Protokół Nr VI/11

 

            P R O T O K O Ł  Nr VI/11

z VI Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 14 czerwca 2011 r.

 

            Obrady VI sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.

 

            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1300.

 

            Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 11 radnych.

 

Radni obecni:

 

1.      Jezierska Katarzyna                   - Nurzec-Stacja             

2.   Rosa Antonina                           - Nurzec-Stacja   

3.   Olesiński Zbigniew                    - Nurzec-Stacja 

4.   Podbielski Zenon                        - Nurzec-Stacja

5.   Szpański Jan                              -  Nurzec-Stacja        

6.   Kozulko Małgorzata                    Nurzec  

7.  Olesiuk Jerzy                             - Tymianka 

8.  Muszkatel Michał                      - Wólka Nurzecka  

9.  Barańczuk Jerzy                        - Wyczółki              

10.  Miler-Wawrzyniak Magdalena  - Nurzec-Stacja        

11.  Karpiuk Wiktor                         - Moszczona Pańska

 

Radni nieobecni:

 

1.  Grzyb Kamil                              - Zalesie                  

2.  Nikiforuk Jarosław                    - Siemichocze          

3.  Nalewajek Piotr                          - Nurzec-Stacja

4.  Pachwicewicz Aleksander         -  Żerczyce.

         

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

 

1/  Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

3/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

3/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,

4/ Sołtysi.

/Listy obecności w załączeniu/          Zał. Nr 1.

 

            Obradom VI sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

 

            Następnie powitał radnych Gminy Nurcu-Stacja, Pana Piotra Jaszczuka Wójta, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.

 

            Przewodniczący obrad poinformował, że protokół z V sesji wyłożony był do wglądu radnych i obecnie znajduje na sali obrad. Zapytał, czy są uwagi do protokołu z V sesji Rady Gminy.

 

            Uwag do protokołu z V sesji Rady Gminy nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania protokół z V sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja został przyjęty jednogłośnie 11głosami za, w obecności 11 radnych.

 

Do punktu 2-go

 

W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Podbielski przedstawił proponowany porządek obrad a następnie zapytał, czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad.

 

Uwag do proponowanego porządku obrad wraz ze zmianą nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego glosowania porządek obrad wraz ze zmianami został przyjęty jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych. A brzmi on następująco:

1.Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z V sesji Rady Gminy.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja.

4. Interpelacje i zapytania radnych.

5. Informacja o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za rok 2010 na podstawie uchwały Nr XXVI/157/10 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym przypadających Gminie Nurzec-Stacja lub jej jednostkom organizacyjnym oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa.

6.Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2010 rok.

- zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2010 rok.

- zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury za 2010 rok.

- udzielenie Wójtowi Gminy Nurzec-Stacja absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2010 rok.

7. Podjęcie uchwał w sprawach:

1/ Zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji.

2/ Zmiany uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji.

3/ Zmiany uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

4/ Zmiany w budżecie gminy na 2011 rok.

5/ Zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020.

6/ Przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

7/ wystąpienia z apelem.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

9. Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Po przyjęciu porządku obrad Wójt Gminy Nurzec-Stacja Pan Piotr Jaszczuk – złożył gratulacje w związku z wyborem na funkcję sołtysa. Podkreślił, iż wybór na sołtysa jest dużym zaufaniem społeczeństwa, a jednocześnie zobowiązaniem do realizacji zadań na rzecz miejscowości i gminy. Następnie wręczył akty powołania sołtysom poszczególnych sołectw.

 

Do punktu 3-go:

 

            Informację o realizacji uchwał i zadań gminy w okresie między sesjami przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt Gminy.

/Informacja o realizacji uchwał w załączeniu/ Zał. Nr 2.

 

Następnie poinformował o realizacji zadań rzeczowych na terenie gminy. I tak:

- zakończono realizację dość dużej inwestycji w zakresie budowy linii wodociągowych do miejscowości Borysowszczyzna, Zabłocie, Sokóle, część miejscowości Moszczona Pańska i przebudowy hydroforni w Nurcu-Stacji w dniu jutrzejszym mamy dokonać odbioru tej inwestycji. Przypomniał, iż w trakcie realizacji tej inwestycji były problemy związane z przejściem wodociągu przez teren prywatny, w związku z tym zmieniony został przebieg linii, ale najważniejszym jest fakt, że zadanie zostało zrealizowane.

