Protokół Nr 3/07
Nurzec- Stacja, dnia 13 marca 2007 r.
P R O T O K O Ł Nr 3/07
z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 13 marca 2007 r.
Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pani Antonina Rosa - Przewodnicząca Komisji,
2. Pani Beata Dubińska - Członek Komisji,
3. Pan Jerzy Fiedoruk - Członek Komisji,
4. Pani Katarzyna Jezierska - Członek Komisji,
5. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz - Członek Komisji.
6. Pan Michał Muszkatel - Członek Komisji,
7. Pan Jarosław Nikiforuk - Członek Komisji,
8. Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji,
9. Pan Jan Raczyński - Członek Komisji,
10. Pan Roman Wudarski - Członek Komisji.
Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pan Jerzy Barańczuk - Członek Komisji.
Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
1. Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji,
2. Pan Wiktor Karpiuk - Z-ca Przewodniczącego Komisji
3. Pan Michał Jadczuk - Członek Komisji,
/Listy obecności w załączeniu/ Zał. Nr 1
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Pan Piotr Jaszczuk - Wójt,
2. Pan Zenon Podbielski - Przewodniczący Rady Gminy,
3. Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy,
4. Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy,
5. Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy,
6. Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS,
7. Pani Olga Naumnik - Prowadząca sprawy oświaty,
8. Pan Żukowski - Zarządca-Dyrektor PKS w Siemiatyczach,
9. Pan Żygieło - Kierownik ds. przewozów PKS w Siemiatyczach
10. Pan Tadeusz Wrona - Kierownik NZOZ w Nurcu-Stacji.
W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie powierzyły przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu Panu Jerzemu Olesiuk - Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący obrad Pan Jerzy Olesiuk zapoznał z proponowanym porządkiem posiedzenia.
Uwag do proponowane porządku obrad nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 13 głosami w obecności 13 członków komisji.
A brzmi ona następująco:
1. Rozpatrzenie materiałów na sesję:
1/ Gminny Program rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok.
2/ Wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk.
3/ Zmiany i nadania nowych nazw ulic w miejscowości Nurzec-Stacja.
4/ Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja.
5/ Zobowiązania Wójta Gminy Nurzec-Stacja do realizacji inwestycji pn.:”Budowa zbiornika małej retencji we wsi Żerczyce”.
6/ Wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na własność Gminy Nurzec-Stacja.
7/ Powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
8/ Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.
9/ Zmiany w planie budżetu gminy na 2007 rok.
10/ Ustalenia zasad przysługiwania diet przewodniczącemu organu wykonawczego jednostki pomocniczej oraz członkom organu wykonawczego jednostki pomocniczej.
2. Sprawy różne.
1/ Rozpatrzenie oferty Przedsiębiorstwa PKS w Siemiatyczach dotyczącej powierzenia dowożenia dzieci do szkoły dla PKS w Siemiatyczach.
2/ Rozpatrzenie wniosku Kierownika Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nurcu-Stacji w sprawie rozbudowy ośrodka zdrowia.
Do punktu 1-go
Rozpatrzenie materiałów na sesję:
Do p. punktu 1-go:
Projekt Gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok przedstawiła Pani Bożena Szyszko Kierownik GOPS.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 2.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zapytał, jaki jest w skład osobowy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała o składzie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. I tak: Przewodnicząca Pani Luba Drabiuk, Vice Przewodnicząca Pani Renata Gierasimowicz, Członkowie Pani Bożena Szyszko, Pani Urszula Popławska, Pani Irena Szpańska, Pan Szwedko, Pan Krzysztof Staniszewski.
3/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zapytał, w jaki sposób i na czyj wniosek, jest realizowane zadanie w zakresie udzielania pomocy ofiarom przemocy przez siostry Urszulanki „BETANIA” w Nurcu-Stacji i Ośrodek Miłosierdzia w Grabarce.
4/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała, że pomoc jest udzielana na wniosek GOPS lub zgłoszenie się osoby poszkodowanej, na okres przejściowy.
