Protokół Nr 4/07

 

P R O T O K O Ł Nr 4/07

 

z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 29 marca 2007 r.

 

Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pani Antonina Rosa                                  - Przewodnicząca Komisji,

2. Pan Jerzy Barańczuk                                - Członek Komisji.

3. Pani Beata Dubińska                                 - Członek Komisji,

4. Pani Katarzyna Jezierska                          - Członek Komisji,

5. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz         - Członek Komisji.

6. Pan  Michał Muszkatel                             - Członek Komisji,

7. Pan Jarosław Nikiforuk                            - Członek Komisji,

8. Pan Zbigniew Olesiński                            - Członek Komisji,

9. Pan Jan Raczyński                                  - Członek Komisji,

10. Pan Roman Wudarski                             -  Członek Komisji.

 

Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pan Jerzy Fiedoruk                                   - Członek Komisji.

 

Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:

 

1. Pan Jerzy Olesiuk                            - Przewodniczący Komisji,

2. Pan Wiktor Karpiuk                         - Z-ca Przewodniczącego Komisji

3. Pan Michał Jadczuk                         - Członek Komisji,

/Listy obecności w załączeniu/      Zał. Nr 1

 

Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1. Pan Piotr Jaszczuk                                - Wójt,

2. Pan Krzysztof Staniszewski                 - Sekretarz Gminy,

3. Pani Maria Szatyłowicz                    - Skarbnik Gminy,

4. Pani Irena Kowalewicz                   - Referent Urzędu Gminy,

5. Pani Bożena Szyszko                      - Kierownik GOPS,

 

W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 12 głosami za, powierzyły przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu Panu Jerzemu Olesiuk - Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący obrad Pan Jerzy Olesiuk zapoznał z proponowanym porządkiem posiedzenia.

 

Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował o wprowadzenie do porządku posiedzenia punktu: Rozpatrzenie wniosku o wybór drugiego zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy.

 

W wyniku jawnego glosowania wniosek o wprowadzenie do porządku posiedzenia punktu: Rozpatrzenie wniosku o wybór drugiego zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy został przyjęty 9 głosami za przyjęciem i 3 glosami wstrzymującymi.

 

Przewodniczący posiedzenia poddał pod glosowanie przyjęcie porządku posiedzenia wraz z proponowaną zmianą.

 

W wyniku jawnego głosowania porządek obrad wraz ze zmianą, został przyjęty jednogłośnie 12 głosami  za, w obecności 12 członków komisji.

 A brzmi ona następująco:

 

1.       Informacja o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za 2006 rok na podstawie uchwały Rady Gminy Nurzec-Stacja Nr XXVI/151/06 z dnia 31 sierpnia 2006 r..

2.       Sprawozdanie z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2006 rok.

3.       Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2006 r.                   - Absolutorium Wójtowi Gminy.

4.        Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

1/ Zmiany w planie budżetu gminy na 2007 rok.

2/ Ustalenia opłat, za niektóre świadczenia świadczone przez  przedszkole samorządowe.

3/ Ustalenia opłaty za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej.

4/ Zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nurzec-Stacja.

5/ Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja.

5.       Rozpatrzenie wniosku o wybór drugiego zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy

6.        Sprawy różne.

 

Do punktu 1-go:

 

Informację o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za 2006 rok na podstawie uchwały Rady Gminy Nurzec-Stacja Nr XXVI/151/06 z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych Gminy Nurzec-Stacja oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów lub osób do tego uprawnionych przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy.

/Informacja w załączeniu/. Zał. Nr 2

 

                Uwag do przedstawionej informacji nie wniesiono.

 

                W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za, w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowała: informację o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za 2006 rok na podstawie uchwały Rady Gminy Nurzec-Stacja Nr XXVI/151/06 z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych Gminy Nurzec-Stacja oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów lub osób do tego uprawnionych.

/Opinia komisji w załączeniu/. Zał. Nr 3.

