Zarządzenie Nr 37/08

 
 
 
ZARZĄDZENIE Nr 37/08
WÓJTA GMINY NURZEC-STACJA
z dnia 29 września 2008 r.
 
w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
 
 
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) i art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793 oraz Nr 176, poz. 1238) zarządzam, co następuje:
 
 
§ 1.
Powołuje się Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w składzie:
 
1)      Renata Gierasimowicz – Przewodniczący Komisji,
2)      Bożena Marianna Szyszko– Wiceprzewodniczący Komisji,
3)      Urszula Popławska – Sekretarz Komisji,
4)      Irena Szpańska – Członek Komisji,
5)      Barbara Pucyk – Członek Komisji,
6)      Olga Naumnik – Członek Komisji,
7)      Elżbieta Wierchow – Członek Komisji,
8)      Krzysztof Staniszewski- Członek Komisji.
§ 2.
1. Wprowadza się Regulamin Pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów 
    Alkoholowych, który stanowi załącznik do niniejszego Zarządzenia.
 
2. Zobowiązuje się członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  
    do realizacji niniejszego Zarządzenia.
§ 3.
Komisja wykonuje zadania wynikające z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z poź. zm.) , Regulaminu Pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z innych przepisów.
§ 4.
Członkowie Komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.
§ 5.
Traci moc Uchwała Nr 61/73/01 Zarządu Gminy Nurzec-Stacja z dnia 19 października 2001 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
                                                                                                                      Wójt
 
                                                                                                              Piotr Jaszczuk
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik
do Zarządzenia nr 37/08
Wójta Gminy Nurzec-Stacja
z dnia 29-09-2008 r.
 
R E G U L A M I N   P R A C Y
 
GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
 
§ 1.
 
 Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz.1231 ze zmianami) oraz niniejszego Regulaminu.
 
§ 2.
 
 Członków Komisji powołuje i odwołuje Wójt Gminy Nurzec-Stacja.
 
§ 3.
 
Siedziba Komisji mieści się w Nurcu-Stacji przy ul. Żerczyckiej 34.
 
§ 4.
 
Obsługę biurową Komisji zapewnia Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji.
 
§ 5.
 
Działalność Komisji jest finansowana z budżetu Gminy Nurzec-Stacja .
 
§ 7.
 
1. Posiedzenia Komisji zwołuje i prowadzi jej Przewodniczący.
2. W przypadku barku możliwości zwołania posiedzenia Komisji przez Przewodniczącego,  
    wyznacza on Wiceprzewodniczącego do dokonania czynności opisanej w § 7 ust.1 
    niniejszego regulaminu.
2. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności przynajmniej połowy 
     członków w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
 
§ 8.
 
Wynagrodzenia członków Komisji określa Rada Gminy Gminnym w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
 
                                                          
§ 9.
 
 Do zadań Komisji należy:
1. Inicjowanie zadań wynikających z art.41 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
2. Przyjęcie zgłoszenia o przypadku wystąpienia nadużywania alkoholu z jednoczesnym wystąpieniem przesłanek z art. 24 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu    alkoholizmowi.
3. Wezwanie na rozmowę osoby, co do której wpłynęło zgłoszenie i zmotywowanie jej do leczenia odwykowego.
4. Podejmowanie czynności w zakresie procedury przygotowawczej związanej z     zadaniami ustawowymi tej Komisji, w tym czynności związane z przygotowaniem     wniosku do sądu w sprawie orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
 5. Inicjowanie postępowań opiekuńczych w sprawach dzieci z rodzin alkoholowych.
 6. Współpraca z właściwymi komórkami policji w celu diagnozowania oraz   zapobiegania zjawiskom patologii.
 7. Kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia w stosunku     do podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży:
a) Kontroli podlegają przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych   
    przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży;
b) Kontrole przeprowadzają upoważnieni członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania  
    Problemów Alkoholowych lub wspólnie z funkcjonariuszami Policji;
c) Zakres kontroli obejmuje:
- zgodność prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z aktualnie ważnym
            zezwoleniem, 
- przestrzeganie warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
            alkoholizmowi;
d) Osoby kontrolujące mają prawo do:
            - wstępu na teren nieruchomości, obiektu, lokalu lub ich części, gdzie jest    
prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, w dniach i godzinach otwarcia,
            - żądania okazania zezwoleń oraz pisemnych lub ustnych wyjaśnień;  
e) Czynności kontrolnych, dokonuje się w obecności kontrolowanego, osoby     
    zastępującej kontrolowanego lub przez niego zatrudnionej;
f) Protokół z kontroli, kontrolujący przekazują Przewodniczącemu Gminnej Komisji
    Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nurcu-Stacji; 
g) Podmiot kontrolowany, w przypadku otrzymania zaleceń pokontrolnych przesyła do
    organu wydającego zezwolenia pisemną informację o wykonaniu zaleceń w terminie  
   30 dni od dnia przeprowadzenia kontroli.
 7. Opiniowanie wniosków na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży zgodnie z art.18 ust.3a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.   
 8. Podejmowanie działań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, profilaktyki szkolnej i rodzinnej oraz pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym.
9. Opiniowanie projektu uchwały Rady Gminy w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
10. Opiniowanie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
 
§ 10.
 
1. Materiały na posiedzenia przygotowuje Sekretarz Komisji. 
2. Sekretarz komisji zobowiązany jest do:
    a)    zawiadamiania członków komisji o posiedzeniach plenarnych,
    b)   protokołowania posiedzeń komisji,
c)           prowadzenia dokumentacji prac komisji oraz terminowej realizacji rozpatrywania   
           spraw.
§ 11.
 Komisja współpracuje z:
-          Komendą Policji
-          Prokuraturą
-          Sądem Rejonowym 
-          Sądem Okręgowym
-          Kuratorami zawodowymi i społecznymi
-          Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
-          Pedagogami szkolnymi
-          Innymi instytucjami realizującymi zadania w zakresie profilaktyki i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
 
§ 12.
 
1. Z przeprowadzonych posiedzeń, odbytych rozmów i innych czynności Komisja sporządza protokoły, które są przechowywane w siedzibie Komisji.
2. Protokół z posiedzenia podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.
 
§ 13.
 
Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami.
§ 14.
 
Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisje na zewnątrz, kontaktuje się z mediami, przedkłada na sesje Rady Gminy sprawozdania z rocznej działalności komisji.      
 § 15.
 
Ze swojej działalności Komisja sporządza roczne sprawozdanie, które przedkłada do wiadomości Radzie Gminy.
§ 18.
 
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Wójta Gminy Nurzec-Stacja.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-10-01

Data modyfikacji: 2008-10-01

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-10-01