5/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zwrócił uwagę na planowaną wysokość wypłacanej diety członkom komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, czy jest w wysokości roku ubiegłego, czy została podwyższona.
6/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała, że brak jest zainteresowania pracą w komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, dlatego dieta została zaproponowana w takiej wysokości. Ponadto od diety potrącany jest podatek, a po potrąceniu podatku dieta nie jest wysoka.
7/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zapytał, ile kontroli sklepów, zostało przeprowadzonych w roku ubiegłym.
8/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała, że szczegółowe sprawozdanie z realizacji gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych zostanie przedstawione w miesiącu kwietniu. W roku ubiegłym przeprowadzonych zostało 16 kontroli sklepów.
9/ Pani Katarzyna Jezierska - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytała, dlaczego siostry Urszulanki w roku ubiegłym nie otrzymały pełnej kwoty dofinansowania do kolonii, która była przyznana. Nadmieniła, że siostry bardzo to przeżywają.
10/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - wyjaśniła, że w roku ubiegłym środki finansowe na realizację gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych były znacznie niższe. Zgodnie z programem przewidziane było 2000 zł na dofinansowanie kolonii.
11/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała, że na dofinansowanie do kolonii letnich w 2007 r. planowane jest 3 tys. zł.
12/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - wyjaśnił, iż dotacje na realizację zadań mogą udzielane tylko zgodnie z uchwałą Rady Gminy o współpracy z organizacjami pozarządowymi. Nadmienił, iż w chwili obecnej trudno jest przewidzieć jak zostanie złożony wniosek przez siostry i czy otrzymają dotację w pełnej kwocie.
13/ Pani Antonina Rosa - Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej - zapytała, czy są dzieci z naszej gminy w ośrodku w Bacikach.
14/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała, że z naszej gminy w ośrodku w Bacikach jest troje dzieci, a dofinansowanie z funduszu rozwiązywania problemów alkoholowych, dla ośrodka jest planowane w kwocie 50 zł na jedno dziecko miesięcznie. Nadmieniła, że koszt utrzymania dziecka w ośrodku wynosi 200 zł, z tego 100 zł dopłacane jest z GOPS, a 50 zł pokrywa budżet państwa i 50 zł z funduszu alkoholowego.
15/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji - zapytał, ile godzin dyżuru psychologa było w roku ubiegłym i co decyduje o ilości godzin.
16/ Pani Bożena Szyszko - Kierownik GOPS - poinformowała, że w roku ubiegłym psycholog był dwa razy w szkole w Siemichoczach i był kilka godzin w szkole w Nurcu, łącznie wydano na ten cel około 1500 zł rocznie.
Projekt uchwały w sprawie Gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok przedstawił Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji.
W wyniku jawnego głosowania Komisje 11 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie Gminnego Programu rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 3
Do p. punktu 2-go:
Projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk omówiła Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy. Omawiając projekt uchwały poinformowała, że w miejscowościach tych została nadana wspólna numeracja. Pozostawiając te miejscowości jako samodzielne należy dokonać zmiany numeracji.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 4
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zapytał, jaka była opinia mieszkańców, co do zmiany nazwy miejscowości, biorąc pod uwagę, że zmiana przyniesie dodatkowe koszty dla mieszkańców.
2/ Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy - wyjaśniła, że po sprawdzeniu danych adresowych u osób obecnych na zebraniu nie stwierdzono konieczności wymiany dokumentów, gdyż zameldowania są w miejscowości Nurczyk.
3/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zwrócił uwagę, że przy zmianie nazwy miejscowości będzie zachodziła konieczność wymiany dowodów rejestracyjnych i prawo jazd, a Starosta nie wyraził zgody na zwolnienie z opłat.
4/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, z czyjej inicjatywy jest wprowadzana zmiana. Dlaczego zmiana nazwy miejscowości Nurczyk nie została załatwiona przy poprzedniej zmianie, gdy wnioskowano o zmianę nazwy miejscowości Anusin i Nurzec Wieś?