Do punktu 2-go:

 

                Sprawozdanie z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2006 rok przedstawiła Pani Bożena Szyszko - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

/Sprawozdanie w załączeniu/. Zał. Nr 4.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy wykazane w 2006 r. większe o 2000 zł wpływy z tytułu opłaty za sprzedaż alkoholu przejdą na rok 2007.

 

2/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - podziękował, za pozytywne załatwienie wniosków i zakup sprzętu sportowego dla młodzieży.

 

3/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - wyjaśniła, iż środki finansowe z opłat z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych nie wygasają, lecz przechodzą na rok następny. W związku z większym wykonaniem dochodów w roku 2006 w tym dziale, zwiększone zostały wydatki na 2007 r. o kwotę 2208 zł.

 

                Po szczegółowym przeanalizowaniu sprawozdania z realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2006 r. Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 radnych, pozytywnie zaopiniowały omawiane sprawozdanie.

/Opinia Komisji w załączeniu// Zał. Nr 5.

 

Do punktu 3-go:

 

                Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy.

/Sprawozdanie w załączeniu/. Zał. Nr 6.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy wykazana nadwyżka budżetowa w poszczególnych działach została uwzględniona do uchwalonego budżetu gminy na 2007 r.? Czy tę nadwyżkę obecnie można będzie rozdysponować?

 

2/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - zapoznała z przepisami ustawy prawo o finansach publicznych w zakresie budżetu gminy. Wykazana kwota 401 tys. zł, jest to różnica pomiędzy osiągniętymi dochodami a wydatkami. Z kwoty tej spłacona została pożyczka w kwocie 380 tys. zł, pozostała kwota 20 tys. zł. Ogółem na 2007 r. mamy wolnych środków 98 tys. zł. W uchwale budżetowej wprowadzone zostały wolne środki na poziomie 80 tyś zł. W rezerwie mamy około 18 tys. zł.

 

3/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - poinformował, iż uchwalając budżet na 2006 r. były planowane środki na spłatę kredytu.

 

4/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - poinformowała, iż planowane były środki na spłatę kredytu jako wolne środki.

5/ Pan Michał Jadczuk - Członek Komisji Rewizyjnej - zapytał, jakie to są wydatki na realizację umowy na odbiór pad łych zwierząt.

 

6/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - poinformowała, że mamy zawartą umowę z firmą, która odbiera upadłe zwierzęta od rolników.

 

7/ Pan Michał Jadczuk - Członek Komisji Rewizyjnej - zapytał, czy rolnicy dopłacają do odbioru, padłych zwierząt.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - poinformował, iż firma odbiera padłe zwierzęta w ramach umowy z Urzędem Gminy. Rolnicy nie ponoszą opłat.

 

9/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zwrócił uwagę, że na budowę drogi do Zalesia i w Wólce Nurzeckiej pozyskano więcej środków aniżeli zostało wydatkowano.

 

10/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - wyjaśniła, iż nie było możliwości uzyskania więcej środków, aniżeli zostało wydatkowane.

 

11/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - stwierdził, iż w dziale Kultura i sport nie zostały wykorzystane środki finansowe. Proponował, aby kwotę 1800 zł przeznaczyć na remont 2 koszy i tablic na boisku po Jednostce Wojskowej.

 

12/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - przypomniała, iż niewygaszane są tylko środki przewidziane na realizację gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych. Pozostałe środki przechodzą do nadwyżki budżetowej.

 

13/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował, aby z kwoty 2000 zł w kulturze i sporcie przeznaczyć część środków na remont koszy i tablic na boisku sportowym.

 

14/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - wyjaśnił, iż w chwili obecnej nie ma możliwości wygospodarowania środków na remont tablic i koszy na boisku sportowym.

 

15/ Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - przypomniał, iż w poprzednim okresie informowano, że kierownik GOUK wystąpiła o dofinansowanie na remont szatni i boiska sportowego.