- kończą się prace związane z budową oczyszczalni ścieków przy Klasztorze w Grabarce, pozostało podłączenie do sieci energetycznej. Środki finansowe na realizację tego zadania pochodzą z Funduszu Ochrony Środowiska i Urzędu Marszałkowskiego nie stanowią one obciążenia budżetu gminy.

- kończą się prace związane z zamknięciem składowiska śmieci w Żerczycach. Usypana już została pryzma, na której zasiano trawę i posadzono drzewka. W niedługim czasie przedsiębiorstwo wystąpi z wnioskiem o dokonanie odbioru tego zadania.

- Przedsiębiorstwo „Maxbud”, które realizowało zadanie związane z budową drogi w Moszczonie Pańskiej i w Werpolu kończy już prace, pozostało jeszcze tylko ustawienie znaków i utwardzenie poboczy. W wyniku tej inwestycji powstało 1,5 km dróg o nawierzchni asfaltowej.

- kolejną inwestycją jest budowa parkingu przy Ośrodku Zdrowia i Aptece oraz chodnika na ul. Szkolnej. Zadanie te zostało zrealizowane w dość krótkim okresie czasu. Pozostało jeszcze wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych, wymiana drzwi i części witryny w budynku apteki oraz wymiana części ogrodzenia przy budynku Ośrodka Zdrowia. Prace zostaną zakończone najpóźniej do 10 lipca br.

- Przedsiębiorstwo, które realizowało zadanie w zakresie budowy zbiornika wodnego w miejscowości Chanie-Chursy zakończyło już prace. Wywieziono około 3600m3 kruszywa, co stanowi ¼ tego zadania, zalana została wodą powierzchnia około 0,20 ha. Na realizację tego zadania przewidywana była kwota 150 000 zł, a przedsiębiorstwo wykonało zadanie za kwotę 53 000 zł. Pozostała kwota została rozdysponowana w budżecie gminy, ale jest możliwość, że jeszcze raz w tym roku powrócimy do realizacji tego zadania i wywieziemy część kruszywa na nasze drogi. Dowiezione kruszywa nie zabezpieczyło potrzeb w zakresie drogownictwa na terenie naszej gminy.

-  Przedsiębiorstwo, które wygrało przetarg na realizacje zadania w zakresie remontu świetlicy w Siemichoczach dotychczas nie rozpoczęło prac. Uważamy, że w najbliższym tygodniu przedsiębiorstwo, te rozpocznie prace związane z realizacją tego zadania.

- w wyniku przetargu wyłonione zostało przedsiębiorstwo, które będzie realizowało zadanie w zakresie usuwania azbestu. Osoby, które złożyły wnioski i zostały objęte planem usuwania azbestu mogą już przystępować do zmiany pokrycia dachu.

- podziękował sołtysom za zaangażowanie i zagospodarowanie świetlic oraz posesji przy świetlicach, w szczególności w Augustynce i Wólce Nurzeckiej.

- w wyniku przetargu dokonano sprzedaży działki nr 294  o powierzchni 0,30 ha w miejscowości Chanie-Chursy  za cenę 31.820 zł, pozostałe ogłoszone do sprzedaży działki nie zostały. Ogłoszono po raz kolejny wykaz działek do sprzedaży, w którym dodatkowo naniesiono budynek po świetlicy w Werpolu i budynek po byłej szkole w Moszczonie Pańskiej.

- ogłoszono przetarg na sprzedaż płyt betonowych, pozyskanych z rozbiórki drogi dojazdowej na rekultywowanym składowisku śmieci. W wyniku przetargu sprzedano 120 płyt za kwotę 12 000 zł + VAT.

- ogłoszono konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Nurcu-Stacji, który odbędzie się 28 czerwca br.

