Protokół Nr 6/07
Nurzec- Stacja, dnia 27 września 2007 r.
P R O T O K O Ł Nr 6/07
z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 27 września 2007 r.
Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pani Antonina Rosa - Przewodnicząca Komisji,
2. Pan Jerzy Barańczuk - Członek Komisji.
3. Pani Beata Dubińska - Członek Komisji,
4. Pan Jerzy Fiedoruk - Członek Komisji,
5. Pani Katarzyna Jezierska - Członek Komisji,
6. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz - Członek Komisji.
7. Pan Michał Muszkatel - Członek Komisji,
8. Pan Jarosław Nikiforuk - Członek Komisji,
9. Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji,
10. Pan Jan Raczyński - Członek Komisji,
11. Pan Roman Wudarski - Członek Komisji.
Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
1. Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji,
2. Pan Wiktor Karpiuk - Z-ca Przewodniczącego Komisji
3. Pan Michał Jadczuk - Członek Komisji,
/Listy obecności w załączeniu/ Zał. Nr 1
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Pan Piotr Jaszczuk - Wójt,
W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 14 głosami za, powierzyły przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu Panu Jerzemu Olesiuk – Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Olesiuk zapoznał z proponowanym porządkiem posiedzenia, który brzmi:
1. Ustalenie zadań inwestycyjnych do planu na 2008 r.
2. Sprawy różne.
Do punktu 1-go:
Ustalenie zadań do planu budżetu gminy na 2008 rok:
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński –Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż było ustalenie, aby zadania ustalić w oparciu o dokonanie lustracji w terenie.
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż jeśli jest wola radnych, aby pojechać w teren to możemy jechać. Nadmienił, iż w roku ubiegłym było posiedzenie wyjazdowe i zostały ustalone zadania, na realizację, których ponieśliśmy wydatki związane z opracowaniem dokumentacji. Zdajemy sprawę z tego, że jest jeszcze wiele zadań do realizacji, jednak nasz budżet nie pozwoli na realizacje wszystkich zadań.
3/ Pan Jan Raczyński –Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poparł swój wniosek, aby zadania ustalić w oparciu o lustrację w trenie. Proponował, aby dokonać lustracji w terenie w miejscowościach Sokóle, Grabarka, Moszczona Pańska, Zalesie.
4/ Pan Jerzy Fiedoruk –Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby poddać pod glosowanie wniosek Radnego Jana Raczyńskiego.
Przewodniczący posiedzenia Pan Jerzy Olesiuk poddał pod losowanie wniosek Jana Raczyńskiego dotyczący wyjazdu w teren.
W wyniku jawnego głosowania 4 głosy za wyjazdem, 7 głosów przeciw i 2 głosami wstrzymującymi, w obecności 13 radnych, wniosek Radnego Jana Raczyńskiego dotyczący wyjazdu w teren nie został przyjęty.
5/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zwrócił uwagę, że w zaproszeniu nie zostało zapisane, że jest to wspólne posiedzenie.
6/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – po raz kolejny swój wnioskował, aby dokonać lustracji w terenie wiedzieć, za jakim zadaniem glosujemy.
7/ Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia – przypomniał, iż w roku ubiegłym ustalając zadania do realizacji przyjęto poprzez głosowanie zadanie w zakresie budowy drogi od skrzyżowania dróg do wsi Werpol, odcinek drogi w Tymiance itp. Uważa, że obecnie w miarę posiadanych środków finansowych należy te zadania realizować.
8/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż droga do wsi Werpol miała być wykonywana na odcinku od skrzyżowania dróg do końca nawierzchni brukowanej. Obecnie okazuje się, że ma być wykonany odcinek w całej miejscowości Werpol.
9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż w trakcie opracowania dokumentacji na realizacje poszczególnych zadań każdy radny może zapoznać się z zakresem projektowanego zadania i wówczas może wnosić o zmiany.