5/ Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy - poinformowała, że jest możliwość, że niektóre dokumenty są wystawione z danymi adresowymi Nurczyk Kolonia, jednak u osób obecnych na zebraniu nie stwierdzono takich dokumentów. Pozostawienie nazwy Nurczyk Kolonia będzie wiązało się z koniecznością wymiany dokumentów. Odnośnie pytania Radnego Raczyńskiego dotyczącego zmiany nazwy tej miejscowości w poprzednim okresie wyjaśniła, iż konieczność uporządkowania nazwy tej miejscowości wynikła w późniejszym terminie po przedstawieniu rozbieżności przez Urząd Statystyczny.
Projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk.
W wyniku jawnego głosowania Komisje 12 głosami za i 1 głosem wstrzymującym pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie wystąpienia do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o ustalenie jednej wspólnej nazwy Nurczyk dla dwóch miejscowości Nurczyk-Kolonia i Nurczyk.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 5
Do p. punktu 3-go:
Projekt uchwały w sprawie zmiany i nadania nowych nazw ulic w miejscowości Nurzec-Stacja omówiła Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 6
D y s k u s j a:
1/ Pan Zenon Podbielski - Przewodniczący Rady Gminy - poinformował, że odnośnie ulicy Okrężnej prowadzone są rozmowy z Nadleśnictwem w zakresie przekazania na rzecz gminy ulicy do Jednostki Wojskowej. Nadmienił, iż mieszkańcy tej ulicy ujęci są do ulicy Okrężnej, dlatego celowym byłoby wstrzymanie się, ze zmianą nazwy ulicy Okrężnej. Odnośnie nadania nazwy ulicy Księdza Jana Pawlonki i ulicy Włoskiej, proponował, aby przyjąć nadanie nazw tym ulicom.
2/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - stwierdził, iż w roku ubiegłym rozpatrywany był wniosek dotyczący nadania nazwy ulicy Księdza Jana Pawlonki, wówczas urzędnicy wyjaśniali, że nie ma takiej możliwości, gdy są budynki frontem do tej ulicy.
W związku z tym nasuwa się pytanie, czy uległy zmianie przepisy, czy wprowadzono wówczas w błąd radnych. Następnie zapytał, przy jakiej ulicy zostanie zapisana posesja Pani Aleksiejuk.
3/ Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy - wyjaśniła, iż posesja Pani Aleksiejuk będzie zapisana do ul Włoskiej.
Po szczegółowym przeanalizowaniu i wysłuchaniu wyjaśnień Wójta Gminy, Pani Antonina Rosa zgłosiła wniosek dotyczący oddzielnego głosowania dla każdej ulicy.
W wyniku jawnego glosowania wniosek Pani Antoniny Rosa został przyjęty jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji.
Następnie przewodniczący posiedzenia Pan Jerzy Olesiuk poddał pod głosowanie poszczególne nazwy ulic. I Tak:
1/ W wyniku jawnego glosowania 3 głosowania przeciw i 10 głosami wstrzymującymi negatywnie zaopiniowano zmianę nazwy ulicy Okrężnej na nową nazwę Jana Pawła II.
2/ W wyniku jawnego głosowania 9 glosami za i 4 głosami wstrzymującymi pozytywnie zaopiniowano nadanie nazwy ulicy Włoska,
3/ W wyniku jawnego głosowania 9 glosami za i 4 głosami wstrzymującymi pozytywnie zaopiniowano nadanie nazwy ulicy Księdza Jana Pawlonko.
W wyniku jawnego głosowania Komisja 11 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany i nadania nowych nazw ulic w miejscowości Nurzec-Stacja, z wykreśleniem § 1, który przewidywał zmianę nazwy ulicy Okrężnej na nową nazwę Jana Pawła II.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 7.