 

Do punktu 4-go:

 

Interpelacje i zapytania radnych:

 

1/ Pani Małgorzata Kozulko – Radna. Nurzec – wnioskowała o ustawienie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów w sołectwie Nurzec Kolonia. Nadmieniła, iż mieszkańcy są oburzeni, że ustawiono kosze w miejscowości Żerczyce a Nurzec Kolonię pominięto.

 

2/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – zapytał, kiedy zostanie naprawiony mostek na drodze w miejscowości Wólka Nurzecka? Kiedy zostanie wykonana pokrywa i zabezpieczone szambo przy świetlicy w Wólce Nurzeckiej?

 

3/ Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Radna, Augustynka – wnioskowała o wyrównanie dogi w miejscowości Borysowszczyzna, która stała się trudno przejezdna po budowie wodociągu.

 

4/ Pan Jerzy Barańczuk – Radny, Klukowicze – wnioskował o zlikwidowanie studni przy drodze powiatowej w miejscowości Klukowicze.

 

5/ Pani Antonina Rosa – Radna., Nurzec-Stacja – wnioskowała, o wygospodarowanie środków finansowych i przystąpienie do utwardzona ulica Nowa w Nurcu-Stacji ?

 

Do punktu 5-go:

 

            Informację o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za rok 2010 na podstawie uchwały Nr XXVI/157/10 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym przypadających Gminie Nurzec-Stacja lub jej jednostkom organizacyjnym oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Informacja o załączeniu/ Zał. Nr 3.

 

            Opinię Komisji w sprawie informacji o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za rok 2010 na podstawie uchwały Nr XXVI/157/10 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym przypadających Gminie Nurzec-Stacja lub jej jednostkom organizacyjnym oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 4.

 

            Uwag do przedstawionej informacji nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych pozytywnie zaopiniowano i przyjęto omawianą informację.

 

Do punktu 6-go:

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2010 rok, Sprawozdanie finansowe za 2010 rok, roczne sprawozdanie finansowe instytucji kultury za 2010 rok oraz Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy.

/ Sprawozdania i opinia RIO w załączeniu/ Zał. Nr 5-8.

           

            Opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2010 i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji.

/opinia w załączeniu/ Zał. Nr 9.

 

            Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Nurzec-Stacja wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2010 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

/Uchwała w załączeniu/ Zał. Nr 10.

 

            Uwag do omawianych sprawozdań nie wniesiono.

 

            Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie projekty uchwał:

 

            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2010 rok. Została podjęta jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych.

/Uchwała Nr VI/40/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 11

 

            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury za 2010 rok został podjęta jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych.

/Uchwała Nr VI/41/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie udzielenie Wójtowi Gminy Nurzec-Stacja absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2010 rok została podjęta jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych.

/Uchwała Nr VI/42/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 13.

 

Do punktu 7-go:

 

Podjęcie uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji omówił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.

 

         Opinię Komisji do projektu uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 14.

 

         Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie omawiany projekt uchwały.

 

         W wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 Radnych podjęto uchwałę w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji.

/Uchwała Nr VI/43/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 15.

 

Do p. punktu 2-go:

 

         Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.

 

         Opinię Komisji do projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej..

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 16.

 

         Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie omawiany projekt uchwały.

 

         W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych podjęto uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji

/Uchwała Nr VI/44/2011w załączeniu/ Zał. Nr 17.

 

Do p. punktu 3-go:

 

         Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania przedstawiła Pani Bożena Szyszko – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji.

 

         Opinię Komisji do projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/  Zał. Nr 18.

 

         Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie omawiany projekt uchwały.

 

         W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych podjęto uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

/Uchwała Nr VI/45/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 19.

 

Do p. punktu 4-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

         Opinię Komisji do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 20.

 

          Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie omawiany projekt uchwały.

 

         W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych podjęto uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.

/Uchwała Nr VI/46/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 21.

 

Do p. punktu 5-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020 omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

         Opinię komisji do projektu uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020 przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 22.

 

          Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie omawiany projekt uchwały.

 

         W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych podjęto uchwałę w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020.

/Uchwała Nr VI/47/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 23.

 

Do p. punktu 6-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków omówił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.

 

         Opinię Komisji do projektu uchwały w sprawie przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 24.

