Ogłoszenie o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
WÓJT GMINY NURZEC-STACJA
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
KIEROWNIK URZĘDU STANU CYWILNEGO
1. Wymagania niezbędne:
Kandydatem może być osoba, która:
1. jest obywatelem polskim,
2. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw
publicznych,
1. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4. cieszy się nieposzlakowana opinią,
5. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym
stanowisku,
6. ukończyła studia prawnicze lub administracyjne i uzyskał tytuł magistra lub
ukończył podyplomowe studia administracyjne,
7. posiada łącznie co najmniej 5 lat stażu pracy :
- na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w biurach jednostek
samorządu terytorialnego, lub
- w służbie cywilnej, lub
- w urzędach państwowych z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i
obsługi, lub
- w służbie zagranicznej z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.
1. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawnych:
a. Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego,
b. Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
c. Kodeks postępowania cywilnego,
d. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 października
1998 roku w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów stanu
cywilnego, sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego , ich kontroli ,
przechowywania i zabezpieczenia oraz wzorów aktów stanu cywilnego,
i ich odpisów , zaświadczeń i protokołów,
e. Konkordat między Stolicą Apostolską a Rzeczypospolitą Polską,
f. ustawa o zmianie imion i nazwisk,
g. Konwencja nr 3 dotycząca międzynarodowej wymiany informacji z zakresu stanu cywilnego,
h. Konwencja nr 17 w sprawie zwolnienia od legalizacji niektórych aktów i dokumentów ,
i. Konwencja nr 16 dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów
skróconych aktów stanu cywilnego,
j. Bruksela II – Rozporządzenie Rady (WE) nr 1347/2000 z dnia 29 maja
2000 r. o jurysdykcji oraz uznawaniu i wykonywaniu orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej za wspólne dzieci obojga małżonków,
k. Bruksela II a – rozporządzenie Rady (WE) nr 2201/2003 z dnia 27
listopada 2003 r. dotyczące jurysdykcji oraz uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej, uchylające rozporządzenie (WE) nr 1347/2000 - data wejścia w życie 1.08.2004, data stosowania 1.03.2005 r.,
l. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
m. Ustawa z dnia 12 listopada 1965 roku Prawo międzynarodowe prywatne w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań na stanowisku,
n. Ustawa o opłacie skarbowej,
o. Ustawa z dnia 16 października 1992 roku o orderach i odznaczeniach,
p. Ustawa z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych,
q. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych,
r. Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznych,
s. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
t. Ustawa o samorządzie gminnym,
u. Ustawa o pracownikach samorządowych,
v. Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
1) komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole,
2) znajomość obsługi komputera,
3) inne posiadane uprawnienia.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Kierownika Urzędu Stanu cywilnego należy:
a) rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów, prowadzenie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych,
b) wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego,
c) przyjmowanie w formie uroczystej oświadczeń o zawarciu małżeństwa,
d) przyjmowanie oświadczeń woli z zakresu prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
e) wydawanie decyzji na podstawie prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
f) wydawanie zaświadczeń z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego,
g) organizowanie jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego, prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zmianie imion i nazwisk
oraz
2) realizacja zadań z zakresu oświaty i wychowania, spraw społecznych i
obywatelskich:
a) wydawanie dokumentów tożsamości oraz zaświadczeń z tego zakresu,
b) prowadzenie spraw z zakresu oświaty i wychowania należących do kompetencji Gminy,
c) koordynowanie i kontrolowanie pracy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego,
d) prowadzenie spraw związanych z powołaniem i odwołaniem Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego,
e) współdziałanie z Dyrektorem zespołu w zakresie przeglądu technicznego budynków i infrastruktury oraz prowadzenia inwestycji i remontów tych placówek,
f) nadzorowanie prawidłowości prowadzenia akt osobowych w placówkach oświatowych, oraz dokonywanie okresowych analiz i ocen w zakresie oświaty,
g) prowadzenie dokumentacji arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych,
h) gromadzenie i przekazywanie, wytycznych i innych materiałów dotyczących oświaty Dyrektorowi zespołu,
i) organizowanie dowożenia uczniów do placówek oświatowych,
j) przygotowywanie decyzji w zakresie pomocy dla uczniów szkół,
k) przygotowywanie decyzji, zaświadczeń w sprawie uzyskiwania zezwoleń na sprzedaż napoi alkoholowych oraz nadzorowanie ich realizacji,
l) organizowanie uroczystości jubileuszowych,
m) prowadzenie spraw dotyczących zbiórek publicznych,
n) prowadzenie spraw związanych z repatriacją,
o) wykonywanie zadań wspólnych realizowanych przez komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy urzędu.
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2)kwestionariusz kandydata C.V. (do pobrania na stronie www.bip.nurzec.wrotapodlasia.pl lub w Urzędzie Gminy, p.5) – wzór zał. Nr 1,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie świadectw bądź dyplomów potwierdzających wykształcenie,
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
6) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych – wzór zał. Nr 2,
7) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – wzór zał. Nr 3,
7) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do
celów naboru – wzór zał. Nr 4..
5. O dane stanowisko nie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz
obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub
przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Nurzec-Stacja, pok. nr 5 w godz. 730 – 1530, pocztą elektroniczną na adres: ug_nurzecst@zetobi.com.pl w przypadku posiadanych uprawnień do kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub pocztą na adres: Urząd Gminy Nurzec-Stacja, ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego”, w terminie do dnia 16 sierpnia 2011 r.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Nurzec-Stacja po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.nurzec.wrotapodlasia.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Nurzec-Stacja.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458)”.
Wójt
Piotr Jaszczuk
Metryka strony