Do p. punktu 4-go:
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja omówiła Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 8
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja
/.Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 9
Do p. punktu 5-go:
Projekt uchwały w sprawie zobowiązania Wójta Gminy Nurzec-Stacja do realizacji inwestycji pn.:”Budowa zbiornika małej retencji we wsi Żerczyce” omówiła Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy.
/Projekt Uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 10
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - stwierdził, iż w poprzednim okresie był planowany zbiornik w miejscowości Chanie, dlaczego obecnie jest przewidziany zbiornik w Żerczycach.
2/ Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy - wyjaśniła, iż w planie rozwoju lokalnego gminy przewidziana jest budowa dwóch zbiorników małej retencji tj. w Żerczycach i Chaniach Chursach. Biorąc pod uwagę, że Agencja Rolna ogłosiła sprzedaż nieruchomości we wsi Żerczyce został przygotowanie niniejszy projekt uchwały.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zobowiązania Wójta Gminy Nurzec-Stacja do realizacji inwestycji pn.:”Budowa zbiornika małej retencji we wsi Żerczyce”.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 11.
Do p. punktu 6-go:
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na własność Gminy Nurzec-Stacja omówiła Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 12.
D y s k u s j a:
1/ Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy działka zostanie przekazana gminie nieodpłatnie.
2/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - poinformował, iż jest możliwość pozyskania nieruchomości nieodpłatnie.
3/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - stwierdził, iż nieruchomość możemy otrzymać nieodpłatnie, lecz koszty wyceny, notariusza będzie musiała pokryć gmina.
4/ Pani Irena Kowalewicz - Referent Urzędu Gminy - zapoznała z korespondencją i przepisami związanymi z pozyskiwaniem nieruchomości przez gminy na cele infrastruktury technicznej.
Projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości przedstawił Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący posiedzenia.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na własność Gminy Nurzec-Stacja.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 13
Do p. punktu 7-go:
Projekt uchwały w sprawie powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego omówił Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 14
D y s k u s j a:
1/ Pan Michał Muszkatel - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy w związku z powołaniem zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego będzie dodatkowe wynagrodzenie.
2/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - stwierdził, iż będą dodatkowe koszty, jeżeli będzie dodatkowe zadanie to musi być dodatkowe wynagrodzenie.
3/ Pani Beata Dubińska - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytała, czy w poprzednim okresie był również powoływany zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
4/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy - poinformował, iż w poprzednim okresie funkcję Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego pełniła Pani Irena Malinowska.
5/ Pani Antonina Rosa - Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej - stwierdziła, iż Pani Gronowska w poprzednim okresie była również zastępcą Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, dlatego zna zadania w tym zakresie.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 15
Do p. punktu 8-go:
Przystępując do rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja Radny Pan Jerzy Fiedoruk - Członek Komisji Problemowo Budżetowej zgłosił wniosek, aby nie czytać całego regulaminu, lecz przedstawić tylko proponowane zmiany.
W wyniku jawnego głosowania wniosek Radnego Jerzego Fiedoruka został przyjęty 12 głosami za i 1 głosem wstrzymującym.
Istotne zmiany w Projekcie uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja omówiła Pani Olga Naumnik - prowadząca sprawy oświaty.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 16
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, jaki to jest dodatek dla opiekuna stażu. Czy w razie zbiegu uprawnień do dodatków, który dodatek będzie przysługiwał?
2/ Pani Olga Naumnik - poinformowała, iż dodatek dla opiekuna stażu jest wypłacany nauczycielowi, któremu powierzone zostanie zadanie opiekuna stażu nauczyła ubiegającego się o zmianę statusu. Zgodnie z naszym regulaminem nauczyciel może mieć kilka dodatków w różnych tytułów.
3/ Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy dodatek dla nauczyciela języka angielskiego jest wypłacany wszystkim nauczycielom posiadającym kwalifikacje, pomimo, że nie uczą tego języka.