 

         Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie omawiany projekt uchwały.

 

         W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych podjęto uchwałę w sprawie przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

/Uchwała Nr VI/48/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 25

 

Do p. punktu 7-go:.

 

          Z pismem Posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Pana Roberta Tyszkiewicza oraz wystosowanym przez niego apelem do władz Republiki Białorusi o jak najszybszą ratyfikację umowy o małym ruchu granicznym między Polską a Białorusią zapoznał Pan Zenon Podbielski - Przewodniczący Rady Gminy.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę, że w projekcie uchwały Rady Gminy błędnie wpisano datę ratyfikacji umowy tj. zamiast 2010 rok wpisano 2011 rok.

 

         Po szczegółowym przeanalizowaniu ustalono, że należy zmienić wpisany w projekcie uchwały rok 2011 na 2010.

 

          Projekt uchwały wystąpienia z apelem przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy, a następnie poddał go pod głosowanie.

 

         W wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 11 głosami za w obecności 11 radnych, została podjęta uchwała w sprawie wystąpienia z apelem.

/Uchwała Nr VI/49/2011 w załączeniu/ Zał. Nr 26.

 

Do punktu 8-go:

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych:

 

1. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zgłoszone zapytania radnych i tak:

 

1/. Odnośnie wniosku Pani Małgorzaty Kozulko Radnej, zam. Nurzec dotyczącego ustawienia koszy do selektywnej zbiórki odpadów w miejscowości Nurzec-Kolonia wyjaśnił, iż na terenie gminy mamy już dość dużo ustawionych koszy. Można by było ustawiać jeszcze dużo więcej tych pojemników, lecz wiąże się to z dość dużym obciążeniem dla budżetu gminy. Miesięczny koszt utrzymania pojemników wynosi 40 zł, a w skali roku musimy wydatkować około 500 zł za każdy pojemnik. Biorąc pod uwagę, że jest to mała miejscowość o rozproszonej zabudowie, a odległość do miejscowości Nurzec od poszczególnych gospodarstw jest zbliżona do odległości między zabudowania w tej miejscowości zaproponował, aby mieszkańcy Nurca Kolonii korzystali z pojemników do selektywnej zbiórki ustawionych przy sklepie w Nurcu lub przywozili przy okazji wyjazdu do Nurca-Stacji. Uważa, że miejscowości Nurzec-Stacja należałoby ustawić dodatkowe pojemniki z uwagi na liczbę mieszkańców. Odnośnie ustawienia pojemników w miejscowości Żerczyce wyjaśnił, iż zostały one tam ustawione, gdyż jest to większa miejscowość od Nurca Kolonii.

 

- Pani Małgorzata Kozulko – Radna, Nurzec – poinformowała, że w Nurcu jest jeden pojemnik na trzy miejscowości i są trudności z pomieszczeniem odpadów.

 

- Pan Piotr Jaszczuk- Wójt – zaproponował, aby ustawić kosze do selektywnej zbiórki w miejscowości Nurczyk, gdyż jest to miejscowość o zwartej zabudowie. Ustawienie koszy w tej miejscowości będzie służyło dla większej liczby gospodarstw a jednocześnie zwiększy się możliwość składowania odpadów.

 

- Pani Małgorzata Kozulko – Radna, Nurzec- poinformowała, że mieszkańcy miejscowości Nurczyk przychodząc do sklepu przynoszą selektywne odpady do pojemników w Nurcu, dlatego nie ma potrzeby ustawiania tam pojemników. O ustawienie pojemników proszą mieszkańcy Nurca Kolonii.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż będzie rozmawiał z MPO, gdyż stosują obecnie nieco niższe stawki i zostaną dostarczone pojemniki. Natomiast o ich ustawieniu zdecydują mieszkańcy. Kończąc apelował do mieszkańców za pośrednictwem radnych i sołtysów, aby nie wrzucano odpadów komunalnych do pojemników do selektywnej zbiórki.