10/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż Radni powinni zobaczyć w terenie za realizacją, jakich zadań będą głosować przy uchwalaniu budżetu.
11/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż jest opracowana dokumentacja na realizację poszczególnych zadań i możemy zobaczyć na mapach, jaki jest zakres poszczególnych robót.
12/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż w roku ubiegłym odbyło się posiedzenie wyjazdowe i zostały ustalone zadania do realizacji. Na realizację tych zadań poniesione zostały już środki finansowe na opracowanie dokumentacji. Uważa, że należy realizować te zadania, które zostały ustalone w miarę posiadanych środków finansowych, a nie wyszukiwać nowych zadań.
13/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – podziękowała, za wybudowanie drogi Nurczyk-Augustynka. Wnioskowała, aby autobus szkolny kursował tą drogą i zabierał dzieci z Kolonii Nurzec, gdyż obecnie dzieci te dochodzą około 2 km do przystanku autobusowego przy sadzie.
14/ Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia – poprosił o przedstawienie informacji, na jakim etapie jest realizacja zadań inwestycyjnych ujętych w planie budżetu na 2007 rok jak i planie rozwoju lokalnego.
15/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż budżet gminy jest bardzo skromny i nie pozwala na realizację zaplanowanych zadań inwestycyjnych. Przyjmując do realizacji te zadania liczyliśmy, że pozyskamy dofinansowanie z funduszy pomocowych. W roku bieżącym nie było możliwości pozyskania środków na realizację zadań inwestycyjnych. Z chwilą uruchomienia funduszy, będziemy składali wnioski o dofinansowanie, dlatego musimy mieć zabezpieczone własne środki finansowe. Przypomniał, iż priorytetowym zadaniem jest zaopatrzenie ludności w wodę, jednak realizacja tego zadania z własnego budżetu gminy jest bardzo trudna, gdyż teren związany z budową wodociągów jest bardzo rozległy, a tym samym inwestycja jest bardzo kosztowna. Następnie poinformował o realizacji zadań w roku 2007. I tak: wybudowano mostek na rzece Pulwie w Klukowiczach, w trakcie realizacji jest budowa drogi Nurczyk – Augustynka, mamy możliwość pozyskania środków finansowych na budowę drogi w Tymiance, jednak musimy zabezpieczyć wkład własny.
16/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy składając wnioski o dofinansowanie do budowy dróg będziemy ujmowali jako jedno zadanie, czy na każdą drogę będzie składany indywidualny wniosek? Czy mamy możliwość zapewnienia wkładu własnego do realizacji tych zadań?
17/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w chwili obecnej trudno jest przewidzieć, jakie będą możliwości występowania o dofinansowanie. W sytuacji, jeśli będą małe środki w danym funduszu, wówczas będziemy występowali na każde zadanie indywidualnie, jeśli będą większe to będziemy występowali o dofinansowanie jako jednego zadania. W sytuacji, gdyby była możliwość otrzymania dofinansowania na wszystkie zadania łącznie wówczas byłby jeden przetarg, a zakres wykonania byłby na lata 2008/2009. Odnośnie zabezpieczenia środków jako udział własny, należałoby skorzystać z kredytu.
18/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, do jakiego funduszu będziemy występowali o dofinansowanie? Czy wnioski nasze będą składane do jednego funduszu, czy do różnych?
19/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w chwili obecnej nie wiemy, jaki fundusz będzie przyjmował wnioski o dofinansowanie, dlatego trudno jest odpowiedzieć gdzie będziemy składali nasze wnioski.
20/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż pracownicy Urzędu Gminy zbyt mało uczestniczą w szkoleniach. Wnioskowała, aby w większym stopniu pracownicy Urzędu Gminy uczestniczyli w szkoleniach i informowali mieszkańców o możliwościach uzyskania dofinansowania dla rolników np. o możliwości uzyskania dopłaty dla gospodarstw niskotowarowych.