4/ Pani Olga Naumnik - poinformowała, że dodatek dla nauczycieli języka angielskiego jest wypłacany nauczycielom posiadającym kwalifikacje do nauczania języka angielskiego. W naszych szkołach nie ma nauczyciela, który ma kwalifikacje i nie uczy. Nadmieniła, że płace nauczycieli wzrastają dodatkowo o 5%.
Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja przedstawił Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący posiedzenia.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 17
Do p. punktu 9-go:
Projekt uchwały w sprawie zmiany w planie budżetu gminy na 2007 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 18.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, dlaczego wzrastają dochody i wydatki w dziale ochrona zdrowia.
2/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - poinformowała, że nie zostały wykorzystane środki w tym dziale w roku 2006 oraz dodatkowo wypłynęły dochody, dlatego zwiększa się dochody i wydatki o kwotę 2000 zł w tym dziale.
3/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - stwierdził, iż środki finansowe przyznane dla Klasztoru Prawosławnego w Grabarce miały być wykorzystane do końca 2006 r., dlaczego teraz jest wprowadzana zmiana do uchwały.
4/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - poinformowała, że przyznane środki finansowe nie zostały wykorzystane do końca 2006 r. Urząd Marszałkowski i Minister Finansów przychylili się do wniosków i przedłużyli termin realizacji zadań do czerwca 2007 r., dlatego należy wprowadzić zmiany do budżetu gminy.
Projekt uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2007 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący posiedzenia.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany w planie budżetu gminy na 2007 rok.
/Opinia Komisji w załączeniu/. Zał. Nr 19
Do p. punktu 10-go:
Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad przysługiwania diet przewodniczącemu organu wykonawczego jednostki pomocniczej oraz członkom organu wykonawczego jednostki pomocniczej omówił Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 20
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 13 głosami za, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad przysługiwania diet przewodniczącemu organu wykonawczego jednostki pomocniczej oraz członkom organu wykonawczego jednostki pomocnicze.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 21.
Do punktu 2-go:
Sprawy różne:
1. Ofertę Przedsiębiorstwa PKS w Siemiatyczach dotyczącą powierzenia dowożenia dzieci do szkoły dla PKS w Siemiatyczach przedstawił Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS.
/ Oferta w załączeniu/ Zał. nr 22.
D y s k u s j a:
1/ Pan Zenon Podbielski - Przewodniczący Rady Gminy - zapytał, na jakiej zasadzie byłyby przejęte autobusy? Jak byłaby rozwiązana sprawa opłaty za dowożenie dzieci?
2/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS w Siemiatyczach - poinformował, że przejęcie autobusów przez PKS może nastąpić w różnej formie tj. dzierżawy, wykupu. Uzależnione to jest od władz gminy. Odnośnie zasad dowożenia dzieci poinformował, iż dowożenie byłoby na zasadzie biletów miesięcznych.
3/ Pan Żygieło - Kierownik ds. przewozów PKS w Siemiatyczach - poinformował, iż przyjmując dowożenie uczniów po stronie PKS byłyby koszty eksploatacji pojazdów, koszty dzierżaw autobusów i płace kierowców. Dzieci dowożone byłyby na podstawie biletów miesięcznych zakupywanych przez gminę.
4/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - zapytał, dlaczego PKS występuje z ofertą dowożenia dzieci. Czy świadczone są usługi w zakresie dowożenia dzieci i w jakich gminach? Co stanie się z autobusami w przypadku upadłości firmy.
5/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS w Siemiatyczach - poinformował, że występując z ofertą dowożenia uczniów do szkól kierowano się obopólnymi korzyściami, gdyż gmina nie będzie ponosiła kosztów napraw autobusów, eksploatacji, a PKS zapewni bardziej rentowne kursy.