 

2/ odnośnie wniosku Pana Michała Muszkatel dotyczącego naprawy mostku i wykonania nowej pokrywy na szambo przy świetlicy w Wólce Nurzeckiej wyjaśnił, iż z uwagi na krótki okres czasu zadania te nie zostały wykonane. Nadmienił, iż w gospodarce komunalnej zatrudnione mamy tylko dwie osoby, a zakres zadań jest bardzo duży. Występowaliśmy do Urzędu Pracy o skierowanie osób bezrobotnych do pracy w Urzędzie Gminy, jednak z uwagi na brak środków finansowych nie możemy pozyskać tych osób. Z uzyskanych informacji środki finansowe na zatrudnienie bezrobotnych mają pojawić się w miesiącu sierpniu wrześniu i wówczas będzie można zwiększyć zatrudnienie, a tym samym zwiększyć zakres prac.

 

3/ odnośnie wniosku Pani Magdaleny Miler-Wawrzyniak dotyczącego naprawy drogi w Boroysowszczyźnie. Wyjaśnił, iż droga ta została zniszczona podczas budowy wodociągu. Prace związane z naprawą tej drogi wykonano po zakończeniu budowy linii wodociągowej, a warunki atmosferyczne były niesprzyjające do wykonania tego zadania. Zapewnił, iż podczas odbioru tej inwestycji zostanie zwrócona uwaga dotycząca naprawienia tej drogi.

 

4/ odnośnie wniosku Pan Jerzego Barańczuka dotyczącego likwidacji studni przy drodze w Klukowiczach wyjaśnił, iż nic nie zostało wykonane w tej sprawie. Wystąpimy do powiatu o wykonanie tego zadania.

 

5/ odnośnie wniosku Pani Antoniny Rosa dotyczącego wygospodarowania środków finansowych na budowę ulicy Nowej wyjaśnił, iż projekt na budowę tej ulicy wykonano po to, aby wybudować tę ulicę. Z chwilą pojawienia się możliwości wygospodarowania środków finansowych na realizację tego zadania przystąpimy do jego realizacji. Nadmienił, iż zostały zmienione zasady dofinansowania do realizacji zadań własnych gminy w zakresie pomocy społecznej. W poprzednim okresie zadania te były w całości finansowane w budżetu państwa, obecnie 20 % musi być wkład gminy. Na realizację tych zadań wykorzystywana jest rezerwa wójta. Na budowę ulicy Nowej przewiduje wykorzystanie środków finansowych, które pozostaną z rozliczeń inwestycji już zaplanowanych.

 

Do punktu 9-go:

 

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

1/ Pan Anatol Wiktoruk – Sołtys Sołectwa Siemichocze – zapytał, kiedy zostaną rozpoczęte i zakończone prace związane z remontem świetlicy w Siemichoczach.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż ogłaszając przetarg wskazujemy maksymalny termin zakończenia realizacji zadania. Termin ten został określony na 31 sierpnia br. i wykonawca ma jeszcze czas na wykonanie zadania. Nadmienił, iż wykonawca przy podpisywaniu umowy zapewniał, iż już zamawia okna i po odbiorze okien rozpocznie prace związane z remontem. Obecnie przekłada termin rozpoczęcia prac, lecz mieści się on w terminie wykonania zadania.

 

- Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zaproponował aby rozwiązać umowę na realizacje tego zadania w związku z zagrożeniem wykonania zadania w terminie.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na realizację tego zadania pozyskaliśmy środki zewnętrze. Zmiana wykonawcy wpłynie na niedotrzymanie terminu realizacji zadania, a wykonawca mieści się w terminie i zapewnia, że zadanie będzie wykonane w terminie.

 

3/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – wnioskował o skierowanie pracowników i przycięcie żywopłotu na osiedlu „Zielone”.

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż jeśli będą możliwości to skieruje pracowników gospodarki komunalnej do przycięcia żywopłotu na osiedlu „Zielone”.

 

5/ Pan Jerzy Barańczuk – Radny, Wyczółki – przeprowadzić rozmowę z przewoźnikiem ‘Wojadżer”, aby uruchomił dodatkowy kurs z Czeremchy do Klukowicz przynajmniej w weekendy, gdyż obecnie mieszkańcy nie mają możliwości dojazdu z Klukowicz do Czeremchy, gdzie są środki komunikacji publicznej w kierunku Hajnówka, czy Białystok.