21/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby w planie budżetu gminy na 2008 r. przewidzieć środki finansowe na opracowanie dokumentacji na budowę przyłącza kanalizacyjnego do Osiedla Jednostki Wojskowej. Uważa, że koszt opracowania dokumentacji wyniesie około 3 tys. zł.
22/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na opracowanie dokumentacji na wykonanie przyłącza kanalizacyjnego do Osiedla Jednostki Wojskowej potrzeba o wiele większych środków finansowych aniżeli 3 tys. zł.
23/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby zakupić rzutnik i na posiedzeniu Komisji pokazać radnym, jaki odcinek drogi czy chodnika będzie wykonywany i w jakiej miejscowości.
24/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – wnioskował o naprawienie drogi Borysowszczyzna – Werpol i drogi w Augustynce koło Kondeja, gdyż drogi te są trudno przejezdne.
25/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o uwzględnienie w planie budżetu na 2008 r. opracowanie dokumentacji na odprowadzenie wody z ul. Słonecznej w Nurcu-Stacji, modernizację ulicy Młyńskiej i budowę chodnika na ulicy Okrężnej /przy kościele/.
26/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż chodnik przy ul. Okrężnej na odcinku od Zaolzia do cmentarza będzie budowany, jeśli pozyskamy dofinansowanie z funduszy unijnych. Odnośnie odprowadzenia wody na ul. Słonecznej poinformował, iż jest to dość kosztowne zadanie i jeśli będą środki finansowe będziemy przystępować do realizacji tego zadania. Nadmienił, iż musimy pamiętać, że priorytetowym zadaniem jest budowa wodociągów.
27/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o naprawę drogi Augustynka - Siemichocze.
28/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – poparł wniosek Radnej Lucyny Lickiewicz dotyczący naprawy drogi Augustynka Siemichocze. Uważa, że wystarczy dowiezienie kilku wywrotek żwiru, aby nawierzchnia tej drogi była przejezdna.
29/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt – poinformował, iż znane są problemy w zakresie drogownictwa, jednak skromne środki finansowe nie pozwalają na właściwe utrzymanie nawierzchni dróg. Nadmienił, iż na remont wnioskowanej drogi w Augustynce potrzeba kilkanaście wywrotek żwiru.
30/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – wnioskował o ujęcie do planu budowę drogi tzw. Ścianka w Siemichoczach.
31/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że remont drogi w Augustynce jest konieczny z uwagi na dowożenie dzieci. Nadmieniła, że dzieci wychodzą o godzinie 6 rano i trudno jest, żeby chodziły w ciemności do istniejącego przystanku autobusu. Uważa, że wyremontowanie tego odcinka drogi pozwoli na zmianę trasy kursowania autobusu i ułatwi dzieciom dotarcie do autobusu.
32/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż wiele zadań wykonuje się na terenie wschodnim gminy. Jako przykład podał budowę drogi Klukowicze- Zubacze, Siemichocze – Klukowicze, do wsi Werpol. Uważa, że w najbliższych latach należy skupić się na realizacji zadań w centrum gminy.
33/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zwrócił uwagę, że od wielu lat budowa jest droga Tymianka – Wólka Nurzecka i jak dotychczas jej budowa nie została zakończona. Wnioskował o dokończenie udowy drogi Tymianka – Wólka Nurzecka.
34/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos w dyskusji zwróciła uwagę, że priorytetowym zadaniem powinna być budowa wodociągów. Następnie wnioskowała o zabezpieczenie środków finansowych na realizację zadań w zakresie oświaty a w szczególności na zakup pomocy dydaktycznych, remont dachu, remont jadalni. Przekazała również wnioski mieszkańców wsi Żerczyce dotyczące wybudowania zadaszenia na przystanku PKS w Żerczycach oraz wybudowania chodnika po drugiej stronie ulicy we wsi Żerczyce. Nadmieniła, iż we wsi Żerczyce sprzedano nieruchomość za 30 tys. zł, a w odczuciu społecznym w ramach tych środków powinny być zrealizowane zadania dla tej miejscowości. Jako główne zadanie do realizacji w miejscowości Żerczyce wnioskowała o wybudowanie zadaszenia na przystanku PKS.