6/ Pani Olga Naumnik - prowadząca sprawy oświaty - poinformowała, że gmina jest zobowiązana do zapewnienie opieki nad dziećmi, gdyż kierowca autobusu nie jest w stanie sprawować opieki. W jaki sposób zostanie zapewniona opieka w sytuacji przyjęcia dowożenia przez PKS? Następnie zwróciła uwagę, że autobusy gminne zabierają dzieci już o 6,15. Czy po przejęciu dowożenia przez PKS dzieci będą wyjeżdżały w późniejszych godzinach?
7/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS w Siemiatyczach - poinformował, iż PKS jest firmą transportową, opiekę musiałaby zapewnić gmina. Odnośnie komfortu dowożenia dzieci zapewnił, iż PKS jest w stanie zapewnić dodatkowe kursy, aby dzieci były zabierane z miejsca zamieszkania w godzinach późniejszych.
8/ Pan Żygieło - Kierownik ds. przewozów w PKS Siemiatycze - poinformował, iż opiekun jeździłby nieodpłatnie. Cena biletu miesięcznego wynikałaby z wynegocjowanej opłaty za km i odległości. Nadmienił, iż przed przekazaniem świadczenia usług byłoby zawarte dwie umowy. Jedna na przekazanie autobusów, a druga na dowożenie uczniów.
9/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS - poinformował, iż przyjmując dowożenie uczniów jest możliwość nie przyjmowania autobusów.
10/ Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy - zapytała, jak zostanie rozwiązana sprawa dowożenia uczniów, jeśli zostanie wstrzymane dofinansowanie z budżetu Państwa do przejazdów dla uczniów.
11/ Pani Beata Dubińska - członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytała, jaki będzie koszt wynajęcia autobusu po wykorzystaniu limitu.
12/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, czy zostaną zachowane dotychczasowe przystanki.
13/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS - zapewnił, iż zostaną zachowane dotychczasowe przystanki.
14/ Pan Jan Raczyński - Zarządca Dyrektor PKS - zapytał, jak będzie rozwiązana sprawa zabierania osób spoza młodzieży szkolnej. Czy w pierwszej kolejności będą zabierane dzieci szkolne.
15/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS - zapewnił, iż pierwszej kolejności będą zabierane dzieci szkolne.
16/ Pan Wiktor Karpiuk - Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej - zapytał, czy PKS stosuje ulgi dla osób starczych.
17/ Pan Żukowski - Zarządca Dyrektor PKS - poinformował, iż jest ulga tylko dla studentów.
2. Rozpatrzenie wniosku Kierownika Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nurcu-Stacji w sprawie rozbudowy ośrodka zdrowia.
1/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - poinformował, iż bardzo pilnym zadaniem jest remont Ośrodka Zdrowia, szczególnie dachu. Następnie poprosił Pana Tadeusza Wrona o przedstawienie wniosków związanych z funkcjonowaniem Ośrodka Zdrowia.
2/ Pan Tadeusz Wrona - Kierownik NZOZ w Nurcu-Stacji - poinformował o warunkach jakie powinny być spełnione, aby mógł funkcjonować ośrodek zdrowia. Nadmienił, iż gabinet lekarski musi mieć powierzchnie 12m.
3/ Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - podziękował Kierownikowi NZOZ za przedstawienie problemu, dotyczącego funkcjonowania Ośrodka Zdrowia. Nadmienił, iż Radni przeanalizują problem i przedstawiona zostanie informacja o zajętym stanowisku.
3. Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - zapoznał z pismem OSP w sprawie podwyższenia diet strażakom za udział w akcjach gaśniczych.
Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zaproponował, aby przeliczyć koszty związane z wypłatą diet i ustalenia przedstawić na sesji.
4. Pan Piotr Jaszczuk - Wójt - poinformował, iż ogłosił nabór na stanowisko informatyka.
5. Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej - wnioskował o wystosowanie apelu do mieszkańców o nie wyorywanie dróg. Podjąć działania zmierzające do utrzymania porządku na zebraniu wiejskim.
Na tym posiedzenie komisji zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Komisji Rewizyjnej :
E. Naumiuk Jerzy Olesiuk
Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej
Antonina Rosa
Metryka strony