zapewnienie udziału własnego do realizacji planowanych zadań inwestycyjnych. Z analizy wynika, że przyjmując do realizacji tych inwestycji z udziałem kredytu, nie będziemy mieli możliwości realizacji nowych zadań przez okres minimum 5 lat.
 
6/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że należy przystępować do realizacji planowanych inwestycji, pomimo, że w latach następnych będzie trudna sytuacja finansowa gminy.
 
7/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż bez kredytu nie będziemy mogli przystąpić do realizacji tych zadań. Uważa, że jeśli otrzymalibyśmy dofinansowanie to nawet w wysokości 50% jest korzystne dla gminy.
 
8/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, że skoro opracowano dokumentację na realizację zadań w zakresie drogownictwa to należy przystępować to realizacji tych zadań.
 
9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – stwierdził, iż przystępując do realizacji tych zadań i zaciągając kredyt musimy mieć świadomość, że budżet nasz w latach następnych będzie bardzo skromny.
 
10/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy przy tym kredycie będą wykonane również zadania w zakresie budowy dróg powiatowych.
 
11/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że obecnie dyskutujemy tylko o kredycie na realizację zadań w zakresie budowy dróg gminnych, do budowy dróg powiatowych musimy zapewnić dodatkowe środki.
 
            W wyniku jawnego głosowania za zaciągnięciem kredytu na zapewnienie udziału własnego do realizacji wniosków w zakresie dróg gminnych głosowało 12 radnych 1 wstrzymał się od głosu, w obecności 13 radnych.
 
12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – stwierdził, iż jest to bardzo trudna decyzja, gdyż przy tak wysokim kredycie, ma obawę, co będzie w latach następnych.
 
13/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy w sytuacji, jeśli nie otrzymamy dofinansowania będziemy mogli wycofać się z zaciągnięcia kredytu.
 
14/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż jeśli nie otrzymamy dotacji to nie będziemy musieli zaciągać kredytu.
 
2.       Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego nie został powiadomiony o terminie komisji w sprawie usytuowania przystanków w Zalesiu i Syczach. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami miał być powiadomiony sołtys z Sycz i Radny Raczyński.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż donośnie terminu spotkania w sprawie ustalenia warunku do usytuowania przystanków w miejscowości Zalesie i Sycze zostaliśmy powiadomieni w ostatnim momencie i nie było możliwości wcześniejszego powiadomienia soltysa w Syczach i Radnego Raczyńskiego.
 
-          Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż Urząd Gminy robi wszystko, aby nie wybudować wiat przystankowych w Zalesiu i Syczach.
 
3.       Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jakimi kryteriami kierowano się przy zatrudnianiu pracownika ds. drogownictwa w Urzędzie Gminy, skoro zatrudniono emeryta, a nie zatrudniono młodych wykształconych osób. Nadmienił, iż z uzyskanych informacji wie, że było bardzo dużo zgłoszeń.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że do konkursu na stanowisko inspektora ds. drogownictwa wpłynęło 11 ofert. Podstawowymi kryteriami przy ocenie ofert było doświadczenie zawodowe, wykształcenie budowlane. Osoby, które złożyły oferty posiadały wykształcenie średnie ogólnokształcące, wyższe pedagogiczne, bez doświadczenia zawodowego.
 
-          Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż zadając pytanie odnośnie zatrudnienia osoby na stanowisko ds. drogownictwa kierował się tym, że musimy tworzyć miejsca pracy dla ludzi młodych, a zatrudnia się osoby, które mają źródło utrzymania a młodzi ludzie pozostają bez zatrudnienia.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż zatrudniając pracownika ds. drogownictwa kierował się tym, że musi realizować zadania, a nie ma czasu na naukę młodych ludzi.
 
-          Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy zatrudnienie pracownika ds. drogownictwa jest na pełny etat.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że z osobą zatrudniona na stanowisku pracy ds. drogownictwa zawarto umowę na okres próbny tj. 3 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy.
 
4.       Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał na jaki cel zostaną przeznaczone środki finansowe uzyskane ze sprzedaży nieruchomości po kaflarni. Następnie pogratulował zakupu tej nieruchomości dla Pani Rosa. Nadmienił, iż bardzo dobrze się stało, że nieruchomość tę nabył mieszkaniec naszej gminy, co może zapewnić, że nieruchomość zostanie właściwie wykorzystana.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż sprzedaż nieruchomości po byłej kaflarni była planowana i uzyskane środki finansowe nie stanowią dodatkowego dochodu gminy.
 
-          Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że środki ze sprzedaży nieruchomości po byłej kaflarni są środkami planowanymi po stronie dochodów i wydatków budżetu gminy na 2008 r.
 
5.       Pan Jan Raczyński- Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał jak przedstawia się realizacja wpłat za przyłączenie do kanalizacji.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż częściowo są realizowane wpłaty za przyłączenie do kanalizacji. Z częścią osób podpisano porozumienia i wpłaty są uiszczane zgodnie z porozumieniem. Część mieszkańców nie podpisała porozumień i nie wnosi wpłat. Z tymi mieszkańcami prowadzimy rozmowy. Wstrzymujemy się z podjęciem ostatecznej decyzji tj. występowaniem na drogę sądową, gdyż będą dodatkowe koszty, którymi musimy obciążyć mieszkańców.
 