 

16/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - wyjaśnił, iż był złożony wniosek o dofinansowanie na remont boiska sportowego, lecz wniosek nasz został załatwiony negatywnie.

 

17/ Pan Wiktor Karpiuk - Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej - zapytał, dlaczego mamy dopłacać do przejęcia budynków od Nadleśnictwa.

 

18/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - wyjaśniła, iż nie dopłacamy do przejętych budynków od Nadleśnictwa. Wykazane koszty są związane z zastępstwem procesowym.

 

19/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zapytał, ile jest zatrudnionych opiekunek do dowożenia dzieci.

 

20/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - poinformowała, iż jest zatrudniona jedna opiekunka do dowożenia dzieci.

 

                Na tym zakończono dyskusję nad sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2006 r.

 

                Poszczególne komisje odbyły samodzielne posiedzenia w temacie wyrażenia opinii do sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 r.

 

Posiedzenie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

                Posiedzeniu Komisji Problemowo Budżetowej przewodniczyła Pani Antonina Rosa Przewodnicząca Komisji.

 

                Po szczegółowym przeanalizowaniu Komisja w wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 10 głosami w obecności 10 członków pozytywnie zaopiniowała wykonanie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 r. i przyjęła wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

/Opinia Komisji w załączeniu/.  Zał. Nr 7.

 

Posiedzenie Komisji Rewizyjnej:

 

                Posiedzeniu Komisji Rewizyjnej przewodniczył Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji.

 

                Po szczegółowym przeanalizowaniu sprawozdania i zapoznaniu się z opinią Komisji Problemowo Budżetowej Komisja jednogłośnie 3 głosami za w obecności 3 członków komisji pozytywnie zaopiniowała przedstawione sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i jednogłośnie 3 głosami za, przyjęła wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

/Opinia Komisji w załączeniu/.  Zał. Nr 8.

 

Do punktu 4-go:

 

Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany w planie budżetu gminy na 2007 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy. Poinformowała, że [po przekazaniu projektu uchwały, zaszła konieczność wprowadzenia kolejnej zmiany, w związku ze zmniejszeniem subwencji wyrównawczej.

/Projekt uchwały w załączeniu/.  Zał. Nr 9.

 

                Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

                W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami w  obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały do rozpatrzenia przez Radę Gminy.

/Opinia Komisji w załączeniu/.  Zał. Nr 10.

 

Do p. punktu 2-go:

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat, za niektóre świadczenia świadczone przez przedszkole samorządowe omówił Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/. Zał. Nr 11.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pani Beata Dubińska - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zaproponowała, aby opłatę za przedszkole ustalić kwotowo, gdyż ustalona opłata procentowo trudna będzie do realizacji z uwagi na zmienność średniej płacy.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - wyjaśnił, iż ustalając opłatę procentowo nie będziemy musieli rok rocznie zmieniać tej uchwały, gdyż będzie ona wzrastała wraz ze wzrostem płac.

 

3/ Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował, aby ustalić opłatę za przedszkole kwotowo, która będzie obowiązywała przez kilka lat.

 

4/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - poparł wniosek radnego Wudarskiego, aby ustalić opłatę za przedszkole kwotowo, która będzie obowiązywała przez kilka lat.

 

5/ Pani Katarzyna Jezierska - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - uważa, że obecna opłata za przedszkole jest zbyt niska. Podwyższenie jej kwotowo na kilka lat, spowoduje zbyt duży wzrost, co wywoła niezadowolenie społeczne.

 

6/ Pan Jarosław Nikiforuk - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował, aby ustalić opłatę stałą za przedszkole procentowo do wynagrodzeń.

 

7/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - proponowała, aby ustalić odpłatność za przedszkole procentowo, dopisując, że opłata będzie zaokrąglana do pełnej złotówki.

 

8/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej wnioskował, aby przychylić się do wniosku Pani Skarbnik i ustalić odpłatność za przedszkole w wysokości 8% minimalnego wynagrodzenia, wprowadzając zapis, o zaokrąglaniu do pełnej złotówki.

