Zarządzenie Nr 37/08
ZARZĄDZENIE Nr 37/08
WÓJTA GMINY NURZEC-STACJA
z dnia 29 września 2008 r.
w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) i art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, Nr 115, poz. 793 oraz Nr 176, poz. 1238) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w składzie:
1) Renata Gierasimowicz – Przewodniczący Komisji,
2) Bożena Marianna Szyszko– Wiceprzewodniczący Komisji,
3) Urszula Popławska – Sekretarz Komisji,
4) Irena Szpańska – Członek Komisji,
5) Barbara Pucyk – Członek Komisji,
6) Olga Naumnik – Członek Komisji,
7) Elżbieta Wierchow – Członek Komisji,
8) Krzysztof Staniszewski- Członek Komisji.
§ 2.
1. Wprowadza się Regulamin Pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych, który stanowi załącznik do niniejszego Zarządzenia.
2. Zobowiązuje się członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
do realizacji niniejszego Zarządzenia.
§ 3.
Komisja wykonuje zadania wynikające z ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473, z poź. zm.) , Regulaminu Pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz z innych przepisów.
§ 4.
Członkowie Komisji sprawują swoją funkcję do czasu odwołania lub złożenia pisemnej rezygnacji.
§ 5.
Traci moc Uchwała Nr 61/73/01 Zarządu Gminy Nurzec-Stacja z dnia 19 października 2001 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt
Piotr Jaszczuk
Załącznik
do Zarządzenia nr 37/08
Wójta Gminy Nurzec-Stacja
z dnia 29-09-2008 r.
R E G U L A M I N P R A C Y
GMINNEJ KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
§ 1.
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych działa na podstawie art. 41 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 147, poz.1231 ze zmianami) oraz niniejszego Regulaminu.
§ 2.
Członków Komisji powołuje i odwołuje Wójt Gminy Nurzec-Stacja.
§ 3.
Siedziba Komisji mieści się w Nurcu-Stacji przy ul. Żerczyckiej 34.
§ 4.
Obsługę biurową Komisji zapewnia Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji.
§ 5.
Działalność Komisji jest finansowana z budżetu Gminy Nurzec-Stacja .
§ 7.
1. Posiedzenia Komisji zwołuje i prowadzi jej Przewodniczący.
2. W przypadku barku możliwości zwołania posiedzenia Komisji przez Przewodniczącego,
wyznacza on Wiceprzewodniczącego do dokonania czynności opisanej w § 7 ust.1
niniejszego regulaminu.
2. Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach w obecności przynajmniej połowy
członków w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
§ 8.
Wynagrodzenia członków Komisji określa Rada Gminy Gminnym w Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 9.
Do zadań Komisji należy:
1. Inicjowanie zadań wynikających z art.41 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
2. Przyjęcie zgłoszenia o przypadku wystąpienia nadużywania alkoholu z jednoczesnym wystąpieniem przesłanek z art. 24 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
3. Wezwanie na rozmowę osoby, co do której wpłynęło zgłoszenie i zmotywowanie jej do leczenia odwykowego.
4. Podejmowanie czynności w zakresie procedury przygotowawczej związanej z zadaniami ustawowymi tej Komisji, w tym czynności związane z przygotowaniem wniosku do sądu w sprawie orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
5. Inicjowanie postępowań opiekuńczych w sprawach dzieci z rodzin alkoholowych.
6. Współpraca z właściwymi komórkami policji w celu diagnozowania oraz zapobiegania zjawiskom patologii.
7. Kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia w stosunku do podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży:
a) Kontroli podlegają przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych
przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży;
b) Kontrole przeprowadzają upoważnieni członkowie Gminnej Komisji Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych lub wspólnie z funkcjonariuszami Policji;
c) Zakres kontroli obejmuje:
- zgodność prowadzonej sprzedaży napojów alkoholowych z aktualnie ważnym
zezwoleniem,
- przestrzeganie warunków ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi;
d) Osoby kontrolujące mają prawo do:
- wstępu na teren nieruchomości, obiektu, lokalu lub ich części, gdzie jest
prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych, w dniach i godzinach otwarcia,
- żądania okazania zezwoleń oraz pisemnych lub ustnych wyjaśnień;
e) Czynności kontrolnych, dokonuje się w obecności kontrolowanego, osoby
zastępującej kontrolowanego lub przez niego zatrudnionej;
f) Protokół z kontroli, kontrolujący przekazują Przewodniczącemu Gminnej Komisji
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nurcu-Stacji;
g) Podmiot kontrolowany, w przypadku otrzymania zaleceń pokontrolnych przesyła do
organu wydającego zezwolenia pisemną informację o wykonaniu zaleceń w terminie
30 dni od dnia przeprowadzenia kontroli.
7. Opiniowanie wniosków na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży zgodnie z art.18 ust.3a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
8. Podejmowanie działań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, profilaktyki szkolnej i rodzinnej oraz pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym.
9. Opiniowanie projektu uchwały Rady Gminy w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
10. Opiniowanie wydatkowania środków finansowych przeznaczonych na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 10.
1. Materiały na posiedzenia przygotowuje Sekretarz Komisji.
2. Sekretarz komisji zobowiązany jest do:
a) zawiadamiania członków komisji o posiedzeniach plenarnych,
b) protokołowania posiedzeń komisji,
c) prowadzenia dokumentacji prac komisji oraz terminowej realizacji rozpatrywania
spraw.
§ 11.
Komisja współpracuje z:
- Komendą Policji
- Prokuraturą
- Sądem Rejonowym
- Sądem Okręgowym
- Kuratorami zawodowymi i społecznymi
- Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej
- Pedagogami szkolnymi
- Innymi instytucjami realizującymi zadania w zakresie profilaktyki i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
§ 12.
1. Z przeprowadzonych posiedzeń, odbytych rozmów i innych czynności Komisja sporządza protokoły, które są przechowywane w siedzibie Komisji.
2. Protokół z posiedzenia podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.
§ 13.
Przewodniczący Komisji może zapraszać do udziału w pracach Komisji osoby nie będące jej członkami.
§ 14.
Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisje na zewnątrz, kontaktuje się z mediami, przedkłada na sesje Rady Gminy sprawozdania z rocznej działalności komisji.
§ 15.
Ze swojej działalności Komisja sporządza roczne sprawozdanie, które przedkłada do wiadomości Radzie Gminy.
§ 18.
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Wójta Gminy Nurzec-Stacja.
Metryka strony