35/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o przeniesienie w roku 2008 chodnika z ulicy do oczyszczalni ścieków na inną ulicę w Nurcu-Stacji.
36/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby chodnik z ulicy do oczyszczalni ścieków przenieść na ul. Szkolną.
37/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o wytyczenie drogi za stodołami we wsi Zalesie od strony szosy. Podkreślił, iż wytyczenie tej drogi jest konieczne z uwagi na fakt, ze w okresie, gdy będzie budowana kanalizacja we wsi Zalesie, mieszkańcy nie będą mieli dojazdu do swoich posesji. Ponadto wnioskował o:
- remont przepustu w Syczach /zasypanie żwirem/, gdyż może dojść do uszkodzenia kręgów.
- wybudowanie wiaty przystankowej we wsi Sycze oraz w innych miejscowościach. Proponował, aby zamówić wykonanie 10 wiat.
- zwiększyć środki na bieżące utrzymanie dróg.
38/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – poparł wniosek dotyczący zwiększenia środków finansowych na bieżące utrzymanie dróg.
39/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby przy wykonywaniu równania dróg wcześniej /z kilku dniowym wyprzedzeniem/ powiadamiać radnego i sołtysa, aby można było ustalić zadania do wykonania.
40/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż mamy problemy z wcześniejszym powiadomieniem sołtysów, gdyż my otrzymujemy wiadomość o możliwości skorzystania z równarki czasami z kilkugodzinnym wyprzedzeniem.
41/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – wnioskował o remont dróg oraz wybudowanie zadaszenia na przystanku w Kolonii Moszczona Pańska.
42/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o opracowanie dokumentacji na modernizacje ulic dochodzących do ul. Zakątnej tj. 11 Listopada, Nowa, itp..
43/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o zainstalowanie dwóch lamp oświetleniowych od bramki z osiedla Jednostki Wojskowej w kierunku drogi, aby zwrócone one były w kierunku Remizy Strażackiej, gdyż obecnie na tym odcinku jest ciemno.
44/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o modernizację drogi powiatowej Nurczyk- Żerczyce.
Następnie wnioskowała o zabezpieczenie środków finansowych na pomoc dla ludzi chorych, gdyż wiele osób nie ma pieniędzy na zakup leków.
45/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – wnioskował o wygospodarowanie środków finansowych na remont budynku poszkolnego w Augustynce, który należy wykonać po ustaleniu prawa własności tego budynku.
46/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o kontynuowanie budowy chodnika przy ul. Tartacznej.
47/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o wykonanie remontu świetlicy w Nurcu wsi.
48/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o uwzględnienie w planie budżetu gminy na 2008 rok większej ilości środków finansowych na bieżące utrzymanie dróg tj. równanie i żwirowanie.
49/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – podziękował za wykonanie instalacji elektrycznej w świetlicy w Tymiance. Wnioskował o zwiększenie środków finansowych na utrzymanie i remonty świetlic oraz uzupełnienie ogrodzenia przy świetlicy w Tymiance oraz wycięcie drzew.
50/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – stwierdził, iż w trakcie dzisiejszego posiedzenia zgłoszonych zostało bardzo dużo potrzeb na realizację, których potrzeba około 3 mln zł, a zdajemy sobie sprawę z tego, że z budżetu naszego nie da się wygospodarować takiej kwoty, aby te zadania wykonać.
