Ogłoszenie o naborze na stanowisko ds.księgowości podatkowej
Wójt Gminy Nurzec-Stacja
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze: ds. księgowości podatkowej
w Referacie Finansów Urzędu Gminy Nurzec-Stacja
I. Wymagania niezbędne:
Kandydatem może być osoba, która:
- jest obywatelem polskim,
- posiada wykształcenie wyższe,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowana opinią,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym
stanowisku.
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość ustaw:
- o pracownikach samorządowych i o samorządzie gminnym,
- o podatkach i opłatach lokalnych, ordynacja podatkowa
- o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
- o finansach publicznych, o rachunkowości
- ustawy o egzekucji w administracji w administracji,
- ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach,
- praktyczną znajomość obsługi komputera, w tym aplikacji biurowych : MS Office, Openoffice oraz internetu,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- komunikatywność, kreatywność, umiejętność pracy w zespole.
- preferowane wykształcenie wyższe o kierunku: prawnicze, administracyjne, ekonomiczne.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku ds. księgowości podatkowej:
- Prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej podatków i opłat, w tym opłaty za gospodarowanie odpadami, stanowiących dochody gminy.
- Opracowywanie danych do sprawozdawczości budżetowej z zakresu księgowości podatkowej i opłat za gospodarowanie odpadami.
- Analiza oraz wystawianie upomnień dotyczących zaległości w zakresie podatków
- Wystawianie tytułów wykonawczych dotyczących zaległości podatkowych oraz monitoring ściągalności należności wynikających z wystawionych tytułów wykonawczych.
- Sporządzanie wniosków do sądu o wpis hipotek przymusowych.
- Prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych.
- Księgowanie wpłat podatków i opłat za gospodarowanie odpadami.
- Wystawianie decyzji stwierdzających nadpłatę w podatkach.
- Wystawianie postanowień o sposobie zarachowania wpłaty.
- Organizowanie i nadzorowanie inkasa należności podatkowych i opłaty za gospodarowanie odpadami.
- Obliczanie wynagrodzenia prowizyjnego inkasentom za inkaso zobowiązań pieniężnych i opłaty za gospodarowanie odpadami.
- Rozliczanie wpływów z podatku rolnego należnych Izbie Rolniczej .
- Kontrolowanie prawidłowości przypisów i wpłat na kontach podatników.
- Terminowe i zgodne z przepisami prowadzenie urządzeń księgowych i dokumentacji oraz akt podatkowych w zakresie prowadzonych spraw.
- Sporządzanie zestawień sald i obrotów w dziennikach obrotów na koniec każdego roku.
- Uzgadnianie obrotów i sald wynikających z urządzeń ewidencyjno-księgowych z wiążącymi się urządzeniami wymiarowymi i księgowością budżetową w okresach miesięcznych.
- Rozliczanie kwitariuszy przychodowych do kasy Urzędu Gminy oraz potwierdzanie wpływów dokonywanych przez kasjera w banku.
- Wydawanie kwitariuszy KP opłaty targowej, rozliczanie opłaty targowej.
- Wydawanie zaświadczeń o wysokości zaległości podatkowych.
- Sporządzanie bilansów obrotów i sald w dziennikach obrotów na koniec każdego roku.
- Sporządzanie wydruków zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami i przekazywanie na stanowisko prowadzące windykację w Referacie Rozwoju Gminy.
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.
- Wykonywanie zadań wspólnych realizowanych przez komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy zgodnie z regulaminem organizacyjnym Urzędu Gminy Nurzec-Stacja.
IV. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz kandydata C.V. (do pobrania na stronie www.bip.nurzec.wrotapodlasia.pl lub w Urzędzie Gminy, p.5) – wzór zał. Nr 1 do ogłoszenia,
- kserokopie świadectw bądź dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie świadectw pracy (jeżeli kandydat posiada),
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (jeżeli kandydat posiada),
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych – wzór zał. Nr 2 do ogłoszenia,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – wzór zał. Nr 3 do ogłoszenia,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru – wzór zał. Nr 4 do ogłoszenia,
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 3a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 , poz. 1402) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- O dane stanowisko nie mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku.
- Praca jednozmianowa w siedzibie Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji - I piętro oraz poza budynkiem. Stanowisko pracy w pomieszczeniu niedostosowanym do wózków inwalidzkich. Ciągi komunikacyjne w budynku oraz drzwi do pomieszczeń uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajdują się toalety o małej powierzchni użytkowej i wąskich drzwiach.
- Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze z tym, że pierwsza umowa zawarta będzie na czas ściśle określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
- Dobowa norma czasu pracy w Urzędzie Gminy w Nurcu-Stacji wynosi 8 godzin, natomiast tygodniowa norma czasu pracy wynosi 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy od poniedziałku do piątku, w godzinach 7,30 – 15,30.
- Wynagrodzenie wypłacane jest z dołu w okresach miesięcznych do dnia 28 każdego miesiąca w godzinach pracy, a jeżeli ten dzień jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca się w dniu poprzednim.
- W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym osobę taką kieruje się do odbycia służby przygotowawczej na okres 3 miesięcy. Służba przygotowawcza kończy się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Nurzec-Stacja, pok. nr 5 w godz. 730 – 1530 lub pocztą na adres: Urząd Gminy Nurzec-Stacja, ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko ds. księgowości podatkowej”, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 sierpnia 2015 r. (decyduje faktycza data złożenia w urzędzie)
W przypadku ofert przesyłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Oferty przesłane pocztą elektroniczną nie będą rozpatrywane.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy Nurzec-Stacja po wyżej określonym terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe
- Wykaz kandydatów spełniających wymogi formalne i terminy kolejnych etapów naboru będą ogłaszane na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Nurzec-Stacja oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Nurzec-Stacja www.bip.nurzec.wrotapodlasia.pl w zakładce „ nabory na wolne stanowiska pracy”.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.nurzec.wrotapodlasia.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Nurzec-Stacja.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z dn. 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1402)”.
Wójt
(-) Piotr Jaszczuk
Metryka strony