 

9/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - stwierdził, obecnie obowiązująca uchwała nie była zmieniana przez okres 4 lat. Przyjmują, że zostanie przyjęta uchwała o ustaleniu stawki procentowo, to opłata będzie sukcesywnie wzrastała, nie wprowadzając przerażającej podwyżki.

 

10/ Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zgłosił wniosek formalny, aby ustalić opłatę za przedszkole kwotowo w kwocie 70 zł.  

 

                Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie wniosek Radnego Wudarskiego dotyczący ustalenia opłaty za przedszkole w kwocie 70 zł.

 

                W wyniku jawnego głosowania Komisja 6 głosami za, 2 przeciw i 5 wstrzymującymi przyjęła wniosek Radnego Wudarskiego.

 

                Projekt uchwały wraz z przyjętą zmianą przedstawił Pan Jerzy Olesiuk.

 

                W wyniku jawnego głosowania Komisja 6 głosami za, 1 głosem przeciw i 6 głosami wstrzymującymi pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w wersji, w której opłata zostanie ustalona kwotowo w kwocie 70 zł.

/Opinia Komisji w załączeniu/.  Zał. Nr 12.

 

Do p. punktu 3-go:

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej omówił Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/.  Zał. Nr 13.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, kto najczęściej wnosi opłaty za zajęcie pasa drogowego.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - poinformował, iż najczęściej z pasa drogowego korzysta telekomunikacja i energetycy.

 

3/ Pan Michał Jadczuk - Członek Komisji Rewizyjnej - zapytał, czy firmy te płacą mieszkańcom za przejście przez ich grunty.

 

4/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - wyjaśnił, zasady korzystania z przejścia linii energetycznej przez grunty prywatne. Nadmienił, iż firmy, te najczęściej proszą o wyrażenie zgody na przejście a po podpisaniu zgody nie wnoszą opłat.

 

5/ Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy firmy prowadzące eksploatację wodociągu i kanalizacji wnoszą opłaty za zajęcia pasa drogowego.

 

6/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - poinformował, iż wodociągi i kanalizacja jest własnością gminy i trudno jest, aby my sami sobie wnosili opłaty.

 

                W wyniku jawnego glosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia opłaty za zajęcia pasa drogowego drogi gminnej w wersji przedłożonej przez Wójta.

/Opinia Komisji w załączeniu/. Zał. Nr 14.

 

Do p. punktu 4-go:

Projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nurzec-Stacja omówił Pan Piotr Jaszczuk - Wójt. Nadmienił, iż po konsultacji z radcą prawnym zachodzi potrzeba zmiany projektu uchwały, gdyż przedłożony projekt uchwały w pierwotnej wersji nie pozwoli przyspieszyć załatwienia sprawy.

/Projekt uchwały w załączeniu/. Zał. Nr 15.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - zapewnił, iż w sprawach niezbyt jasnych, będzie konsultował indywidualnie z radnymi.

 

2/ Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował, aby przyjąć projekt uchwały w wersji z rozszerzonymi upoważnieniami dla wójta. Nadmienił, iż gdyby działo się coś niepokojącego w działalności wójta, wówczas będzie można zmienić uchwałę.

 

3/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - poparł wniosek w sprawie udzielenia upoważnienia dla wójta w zakresie gospodarowania mieniem gminy. Nadmienił, iż w poprzednim okresie nie zostało udzielone upoważnienie w związku z tym, że były dodatkowe faktury za realizację inwestycji w zakresie kanalizacji.

 

4/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - stwierdził, iż dodatkowe faktury nie miały związku z upoważnieniem w zakresie gospodarowania mieniem gminy.

 

                W wyniku jawnego glosowania Komisja 10 głosami za i 1 głosem wstrzymującym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nurzec-Stacja.