 

6/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wnioskował o naprawienie drogi Tymianka – Wólka Nurzecka, gdyż są dziury w jej nawierzchni. Wykonane prace remontowe tej drogi na zabezpieczają potrzeb.

- Czy zostało zakończone scalenie gruntów w miejscowości Wólka Nurzecka.

- Sprawa wysypywania śmieci do pojemników do selektywnej zbiórki odpadów przez mieszkańców. Niektórzy mieszkańcy zrezygnowali z pojemników na śmieci a odpady wynoszą do pojemników do selektywnej zbiórki.

 

7/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż trudno jest zmusić mieszkańców do zawarcia umów na odbiór śmieci. Uważa, że z chwilą wejścia w życie zmienionej ustawy o utrzymani czystości, każdy mieszkaniec będzie opodatkowany i wówczas sprawa ta zostanie rozwiązana.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – odnośnie naprawy drogi Tymianka – Wólka Nurzecka wyjaśnił, iż przeprowadził rozmowę ze Starostą i Powiatowym Zarządem Dróg. W rozmowie Pan Starosta poinformował, iż środki finansowe przewidziane na utrzymanie dróg zostały wydatkowane na zimowe utrzymanie. Obecnie brak jest środków finansowych na remonty dróg. Zwrócimy się o naprawienie tej drogi jednak nie mamy pewności, czy zadanie zostanie wykonane.

- Odnośnie scalenia poinformował, iż zostało ono zakończone. Obecnie napływają do Urzędu Gminy zmiany geodezyjne związane ze scaleniem.

 

9/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – zapytał, dlaczego w posiedzeniach Rady nie uczestniczy Radny Rady Powiatu. Uważa, że powinien on uczestniczyć w posiedzeniach i informować wyborców o realizacji zadań powiatu.

 

10/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, iż zaprasza na sesję Radnego Rady Powiatu, jednak nie zawsze obowiązki służbowe pozwalają na uczestniczenie w naszych posiedzeniach. Odnośnie realizacji zadań przez powiat poinformował, iż w powiecie też są trudności finansowe, a tym samym sa trudności z budową i utrzymaniem dróg.

 

11/ Pan Zdzisław Wysocki – mieszkaniec Nurca-Stacji – poinformował o niewłaściwym działaniu GOPS w sprawie uprzątnięcia mieszkania Pana Feliksa Pisarek. W lipcu 2009 roku zwracał się osobiście do GOPS o interwencje w tej sprawie. Pracownice GOPS nie weszły do mieszkania, gdyż on nie mógł wprowadzić do mieszkania. Dopiero po włamaniu do mieszkania przez Pana Dacewicza zostało zlecone uprzątnięcie mieszkania dla przedsiębiorstwa, które uprzątnęło mieszkanie i obciążyło kosztami zainteresowane. Uważa, że należało to wykonać w okresie, gdy funkcjonowało miejscowe składowisko śmieci wówczas byłyby niższe koszty.

 

12/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, iż Pan Pisarek jest osobą sprawną fizycznie i niezaradną życiowo. Pan ten od ponad 10 lat wypisuje różne czasopisma w firmach w7ypisz a wygrasz. Problem ten był znany GOPS i zakazano mu wypisywanie tych czasopism w miejscowym Urzędzie Pocztowym. Obecnie Pan ten jeździ do Siemiatycz i w dalszym ciągu składa zamówienia w Urzędzie Pocztowym w Siemiatyczach. Czasopismami tymi zostało zasypane mieszkanie. GOPS zalecił temu Pani uprzątnięcie mieszkania, jednak zalecenie nie zostało wykonane. W porozumieniu z tym Panem wystąpiono do Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Hajnówce o odebranie tych śmieci. Z chwila podpisywania umowy nie wiadomym było, że będzie aż tak wysoki koszt, gdyż trudno było ustalić właściwą ilość. Po wykonaniu całości zadania okazało się, że koszt wywozu wyniósł 2600 zł. Kwota ta została rozłożona na raty. Po opłaceniu rat, przy ostatniej racie Pan Wysocki zwrócił się z interwencją, że to niewłaściwe traktowanie człowieka. Po chorobie Pana Pisarka umieszczono w Domu Pomocy w Nurcu koło Bociek. Pan ten opuścił Dom Pomocy bez zezwolenia i wrócił do Pana Wysockiego, który nie powiadomił GOPS o fakcie opuszczenia domu pomocy przez pensjonariusza. W związku z zaistniała sytuacją wystąpiono do o wydanie postanowienia o umieszczeniu w domu pomocy bez zgody zainteresowanego. Obecnie Pan Pisarek oczekuje na miejsce w domu pomocy i jest trzeci w kolejce.