Do punktu 2-go:
Sprawy różne:
1. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - poinformował, że wystąpiliśmy do Agencji Mienia Wojskowego o przekazanie na rzecz gminy Klubu po Jednostce Wojskowej w Nurcu-Stacji. Mamy odpowiedź, że budynek nie zostanie nam przekazany nieodpłatnie. Możemy go nabyć w okresie do 13 grudnia 2007 r. /gdyż taką ważność ma operat szacunkowy/ za kwotę 27 tys. zł. Budynek klubu wymaga remontu. Nie wiemy, czy będzie możliwość pozyskania środków finansowych na remont budynku. Poprosił o zajęcie stanowiska odnośnie odkupienia tego budynku z przeznaczeniem na dom kultury.
Następnie poinformował, że jest możliwość odkupienia budynku po byłym WAK za cenę około 20 tys. zł, z przeznaczeniem na mieszkania socjalne. Nadmienił, iż w budynku tym zostały usunięte ciągi kominowe. Dostosowując ten budynek do potrzeb mieszkaniowych musimy ponieść dość duże koszty remontu i adaptacji. Poprosił o zajęcie stanowiska w tej sprawie
D y s k u s j a:
1/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czyją własnością jest teren przyległy do budynku klubu. Uważa, że wykorzystując teren przy budynku klubu można by było organizować imprezy dla społeczeństwa np. Dzień Nurca.
2/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby przed podjęciem decyzji pojechać do tego lokalu i zobaczyć stan tego budynku, ustalić, jakie koszty należy ponieść przy jego remoncie.
3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż decyzję odnośnie zakupu budynku Klubu musimy podjąć w okresie do 6 tygodni, gdyż po tym terminie nieruchomość zostanie przeniesiona na drogę przetargową.
4/ Pan Jerzy Fiedoruk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż utrzymanie klubu po jednostce wojskowej jest bardzo kosztowne. Biorąc pod uwagę, że nie mamy środków finansowych na utrzymanie szkół, czy stać będzie gminę utrzymać ten budynek.
5/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, jakie jest zdanie Wójta odnośnie zakupu tego budynku.
6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż gmina nie dysponuje środkami finansowymi na utrzymanie tego budynku, jednak jest obawa, że znajdzie się inny nabywca.
7/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy nie byłoby możliwości pozyskania środków finansowych z funduszy dziedzictwa narodowego.
8/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż należy kupić budynek klubu, zabezpieczyć i z chwilą pojawienia się możliwości finansowych przystąpić do remontu.
9/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż jest dość niska cena tego budynku i może znaleźć się nabywca.
10/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż przy tym budynku jest zbyt duży teren do wykorzystania na imprezy plenerowe. Koszt remontu zapewne przewyższy koszt zakupu budynku. Biorąc pod uwagę nasz skromny budżet musimy zastanowić się czy stać nas będzie wybudować nowy budynek.
11/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, jakie będą koszty utrzymania budynku do czasu remontu.
12/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że z chwilą zakupu tego budynku nie będziemy mieli dochodu z tytułu podatku od nieruchomości.
13/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy opinia komisji odnośnie zakupu budynku klubu po jednostce wojskowej byłaby wiążąca.
14/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż skoro w dzisiejszym posiedzeniu komisji bierze udział 14 radnych to, jeśli przegłosujemy, to przy podejmowaniu uchwały o zakupie nieruchomości powinno być takie same stanowisko rady.
15/ Pan Jerzy Fiedoruk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy mamy środki finansowe na zakup tego budynku.
16/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że nie mamy środków finansowych na zakup budynku po klubie jednak, jeśli zapadnie decyzja o kupnie tego budynku wówczas będziemy musieli dokonać przesunięć w budżecie gminy.
Wyjazd do budynku po klubie jednostki wojskowej.
Po dokonaniu wizji lokalnej przewodniczący posiedzenia Pan Jerzy Olesiuk – poddał pod głosowanie zakup budynku klubu.