/Opinia Komisji w załączeniu/.  Zał. Nr 16.

 

Do p. punktu 5-go:

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja omówiła Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy.

 

Po szczegółowym przeanalizowaniu projektu uchwały oraz wysłuchaniu wyjaśnień Pani Ireny Kowalewicz - Referenta Urzędu Gminy Komisja jednogłośnie 11 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

/Opinia Komisji w załączeniu/.  Zał. Nr 17.

 

Do punktu 7-go:

 

Rozpatrzenie wniosku o wybór drugiego zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy.

1/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - wyjaśnił, iż wniosek ten nie zostanie ujęty do programu sesji. Proponował, aby ktoś z radnych zgłosił ten wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego wyboru zastępcy przewodniczącego rady. Projekt uchwały możemy przygotować.

 

Komisja 7 głosami za i 4 głosami wstrzymującymi przyjęła wniosek, aby zgłosić go na sesji Rady Gminy.

/Wniosek w załączeniu/.  Zał. Nr 18.

 

Do punktu 8-go:

 Sprawy różne:

1.       Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował o oczyszczenie studzienek kanalizacji burzowej.

 

2.       Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - zapoznał z przepisami dotyczącymi oświadczeń lustracyjnych.

 

3.       Pan Piotr Jaszczuk -  Wójt - poinformował, iż jest możliwość przejęcia lokalu po Klubie w Jednostce Wojskowej. Lokal ten jest wyceniony na kwotę 22 tys. z. Możliwe, że moglibyśmy pozyskać ten lokal nieodpłatnie, jednak koszty eksploatacji tego budynku byłyby dość wysokie, gdyż jego kubatura wynosi 400 m².

Następnie poprosił o zajęcia stanowiska odnośnie określenia w zakresie budowy dróg powiatowych.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - wnioskował, aby zakończyć budowę drogi Tymianka - Wólka Nurzecka.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - poddał pod rozwagę wniosek, aby zaproponować budowę drogi Nurzec-Stacja - Siemichocze - Klukowicze, stanowiłoby to pewien ciąg drogowy.

 

3/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - uważa, że powiat traktuje naszą gminę po macoszemu. Zaproponował, aby decyzję w sprawie określenia zadań w zakresie budowy dróg powiatowych podjąć na sesji, gdyż jest wiele pilnych zadań i trudno jest podjąć decyzję na dzisiejszym posiedzeniu komisji.

 

4.       Pan Roman Wudarski - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zaproponował, aby odnośnie przejęcia budynku po klubie w Jednostce Wojskowej skonsultować z mieszkańcami. Uważa, że przyjmując ten budynek można by było utworzyć dom kultury.

 

5.       Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - poinformował, iż wspólnota na osiedlu po Jednostce Wojskowej planuje budowę kotłowni, która obniży koszty ogrzewania. Obniżając koszty ogrzewania koszty eksploatacji budynku ulegną również zmniejszeniu.

 

6.       Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - poprosił o zajęcie stanowiska w zakresie określenia zadań w zakresie dróg powiatowych, gdyż mamy termin udzielenia odpowiedzi do 7 kwietnia br.

 

7.       Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował o wymianę żarówek oświetlenia ulicznego we wsi Zalesie oraz naprawę przepustów w Zalesiu.

Następnie zwrócił uwagę, że ustalona dieta dla Przewodniczącego Rady Gminy jest zbyt wysoka. Wnioskował o obniżenie diety Przewodniczącemu Rady Gminy, co pozwoli na realizację wielu zadań.

 

Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

 

Protokołowała:                                                      Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

E. Naumiuk                                                                                Jerzy Olesiuk                                                                                                   

                                                               Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej

                                                                                              Antonina Rosa

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Staniszewski

Wprowadzający: Krzysztof Staniszewski

Data wprowadzenia: 2007-06-08

Data modyfikacji: 2007-06-08

Opublikował: Krzysztof Staniszewski

Data publikacji: 2007-06-08