Protokół Nr 8/07
Nurzec-Stacja, dnia 12 października 2007 r.
P R O T O K O Ł Nr 8/07
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 12 października 2007 r.
Obecni Członkowie Komisji:
1/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji,
2/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji,
3/ Pani Michał Jadczuk - Członek Komisji.
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
Posiedzeniu przewodniczył Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji.
Posiedzenie komisji rozpoczęto o godz.1000., a zakończono o godz. 1430.
Tematem posiedzenia:
Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego do skargi na działalność Wójta wniesionej przez „PLUS” Spółka Jawna Jan Jurkiewicz, Sławomir Gorustowicz ul. Szosa Baranowicka 58, 15-521 Białystok-Zaścianki.
Przystępując do pracy Przewodniczący Komisji zaproponował, aby ustalić plan pracy w zakresie przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, którego przedmiotem jest skarga „PLUS” Spółka Jawna Jan Jurkiewicz, Sławomir Gorustowicz ul. Szosa Baranowicka 58, 15-521 Białystok-Zaścianki z dnia 21 września 2007 r. na Wójta Gminy Nurzec-Stacja.
Plan pracy komisji został przyjęty jednogłośnie 3 głosami, a brzmi on następująco:
1/ Zapoznanie się z zarzutami podnoszonymi w skardze.
2/ Analiza dokumentów związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem przetargu na sukcesywne dostawy oleju opałowego do ogrzewania budynków gminnych w sezonie grzewczym 2007/2008.
3/ Ustalenie opinii komisji w analizowanej sprawie.
Do punktu 1-go:
Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji zapoznał z treścią skargi „PLUS” Spółka Jawna Jan Jurkiewicz, Sławomir Gorustowicz ul. Szosa Baranowicka 58, 15-521 Białystok-Zaścianki z dnia 21 września 2007 r. na działalność Wójta Gminy Nurzec-Stacja.
Po dokonaniu analizy skargi ustalono, że skarżący podnosi zarzuty w zakresie:
1/ przygotowania postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na sukcesywne dostawy oleju opałowego do ogrzewania budynków gminnych w sezonie grzewczym 2007/2008 oraz rozstrzygnięcia przetargu w sezonie grzewczym 2006/2007.
1/ kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
Do punktu 2-go:
Analiza dokumentów związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem przetargu na sukcesywne dostawy oleju opałowego do ogrzewania budynków gminnych w sezonie grzewczym 2007/2008. I tak:
Po szczegółowym przeanalizowaniu dokumentów związanych z prowadzonym postępowaniem w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, na realizację zamówienia pn. „Sukcesywne dostawy oleju opałowego do ogrzewania budynków gminnych w Nurcu-Stacji, w ilości 50000 l, w sezonie grzewczym 2007/2008” oraz dokumentację z przetargu na sukcesywne dostawy oleju opałowego w sezonie grzewczym 2006/2007, a w szczególności zarzutów podnoszonych w skardze oraz wysłuchaniu wyjaśnień Pana Krzysztofa Staniszewskiego – Sekretarza Gminy, Komisja stwierdziła, że:
1/ Specyfikacja została opracowana zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), a czas realizacji zamówienia jest istotnym czynnikiem dla zamawiającego, gdyż kotłownie wyposażone są w zbiorniki o niezbyt dużej pojemności. Istnieje też potrzeba utrzymania stałej temperatury między innymi w budynku przedszkola i ośrodka zdrowia, z uwagi na przebywanie w nich dzieci i ludzi chorych. Ponadto nieterminowe dostawy paliwa skutkować będą wstrzymaniem pracy pieców, a ich ponowny rozruch wymaga interwencji serwisu. Czynności te spowodują dodatkowe wydatki dla zamawiającego.
2/ zamawiający w specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie określił minimalnego progu, w czasie, którego ma być zrealizowane zamówienie. Pozostawił, to do uznania każdego z wykonawców, a zatem każdy wykonawca przystępował do przetargu na równych zasadach.
3/ Zgodnie z art. 17 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający i członkowie komisji złożyli stosowne oświadczenie, co nie daje podstaw do stwierdzenia, że nie zostały zachowane zasady bezstronności i obiektywizmu wobec wszystkich oferentów.
4/ Po sprawdzeniu dokumentów z przetargu nieograniczonego na dostawy oleju opałowego do ogrzewania budynków gminnych w sezonie grzewczym 2006/2007, komisja stwierdziła, że przetarg został przeprowadzony zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
Biorąc po uwagę powyższe ustalenia Komisja wnioskuje o uznanie skargi za bezzasadną
/Opinia Komisji w załączeniu/
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
Protokołowała: Podpisy Komisji Rewizyjnej:
E. Naumiuk 1/ ..................................................
2/ ..................................................
3/ ..................................................
Metryka strony