 

13/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy Pan Pisarek ma jakieś dochody.

 

14/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS wyjaśniła, iż osoba ta ma dochody w tytułu renty rodzinnej, renty socjalnej, dodatku sierocego i dodatku pielęgnacyjnego łącznie około 1700 zł miesięcznie.

 

15/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zaproponował, aby skierować opiekunkę do pomocy dla tego Pana.

 

16/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, że GOPS załatwił w szkole zupy dla Pana Pisarka i była skierowana pracownica socjalna, która nosiła je do domu. Pan ten nie otwierał drzwi, więc zupa w słoiku była zostawiana przy drzwiach. Następnego dnia w dalszym ciągu słoik z zupą nie był odbierany, więc zaprzestano tej formy pomocy. Kończąc poinformowała, że Pan ten w dalszym ciągu zamawia czasopisma, gdyż w czasie jego pobytu w szpitalu i domu pomocy dwa listy trafiło do GOPS, które dotyczyły wezwania do zapłaty za czasopisma. Pozostałą korespondencję przejął Pan Wysocki, dlatego trudno jest określić jakie obciążenia za czasopisma zostały przekazane. Warunki mieszkaniowe tego Pana są tragiczne, gdyż dach jest dziurawy, a koty wchodzą i wychodzą dachem, okna pozasłaniane blachą.

 

17/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy - zaproponował, aby przyśpieszyć umieszczenie tego pana w domu pomocy.

 

18/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – wyjaśniła, iż Pan Pisarek w okresie letnim nie chce przebywać w domu pomocy.

 

19/ Pan Zdzisław Wysocki – mieszkaniec Nurca-Stacji – stwierdził, iż należało wcześniej zająć się sprawą Pana Pisarka i uprzątną mieszkanie nie czekać na jego interwencję, a nawet po interwencji do czasu aż wysypisko śmieci zostało zamknięte.

 

20/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, od ilu lat jest Pan Wysocki w przyjaźni z Panem Pisarkiem?

 

21/ Pan Zdzisław Wysocki – mieszkaniec Nurca-Stacji – stwierdził, iż zna Pana Pisarka od 1970 r., gdyż budował on dom Pana Wysockiego.

 

22/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż Pan Wysocki powinien wcześniej wpłynąć na Pana Pisarka, aby uprzątnął swoje mieszkanie.

 

23/ Pan Zdzisław Wysocki – mieszkaniec Nurca-Stacji – stwierdził, iż Pan Pisarek nie wpuszczał go do swojego mieszkania.

 

24/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że osoba, o której rozmawiamy nie jest osoba nadużywającą alkoholu i nie zagraża też innym. Obecnie skoro osoba ta nie jest w stanie samodzielnie egzystować, zostanie umieszczona w domu pomocy.

 

25/ Pan Krzysztof Kołodziejczyk – Sołtys Sołectwa Zabłocie – wnioskował o zakup stołu do tenisa stołowego do świetlicy w Zabłociu.

 

26/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że nie powinno być problemów z zakupem stołu do świetlicy w Zabłociu. Poinformował, też, że została już przejęta od GS druga część budynku świetlicy.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski zamknął obrady VI sesji Rady Gminy.

 

Na tym protokół VI sesji Rady Gminy zakończono.

 

Protokołowała:                                                           Przewodniczący Rady

 

Eugenia Naumiuk                                                                  Zenon Podbielski

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2012-03-05

Data modyfikacji: 2012-03-05

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2012-03-05