W wyniku jawnego głosowania 3 radnych było za zakupem budynku klubu, 4 było przeciwnych a 6 wstrzymało się od głosu. W głosowaniu brało udział 13 radnych. Wobec powyższego radni opowiedzieli się za odstąpieniem od kupna budynku klubu.
Po podjęciu decyzji o odstąpieniu od kupna budynku klubu radni wypowiedzi swoje stanowisko w tej sprawie. I tak:
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż mamy zaplanowane inwestycje. Po zakupieniu budynku klubu nie będziemy mieli pieniędzy na jego remont, na którego koszt będzie dość wysoki.
2/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż jeśli kupi ten budynek osoba prywatna to być może zagospodaruje, a my przez okres najbliższych pięciu lat nie będzie mieli możliwości zagospodarowania.
3/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponowała, aby wstrzymać się z udzieleniem odmownej odpowiedzi odnośnie zakupu budynku klubu, a powrócić do tego tematu na kolejnym posiedzeniu.
4/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby opracować kosztorys na remont budynku klubu i wówczas podjąć decyzję.
5/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego – poinformowała, że kosztorys nie może być opracowany w krótkim terminie. Zlecając opracowanie kosztorysu musimy ustalić, co chcemy wykonać, a następnie rzeczoznawca opracuje kosztorys.
6/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponowała, aby rozważyć ten problem na najbliższej sesji, by móc podjąć trafną decyzję.
7/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż gminy nie stać na wyremontowanie i utrzymanie tego budynku, dlatego uważa, że nie należy przystępować do jego zakupu. W sytuacji jeśli kupi osoba prywatna to budynek będzie wykorzystany.
3. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poprosił o zajęcie stanowiska odnośnie dalszego utrzymania nieruchomości gminnych. Nadmienił, iż nieruchomości gminne wymagają remontu i na ich utrzymanie musimy zabezpieczyć środki finansowe. Następnie poinformował o wykorzystaniu poszczególnych budynków:
- budynek przyjęty od Nadleśnictwa we wsi Zabłocie – mieszka tam jedna osoba, która niewłaściwie utrzymuje ten budynek.
- budynek przy Szkole w Siemichoczach, wymaga remontu.
Poprosił o zajęcie stanowiska, czy sprzedać te budynki, czy zabezpieczać środki finansowe na ich remont.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, że byłaby osoba chętna do zakupu budynku przy szkole w Siemichoczach.
4. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że mieliśmy zaplanowane środki finansowe na remont dachu w Szkole Podstawowej w Nurcu-Stacji. Zadanie te nie będzie zrealizowane w roku bieżącym. Poddał pod rozwagę przeniesienie tych środków na realizację innych zadań takich jak:
- remont dachu w ośrodku zdrowia, na który mamy wykonany szacunek,
- ewentualnie dofinansowanie do budowy chodnika w Nurcu-Stacji, przedłużenie przy ul. Tartacznej. Przy budowie chodnika my byśmy zakupili kostkę, a powiat by wykonał.
- kolejnym zadaniem byłaby budowa drogi w Tymiance. Po zakończeniu budowy drogi Nurczyk – Augustynka wystąpilibyśmy do Urzędu Marszałkowskiego o partycypację, wówczas my zapewnilibyśmy środki finansowe w kwocie 40 tys. zł a 60 tys. zł dofinansowałby Urząd Marszałkowski.
Poprosił o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, w jakiej wysokości gmina dofinansowała do budowy chodnika przy ul. Tartacznej.
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że dotychczas nie przekazaliśmy środków finansowych dla powiatu, planujemy 12 tys. zł.
Następnie poinformowała, że dokonując zmian w budżecie, możemy wykonać remont ośrodka zdrowia, budowę drogi w Tymiance i chodnik w Nurcu-Stacji przy ul. Tartarcznej.
3/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż skoro mamy możliwości wprowadzenia zmian w budżecie gminy i wykonać wymienione zadania to należy wykonywać.
