Zarządzenie Nr 52/07
Zarządzenie Nr 52/07
Wójta Gminy Nurzec Stacja
z dnia 07 grudnia 2007r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji pełnej rocznej składników majątkowych Gminy w 2007 roku
Na podstawie art.26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości /teks jednolity z 2002r. Dz.U. Nr 76 poz.694, z późn.zm./ oraz na podstawie zarządzenia Nr 5/99 Wójta Gminy Nurzec Stacja z dnia 10.03.1999r. w sprawie przyjęcia instrukcji dotyczącej inwentaryzacji, zarządzam:
§ 1.
Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej w składzie:
1. Pan Krzysztof Staniszewski – Przewodniczący
2. Pani Eugenia Naumiuk – Członek
3. Pani Irena Chilińska – Członek
§ 2.
Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji rocznej składników majątkowych w :
1. Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja
2. Ochotniczych Strażach Pożarnych
3. Gminnym Ośrodku Upowszechniania Kultury w Nurcu- Stacji
4. Gminnej Bibliotece Publicznej w Nurcu-Stacji i Filiach w Klukowiczach i Tymiance
5. Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji
6. Szkole Podstawowej w Nurcu-Stacji
7. Szkole Podstawowej w Siemichoczach
8. Gimnazjum w Nurcu-Stacji
9. Przedszkolu w Nurcu-Stacji
wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Powołanie składów zespołów spisowych nastąpi odrębnym zarządzeniem wewnętrznym.
§ 4.
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
1. środki trwałe
2. pozostałe środki trwałe i wyposażenie
3. materiały i towary
4. pieniężne składniki majątkowe tj. gotówka w kasie , czeki
5. rozrachunki finansowe tj. środki pieniężne w drodze; salda rachunków bankowych i pożyczek; salda rozrachunków z dostawcami i odbiorcami; salda rozrachunków publiczno-prawnych; salda innych należności i zobowiązań
6. środki trwałe w budowie
7. druki ścisłego zarachowania
§ 5.
1. Składniki majątku wymienione w § 4 pkt. 1-3 należy spisać na arkuszach spisu z natury.
2. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.
3. Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 5-6 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów oraz poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.
4. Inwentaryzację składników majątku wymienionego w § 4 pkt 7 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z księgi druków ścisłego zarachowania w drodze spisu z natury.
§ 6.
Spisu z natury inwentaryzowanych składników zespoły spisowe są zobowiązane dokonać w okresie od dnia 10 grudnia 2007r. do 31 grudnia 2007r. według stanu na dzień 31.12.2007 roku i przekazać arkusze spisowe dla Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej w terminie do 05 stycznia 2008r.
§ 7.
Rozliczenia spisu z natury dokona pracownik merytorycznie odpowiedzialny w terminie do dnia 15 stycznia 2008r., a jego wyniki przedstawi niezwłocznie Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 8.
Wykonanie zarządzenia zleca się Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej i Skarbnikowi Gminy.
§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 52/07 z dnia
07 grudnia 2007r. Wójta Gminy Nurzec-Stacja
HARMONOGRAM INWENTARYZACJI NA 2007 ROK
Lp. | Przedmiot inwentaryzacji | Obiekt zinwentaryzowania | Termin przeprowadzenia inwentaryzacji | Rodzaj, forma, metoda, technika inwentaryzacji |
1. | Grunty | Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego i ewidencji analitycznej | Od 31.12.2007 Do 04.01.2008 | Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r. |
2. | Środki trwałe | Dane ewidencji księgowej | Od 10.12.2007 Do 31.12.2007 | Spis z natury wg stanu na 31.12.2007r. |
3. | Pozostałe środki trwałe i wyposażenie | Dane ewidencji księgowej | Od 10.12.2007 Do 31.12.2007 | Spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
4. | Wartości niematerialne i prawne | Dane ewidencji księgowej | Od 31.12.2007 Do 04.01.2008r. | Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r. |
5. | Środki trwałe w budowie | Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego | Od 31.12.2007 Do 04.01.2008r. | Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r. |
6. | Rozrachunki publiczno-prawne | Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego | Od 31.12.2007 Do 04.01.2008r. | Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r. |
7. | Należności i zobowiązania | Wszystkie należności i zobowiązania z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych | Od 31.12.2007 Do 15.01.2008 | Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r. |
8. | Środki pieniężne w kasie | Kasa znajdująca się w Urzędzie Gminy | 31.12.2007 | Roczna, pełna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
9. | Środki pieniężne w kasie | Kasy obsługujące rachunki dochodów własnych przy Gimnazjum, Przedszkolu, Szkole Podstawowej w Siemichoczach | 31.12.2007r. | Roczna, pełna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
10. | Druki ścisłego zarachowania | Kasa znajdująca się w Urzędzie Gminy | 31.12.2007 | Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
11. | Materiały: opał, paliwo, olej opałowy i inne | Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego | 31.12.2007 | Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
12. | Materiały i towary na stanie magazynów przy świetlicach z dożywianiem | Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego | Od 24.12.2007 Do 31.12.2007 | Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
13. | Materiały na stanie magazynowym Urzędu Gminy | Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego | Od 10.12.2007 Do 31.12.2007 | Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r. |
Metryka strony