6.       Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, na jaki cel ma być przeznaczony budynek po szkole w Moszczonie Pańskiej, skoro nie udostępniono dla drużyny ZHP.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt- wyjaśnił, iż gdyby było zainteresowanie działalnością w ZHP naszej młodzieży moglibyśmy udostępnić ten lokal, jednak trudno jest udostępniać lokal dla młodzieży z terenu innych gmin.
 
7.       Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała o współpracy Gimnazjum z Włoską organizacją. Nadmieniła, że obecnie młodzież z Gimnazjum otrzymała zaproszenie na rozgrywki sportowe w miesiącu maju. Zachodzi potrzeba zapewnienia środka transportu dla młodzieży i opiekunów. Siostry zapewniają, że udostępnią jeden Bus, jednak zachodzi potrzeba zapewnienia drugiego busa.
 
Po przeanalizowaniu spraw związanych z wyjazdem młodzieży z Gimnazjum do Włoch na rozgrywki sportowe ustalono, że należy ustalić na ile osób będzie zakwaterowanie i wówczas można będzie zająć stanowisko w tej sprawie. Być może okaże się, że kostniej będzie zorganizować wyjazd autobusem.
 
8.       Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, że Rada Sołecka w Nurcu-Stacji nawiązała współpracę z Włochami i otrzymała 5 kompletów ubrań sportowych. Dysponuje również 40 koszulkami koloru granatowego, które może przekazać dla szkoły.
 
9.       Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy przewidziane są podwyżki wynagrodzeń dla pracowników obsługi w szkołach.
 
-          Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że podwyżki wynagrodzeń dla pracowników obsługi szkół zostały przewidziane w budżecie gminy, a o ich zastosowaniu decydują dyrektorzy szkół.
 
10.   Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że na nowym osiedlu w Nurcu-Stacji, po godz. 16-tej wypuszczane są psy, które stanowią zagrożenie dla mieszkańców.
 
Informację o wypuszczaniu psów oraz zagrożeniu dla mieszkańców poparli inni radni.
 
11.   Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy porządkowanie terenu przy świetlicy w Tymiance prowadzone jest przez mieszkańców, czy przez pracowników Urzędu Gminy.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż porządkowanie nieruchomości przy świetlicy w Tymiance prowadzone jest przez pracowników Urzędu Gminy.
 
-          Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poprosił o uporządkowanie terenu przy świetlicy w Zalesiu.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż teren przy świetlicy w Zalesiu nie jest własnością gminy.
 
12.   Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o zakup stołu do tenisa do świetlicy we wsi Werpol.
 
13.   Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – wnioskował o naprawę wiaty przystankowej we wsi Tymianka.
-          wyciąć dwie sosny przy drodze wojewódzkiej w Zalesiu /przy CPN/, gdyż zagrażają bezpieczeństwu.
 
14.   Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w trakcie zebrań wiejskich wpłynęło bardzo dużo wniosków, na realizację których trudno będzie wygospodarować środki finansowe.
 
15.   Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby sprzedać agregat omłotowy, który jest w Siemichoczach, a z uzyskane środki finansowe przeznaczyć na pokrycie dachu w świetlicy w Siemichoczach.
 
- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt- wyjaśnił, iż agregat omłotowy jest własnością Kółka Rolniczego, dlatego gmina nie może podejmować decyzji w tej sprawie.
 
16.   Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – wnioskował o naprawę drogi w miejscowości Zalesie przy przejeździe kolejowym, gdyż jest na niej bardzo duże zadolenie.
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż jest to teren kolejowy i trudno jest realizować zadania na terenie, który nie własnością gminy.
 
17.   Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jak przedstawia się realizacja wniosków zgłoszonych na zebraniu w Wólce Nurzeckiej.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w chwili obecnej spływają protokoły z zebrań. Po zarejestrowaniu wniosków będą one rozpatrzone i w miarę możliwości finansowych będą realizowane.
 
18.   Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy są jakieś nowe informacja w zakresie własności nieruchomości świetlicy w Augustynce.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - poinformował, iż mamy wstępne informacje, że być może uda się pozyskać tę nieruchomość w Augustynce.
19.   Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jak przedstawia się sprawa okazania drogi kwestionowanej przez Pana Kosieradzkiego.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż sprawa związana z okazaniem drogi, o okazanie której ubiega się Pan Kosieradzki nie została jeszcze zakończona.
 
20.   Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy przed świętami zostanie wyrównana ulica Poniatowskiego, Zaolzie i droga do wysypiska śmieci.
 
-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż będziemy czynili starania, aby wyrównać ulice w Nurcu-Stacji. Natomiast droga do wysypiska śmieci znajduje się na terenie kolejowym.
 
21.   Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – podziękowała Radnemu Raczyńskiemu za właściwe zachowanie na przetargu na kupno nieruchomości po byłej kaflarni. Następnie Zapewniła, że nie było żadnego przekupstwa Pana Raczyńskiego jako osoby biorącej udział w przetargu.
 
Na tym posiedzenie Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej zakończono.
 
Protokołowała:                                                                    Przewodnicząca posiedzenia:
 
Eugenia Naumiuk                                                                    Antonina Rosa
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-05-20

Data modyfikacji: 2008-05-20

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-05-20