4/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – przypomniał, iż na jednym z posiedzeń komisji być dr Wrona i mówił o konieczności rozbudowy ośrodka zdrowia, gdyż istniejące pomieszczenia są zbyt małe i nie zapewniają norm do funkcjonowania ośrodka. Proponował, aby dobudować dwa dodatkowe pomieszczenia w ośrodku zdrowia.
5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że zaplanowano remont stropu i zamurowanie ściany szklanej. Na realizacje tych zadań został wykonany projekt, dlatego nie możemy przystąpić do rozbudowy ośrodka zdrowia, w chwili obecnej. Przystępując do rozbudowy ośrodka zdrowia należałoby wykonać nowy projekt.
6/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby wolne środki finansowe przesunąć na realizację innych zadań, a rozbudowę ośrodka zdrowia przewidzieć na rok następny.
7/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego – poinformowała, że rozbudowa ośrodka zdrowia polegająca na dobudowie pomieszczeń jest niemożliwa, z uwagi na usytuowanie przy tej ścianie klatki schodowej. Prowadząc rozbudowę należy przebudować klatkę schodową.
8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – stwierdził, iż na podstawie wypowiedzi radnych w trakcie dzisiejszego posiedzenia ma przyzwolenie na prowadzenie rozmów w zakresie:
- budowy chodnika przy ul. Tartacznej,
budowy drogi w Tymiance,
przeznaczenia środków finansowych na remont dróg: /przepust w Syczach, w Zalesiu i Tymiance/.
Następnie poinformował, że mamy zatrudnione dwie panie, które będą pracowały przy sprzątaniu świetlic wiejskich.
9/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o wymianę dwóch okien w klubie w Wólce Nurzeckiej.
5. Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy sołtysi byli poinformowani o dofinansowaniu do zakupu mundurków dla dzieci.
Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyjaśniła, iż odnośnie dofinansowania do zakupu mundurków dla dzieci była informacja w szkole na zakończenie roku szkolnego oraz na zebraniu z rodzicami.
Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że dofinansowanie do zakupu mundurków dla dzieci nie należy wszystkim dzieciom, lecz tym, których rodziny mają określony dochód na osobę.
6. Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy prawdą jest, że cofnięto pozwolenie na sprzedaż piwa w Barze „Boguś”.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że decyzja na sprzedaż piwa w Barze „Boguś” została cofnięta na wniosek organów zewnętrznych.
Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż był to jedyny lokal, który funkcjonował w naszym terenie.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż nie było możliwości negocjacji, co do utrzymania zezwolenia na sprzedaż piwa w tym lokalu.
7. Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji rewizyjnej – zapytał, czy nie byłoby możliwości, aby autobus szkolny jeździł już teraz drogą Nurczyk – Augustynka, która jest w trakcie budowy. Nadmienił, iż przy tej drodze mieszkają dzieci, które muszą dochodzić do przystanku autobusowego ponad kilometr, a przy trasie, którą jeździ autobus szkolny nie ma dzieci.
8. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że rodzice dzieci mają pretensję do gminy, że muszą płacić 2,50 zł/km za wyjazdy dzieci na zawody.
9. Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż praktycznie dwa razy w tygodniu dzieci jeżdżą na zawody, teatrzyki itp. Nadmienił, iż wyjazdy komplikują dowożenie. Rodzice dzieci wyjeżdżających na zawody wiedzą, natomiast rodzice dzieci pozostałych dzwonią z pretensjami, dlaczego dziecko nie wróciło na czas do domu.
10. Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowej – poinformowała o osiągnięciach szkoły w zakresie sportu i jak wyników egzaminów.
11. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyraziła niezadowolenie, że dzieci nie zostały dowiezione na zawody na szczeblu centralnym, lecz musiały jechać publicznymi środkami transportu.
Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
Problemowo Budżetowej
Eugenia Naumiuk
Antonina Rosa
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
Jerzy Olesiuk
Metryka strony